سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 52837
|
00:53 - 1400/05/13
نسخه چاپی

کاهش وزن و چربی با رژیم آنابولیک

رژیم های غذایی معمولا به دلیل این استفاده می شوند که بتوان با استفاده از آن ها چربی سوزی کرد و به شکل سالم کاهش وزن داد. رژیم غذایی آنابولیک نیز جزو رژیم هایی است که می توان با استفاده از آن کاهش وزن داد. این رژیم توسط دکتر مائورو دایپسکوالی ایجاد شده است و می تواند کاهش وزن شما را تضمین کند. در ادامه این رژیم را به طور کامل معرفی می کنیم.

به گزارشايلام بيدار،

رژیم آنابولیک چیست؟

 

کاهش وزن با رژیم آنابولیک, رژیم آنابولیک, رژیم آنابولیک چیست

در رژیم آنابولیک، هدف کاهش چربی به علاوه حفظ توده عضلانی است

 

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم،رژیم آنابولیکیکی از رژیم هایی است که برای کاهش وزن استفاده می شود و تا به حال بسیار اثر گذار بوده است. رژیم آنابولیک جزء رژیم های کم کربوهیدرات-پر کربوهیدرات است.

دکتر دایپسکوالی این رژیم را به گونه ای ایجاد کرده است که در عین حالی که بدن توده عضلانی خود را حفظ می کند و یا افزایش می دهد، چربی بدن نیز بسیار پایین بیاید تا فرد بتواند به تناسب اندام برسد.

 

دلیل نام گذاری این رژیم این است که دکتر دایپسکوالی فکر می کرد که چرخه های کربوهیدرات می تواند اثراتی مانند استروئید های آنابولیک را برجا بگذارد.

 

رژیم آنابولیک چگونه کار می کند؟

در این رژیم مقدار کربوهیدرات کاهش می یابد تا بدن از چربی ها و یا قند ها به عنوان سوخت بدن استفاده کند.

در رژیم های غذایی دیگر، از هر سه ماده مغذی یعنی کربوهیدرات، پروتئین و چربی با هم استفاده می شود ولی تمرکز رژیم بر روی کاهش کالری است. این رژیم ها برای افراد معمولی مناسب هستند اما برای ورزشکاران و کسانی که به تناسب اندام خود توجه می کنند اصلا مناسب نیست.

 

دلیل آن هم این است که بدن برای حفظ و یا تقویت عضلات، به کالری نیاز دارد و کمبود کالری باعث کاهش توده ی عضلانی می شود.

رژیم آنابولیکاین گونه نیست و کالری دریافتی را کاهش نمی دهد. بلکه با کاهش کربوهیدرات، سوخت چربی بدن را افزایش می دهد و در نتیجه سوختن چربی ها بدن به تناسب اندام می رسد و در کنار آن با توجه به فراهم بودن کالری لازم، توده عضلانی نیز حفظ می شود و یا افزایش می یابد.

پس می توان گفت که این رژیم برای ورزشکاران و به طور کلی افرادی که به تناسب اندام خود اهمیت می دهند بسیار مناسب است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب