سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52906
|
09:35 - 1400/05/10
نسخه چاپی

مدیرکل گمرکات ایلام:

۵۹۴ هزار تن کالا از مرز مهران صادر شد

۵۹۴ هزار تن کالا از مرز مهران صادر شد
مدیرکل گمرکات ایلام گفت: هم اکنون روزانه ۴۰۰ کامیون کالا از مرز مهران به عراق صادر می شود.

به گزارشايلام بيدار،

روح الله غلامی در گفتگو باخبرنگار مهراظهار داشت: رونق بازار صادرات کالا و خدمات در مرز بینالمللیمهران ظرفیت عظیمی برای کمک به اشتغالزایی و صادرات انواع محصولات و تولیدات در اقصی نقاط کشور به عراق فراهم کرده است.

وی افزود: در مرز بینالمللیمهران بیش از ۲ هزار کارگر و تاجر و راننده در کنار هم مشغول فعالیت هستند.

غلامی با اشاره به اینکه همچنین روزانه بیش از ۴۰۰ کامیون کالا از شهرهای مختلف برای صادرات به عراق وارد مرز مهران می‌شوند گفت:بر اساسآمارها سالانه بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار کالا از طریق مرز بینالمللیمهران صادر می‌شود.

مدیرکل گمرکاتایلام عنوان کرد: در چهار ماهه اولسال جاری۵۹۴ هزار تن کالا از مرز مهران صادر شده که ارزش دلاری این کالاها بیش از ۲۹۱ میلیون دلار است.

وی تصریح کرد: عمده کالاهای صادر شده از اینمرزشاملتره بار، کاشی و سرامیک، مصنوعات پلاستیکی، محصولات پتروشیمی، آهنالاتاست.

مدیر کلگمرکات استان از برخورد با متخلفان و قاچاقکالا خبرداد و گفت: یکی از وظایف گمرک در قانون مبارزه با قاچاق است کهدر این موردگمرکات استان فعالیت‌های بسیار خوبی داشته است.

غلامی اضافه کرد: درسال جاری۹ پرونده قاچاق در گمرکات استان کشف شده است.

افزایش روند صادرات در مرز مهران به ویژه در مرزهای زمینی کشور انگیزهتولید کنندگاندر داخل را برای ساخت کالای باکیفیت ایرانیدو چندانمی‌کند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد