سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52860
|
09:52 - 1400/05/04
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

روایتی از شیخ کتابدار وپاسگاهی که کتابخانه شد

روایتی از شیخ کتابدار وپاسگاهی که کتابخانه شد
"حاج علی اکبرشیخی(نجفی)" را که به عنوان شیخ کتابدار می شناسند با تبدیل کردن پاسگاه به کتابخانه بعد از پیروزی انقلاب سهم زیادی در ارتقا سطح فرهنگ جامعه در شهرستان چرداول داشت.

به گزارشايلام بيدار، تاریخ همواره گواه انسان هایی بوده که به مردم به صورت خالصانه خدمت می کردند ویا بنیان گذار کارهایی بودند که برای همیشه ماندگار شده است.

ارتقا فرهنگ در جامعه می تواند زمینه ساز پیشرفت های دیگر شود به طوری که با ارتقا فرهنگ یک جامعه وآوردن فرهنگ های سالم واسلامی به پیشرفت های زیادی دست یافت.

کتاب وکتابخوانی یکی از ابزار های فرهنگی است که مطمئنا جامعه را به سمت فرهنگ هایی هدایت می کند که برای مردم مفید هستند از این رو در کشورهایی که به پیشرفت دست یافته اند کتاب در همه جا یافت می شود.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کتابخوانی  توجه ویژه ای شده به طوری که کتابخانه های در تمامی استان ها وشهرهای کشور به خوبی یافت می شوند.

"حاج علی اکبرشیخی(نجفی)" را که همه به عنوان «شیخ کتابدار» می شناسند اولین کتابخانه شهرستان چرداول را با تبدیل کردن پاسگاه به کتابخانه تاسیس کرد واز این طریق فرزندان این شهرستان را مقوله کتابخوانی وپیشرفت آشنا کرد.

پاسگاهی که کتابخانه شد

نجفیان از آشنایان حاج علی اکبرشیخی در گفتگو با خبرنگار دیار زاگرس گفت:حاج علی اکبرشیخی(نجفی) در شهرستان چرداول وبخش شباب متولد شده وبعد از سپری شدن دوران کودکی ونوجوانی در نجف مشغول به درس خواندن شد وبعد از اتمام تحصیل ابتدا به ارکواز شهرستان ملکشاهی رفت که مدت 5 سال درآنجا مشغول به تدریس بود.

وی افزود:بعد از درخواست مردم شهرستان چرداول حاج علی اکبرشیخی به شباب آمده ومقدمات افتتاح اولین مکتب خانه فراهم شد که امروزه 12 نفر از شاگردان وی هنوز زنده هستند.

نجفیان اضافه کرد: وی بعد از سال 1330 به فعالیت های مختلفی نظیرباغ داری، کشاورزی ،انجام مراسمات وتدریس مشغول شد تا بعد از پیروزی انقلاب اولین کتابخانه شهرستان بنا نهاده شد.

این شهروند ایلامی خاطرنشان کرد:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مکانی که به پاسگاه تبدیل شده بودبا همکاری شیخ کتابدار وجهاد سازندگی به کتابخانه تبدیل شد تا فرهنگ کتابخوانی در بین مردم رواج پیدا کند.

نجفیان تصریح کرد:از جمله اقدامات حاج علی اکبرشیخی علاوه برتدریس می توان به رفتن در بین خانوارها وخواندن کتاب ویا برگزاری نشست های کتابخوانی برای نوجوانان وجوانان اشاره کرد که سهم زیادی در ترویج فرهنگ وتربیت فرزندان این شهرستان داشت.

به درستی که این گونه اقدامات برای همیشه ماندگار خواهد شد وگاهی با یک حرکت می توان موج عظیمی راه انداخت که تاثیرش تربیت استعداد هایی باشد که آینده انقلاب را می سازند.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب