سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52846
|
09:01 - 1400/05/03
نسخه چاپی

ایلام بیدارگزارش می دهد؛

ساده انگاری کرونا در ایوان/هفت هزاردُز واکس کرونا تزریق شد

ساده انگاری کرونا در ایوان/هفت هزاردُز واکس کرونا  تزریق شد
ساده انگاری ابتلاء به کرونا در شرایطی است که هم اکنون پنج شهرستان استان ش وضعیت قرمز هستند و مابقی شهرستان‌های در وضعیت زرد و نارنجی هستند که طبق گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با این وضعیت، احتمال قرمز شدن مابقی شهرستان‌ها نیز وجود دارد.

به گزارش ایلام بیدار،ساده انگاری ابتلاء به کرونا در شرایطی است که هم اکنون پنج شهرستان استان شامل ایلام، مهران، آبدانان، دره شهر و چوار در وضعیت قرمز هستند و مابقی شهرستان‌های در وضعیت زرد و نارنجی هستند که طبق گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با این وضعیت، احتمال قرمز شدن مابقی شهرستان‌ها نیز وجود دارد.

عدم رعایت پروتکل بهداشتی مثل دورهمی ها، حضور در مراسمات عزا و عروسی، حضور در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها روند مقابله و مهار این بیماری منحوس را کند کرده است. برخی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بی تفاوت هستند و برخی دیگر کوتاهی مسئولان در کنترل مصوبات ستاد کرونا را عامل شیوع این ویروس می‌دانند

تزریق هفت هزاردُز واکس کرونا در ایوان

"فرشته دانش نژاد"،مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایوان ؛ نسبت به شیوع موج پنجم کرونا در این شهرستان در صورت تداوم وضعیت فعلی و سهل انگاری شهروندان در رعایت پروتکل های بهداشتی هشدار داد و گفت: در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، متاسفانه به زودی با موج پنجم کرونا مواجه خواهیم شد.

دانش نژاد با اشاره به آغاز موج پنجم شیوع کرونا در کشور مشاهده آثار آن در استان های همجوار افزود: شیوع موج پنجم کرونا در طی روزهای آینده قطعی است مگر اینکه از امروز پروتکل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود.

وی بیان کرد: ویروس در حال انتشار در موج پنجم کرونا به احتمال خیلی زیاد از نوع ویروس دلتای هندی بوده و دارای قدرت انتقال بسیار بالایی است که می‌تواند سنین پایین و کودکان را نیز مبتلا کند.

دانش نژاد بیان کرد:ایشان با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، برای جلوگیری از ابتلای جمعی، از همشهریان درخواست کردند از برگزاری مراسمات و تجمعات خودداری نمایند. وی از همه افراد بالای ۶۰ سال ساکن شهرستان ایوان درخواست کردند با انجام واکسیناسیون بهنگام خود در تسریع روند واکسیناسیون و پوشش دهی واکسن برای جمعیت بالایی از شهروندان کادر بهداشت و درمان را یاری نمایند

 دانش نژاد با اشاره به  به روند افزایشی شیوع کرونا  و وضعیت قرمز بعضی از شهرستان های استان، سفرهای درون و برون استانی را زنگ خطری برای شیوع گسترده موج پنجم کرونا عنوان کرد و خواستار تعطیلی سفرهای غیرضروری و همه دورهمی‌ها مانند شب‌نشینی، عروسی و مراسم دید و بازدید جمعی شد.

وی ادامه داد:برای مهار بیماری کووید_۱۹، رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت سفت و سخت ضروری است.

انتهای پیام

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب