سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 52827
|
08:19 - 1400/04/29
نسخه چاپی

داستان برداشت انگور در ایوان؛

نبود صنایع تبدیلی حلقه مفقوده کشاورزی /وقتی یاقوت های نوبرانه نگین بازار می شود

نبود صنایع تبدیلی حلقه مفقوده کشاورزی /وقتی یاقوت های نوبرانه نگین بازار می شود
منطقه سیاهگل ایوان به علت داربودن بیش از 450هکتار باغات انگور به یکی قطبهای تولید انگور استان تبدیل شده است.

به گزارشايلام بيدار،صنایع تبدیلی از میزان بیکاری­‌های دائمی و فصلی در مناطق روستایی کم کرده و زمینه مناسب جهت توسعه بخش کشاورزی را فراهم می‌کند و به افزایش تولیدات، بهره‌وری، ایجاد فرصت­‌های شغلی، تامین نیازهای اساسی، پیوند با دیگر بخش‌های اقتصادی و کاهش نابرابری‌های منطقه‌ای منجر می‌شود.

منطقه باغات سیاهگل  ایوانبه علت دارا بودن بیش از ۴۵۰ هکتار باغات انگور به یکی از قطب‌های تولید انگور تبدیل شده است و صنایع غذایی بیش از ۸۵ درصد صنایع تبدیلی و تکمیلی مربوط به بخش کشاورزی را به نام خود اختصاص داده است.

ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی می‌تواند نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشاورزی ایفا کند و تأثیر قابل توجهی در توسعه پایدار این حوزه و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در مناطق روستایی استان داشته باشد.

با توجه به مزایای متعدد صنایع تبدیلی از جمله ایجاد اشتغال، فرآوری و افزایش مدت مصرف محصولات کشاورزی، کاهش هزینه‌ها و هدر رفت محصولات کشاورزی، توسعه و گسترش این صنایع راهی در جهت رشد اقتصادی در راستای اجرای تولید و البته تقویت ارتباطات میان بخش‌های صنعت و کشاورزی است.

 

توسعه پایدار در گرو ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی

اسماعیلی یکی از کشاورزان ایوانی  گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی می‌تواند نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد کشاورزی ایفا کند و تأثیر قابل توجهی در توسعه پایدار این حوزه و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در مناطق روستایی شهرستان داشته باشد.

وی افزود: از مزایای صنایع تبدیلی در این بخش جلوگیری از فسادپذیری محصولات، کمک به کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی را می‌توان نام برد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت بخش کشاورزی در اقتصاد و منابع مالی که در این بخش به کار گرفته می‌شود، باید برای جلوگیری از هدررفت این منابع و مهم‌تر محصولات کشاورزی و باغی که در کشاورزی جایگاهخوبیدر استان دارد، با ایجاد و تقویت زیرساخت‌های صنایع تبدیلی اقدامات مناسبی صورت گیرد.

سالانه ۱۷ هزار تن محصولات باغی در ایلام تولید می‌شود

محمدعلی اقدسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به توسعه باغات در اراضی شیب دار استان گفت: در حال حاضر برداشت محصولات باغی در بیشتر مناطق استان ایلام آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ هزار بهره بردار ایلامی مشغول برداشت محصولات باغی خود در سطح استان هستند، گفت: سالانه ۱۷ هزار تن محصولات باغی در ایلام تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: یکی از مهمترین طرح‌هایی که در زمینه توسعه باغات در استان شروع شده، توسعه باغات در اراضی شیب دار است که این طرح به خوبی در استان جواب داده است.

 

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب