سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52806
|
11:09 - 1400/06/01
نسخه چاپی

گزارش؛

خدمات نوین به اقشار بسیج با صندوق ذخیره بسیجیان + تصاویر

خدمات نوین به اقشار بسیج با صندوق ذخیره بسیجیان + تصاویر
صندوق ذخیره بسیجیان وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌باشد که جامعه‌ی هدف آن رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان فعال پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌باشد.

به گزارشايلام بيدار، صندوق ذخیره بسیجیان وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح می‌باشد که در سال ۱۳۷۶ بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی تاسیس شده است که جامعه‌ی هدف آن  رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان فعال پایگاه‌های مقاومت بسیج می‌باشد.این صندوق که با هدف ارائه‌ی خدمات رفاهی و کمک معیشتی به گروه‌های هدف مورد نظر خود تاسیس شده است.

ماهیت این صندوق اقتصادی و حمایتی بوده که از سال ۱۳۹۷ با اخذ مجوز های لازم اقدام به ایجاد نمایندگی‌های فعال در کلیه‌ی استانهای کشور نموده است که خدمات متعدد خود را به اشکال مختلف و با در نظر گرفتن نیازهای اقتصادی، معیشتی، اجتماعی و رفاهی بسیجیان عزیز به آنان ارائه نموده و خوشبختانه با گذشت زمان کوتاهی از عمر با برکت این طرح، رضایت این عزیزان را به دست آورده است. خدمات ارائه شده صندوق شامل: وام قرض الحسنه معیشتی، وام اشتغال‌زائی ، وام خرید کالای ایرانی و وام خرید جهیزیه با کارمزد ۴%، سفرهای زیارتی - سیاحتی، ایجاد فروشگاه‌های مجازی، آموزش‌های علمی- فرهنگی مختلف و مشاوره می‌باشد که رزمندگان سرفراز هشت سال دفاع مقدس و بسیجیان عزیز بر حسب نیاز خود از این خدمات استفاده نموده و به حمدالله بررسی‌های انجام شده در این خصوص حکایت از رضایتمندی این عزیزان از نحوه‌ی خدمات دهی و کارایی صندوق دارد.

شرایط عضویتِ صندوق و بهره‌مندی گروه‌های هدف از خدمات متعدد آن نیز به گونه‌ای است که همه‌ افراد واجد شرایط به راحتی می‌توانند به عضویت صندوق درآمده و از خدمات آن منتفع گردند بدون اینکه از نظر مالی فشاری متحمل شوند.

مبلغ حق عضویت در صندوق بر اساس قانون مصوب ۳۲۵۰۰۰  تومان تعیین شده که از این مبلغ ۲۶۰۰۰۰ تومان توسط فرد متقاضی پرداخت می‌شود مابقی مبلغ که ۶۵۰۰۰ تومان بوده و معادل ۲۰% حق عضویت است توسط سازمان بسیج به عنوان یارانه عضویت پرداخت می‌گردد.

مدت عضویت در صندوق هم با توجه به انتخاب فرد عضو شونده در بازه های زمانی پنج ساله، ده ساله و پانزده ساله تعیین شده که فرد می‌تواند بعد از پایان دوره با صندوق تسویه نموده و مبالغ واریزی خود به همراه یارانه مصوب پرداخت شده از طرف سازمان بسیج و نیز سود حاصله از فعالیت اقتصادی این مبالغ را دریافت نماید.‌

از جمله اقدامات کارآمدِ انجام گرفته از طرف صندوق ذخیره بسیجیان در استان ایلام،  پرداخت تسهیلات اشتغال‌زائی به تعداد 140فقره وام به مبلغ 5/000/000/000 تومان در حوزه های مختلف تولیدی می‌باشد که این عمل را می‌توان در راستای تحقق شعار امسال که " تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها " ، عملی بسیار مناسب و مفید دانست که ضمن تحقق عملی شعار سال، از تولید کالای ایرانی نیز حمایت نموده است. همچنین پرداخت مبلغ نزدیک به 600/000/000  تومان وام معیشتی به تعداد ۱۰۹ فقره از دیگر خدمات ارائه شده به رزمندگان و بسیجیان از سوی صندوق در استان ایلام می باشد .

نحوه ثبت نام و عضویت در صندوق: فرد با مراجعه به سامانه سحاب صندوق ذخیره بسیجیان به آدرس sahabcard.ir وتکمیل فرم و ارائه اطلاعات خواسته شده مبادرت به در خواست عضویت نموده که پس از اخذ استعلام‌های لازم توسط صندوق ذخیره بسیجیان از سازمان بسیج مستعضفین مبنی بر یک سال عضویت فعال بسیج و یا سابقه 3 تا 6 ماه حضور در دفاع مقدس با ارسال پیامک اطلاع رسانی لازم به متقاضی صورت خواهد گرفت.

لازم به ذکر است با توجه به تصمیم سازمان بسیج، حق عضویت رزمندگان با سابقه حضور در جبهه به مدت 3 تا 6 ماه و همچنین فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج، مسئولین اقشار بسیج و فرماندهان گردان به طور ۱۰۰% از طرف سازمان بسیج پرداخت می گردد و گروههای یاد شده به صورت رایگان به عضویت صندوق درآمده و بعد از پایان دوره نیز می توانند مبالغ حق عضویت خود را که توسط سازمان بسیج پرداخت شده، دریافت نمایند.

 

مزایای عضویت در صندوق ذخیره بسیجیان:

در همین رابطه سردار "جمال شاکرمی"، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام در گفتگوی اختصاصی با ایلام بیدار عنوان کرد: صندوق ذخیره بسیجیان فرصتی مناسب برای تمام اعضای فعال بسیج در تمامی اقشار در سطح استان است که شرایط و مزایای عضویت در این صندوق می تواند کمک شایانی برای اعضا در تمام زمینه ها باشد .

سردار شاکرمی اظهار کرد: بسیجیانی که حداقل یک سال به طور مستمر عضو فعال رده های مقاومت بوده و همچنان به صورت بسیجی فعال ادامه عضویت میدهند و رزمندگانی که بیش از سه ماه در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته اند و فاقد عضویت در سایر صندوقهای ذخیره باشند می توانند عضو این صندوق باشند .

وی به مزایای عضویت در صندوق ذخیره بسیجیان اشاره کرده و افزود: خدمات پیش بینی شده ایی در صندوق ذخیره بسیجیان در راستای ارائه خدمات حمایتی و اقتصادی به بسیجیان عضو صندوق در نظر گرفته شده است که علاوه بر واریز مبالغ حق عضویت و سود متعلقه به حساب عضو در پایان دوره عضویت نسبت به سرانه خدمات رفاهی سالانه به ارائه خدمات در حوزه های چون بیمه ، تسهیلات قرض الحسنه ، فروشگاه مجازی و خدمات گردشگری ، علمی و آموزشی و در حوزه توانمند سازی طرح های اقتصادی و دانش بنیان و تعاونی های بسیجیان عضو صندوق می پردازد .

فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام تصریح کرد: از مزایای این صندوق ایجاد بیمه های تکمیلی درمان و بیمه عمر وحوادث می باشد که تاکنون 1280 نفر در سطح استان تحت پوشش بیمه تکمیلی درمان این صندوق قرار گرفته اند .

ایشان همچنین با اشاره به پرداخت وام و اعتباراتی که در صندوق صورت می گیرد بیان کرد: درکل 4 نوع وام از طرف صندوق به اعضای محترمی که متقاضی باشند واگذارمیگردد که شامل وامهای اشتغالزایی تا سقف چهل میلیون تومان ، وام معیشتی به مبلغ پنج میلیون تومان ، وام خرید کالای ایرانی به مبلغ بیست میلیون تومان و همچنین وام خرید جهیزیه به مبلغ سی میلیون تومان با بازپرداخت سی و شش ماهه و کارمزد 4 درصد در اختیار اعضا قرار میگیرد که در استان ایلام طی سالهای نود هشت و نود ونه 140 فقره وام اشتغالزایی به مبلغ 50 میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است . و همچنین در سالهای 1398 و 1399 صد و نه فقره وام معیشتی جمعا به مبلغ پنج میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون ریال به متقاضیان عضو صندوق پرداخت شده است .

سردار شاکرمی اضافه کرد: با توجه به پتانسیل های موجود در استان ایلام مانند داشتن مرز مشترک با کشور عراق و همچنین دروازه ورود به عتبات عالیات می باشد لازم است سرمایه گذاری هایی در خصوص ایجاد اقامتگاه و مجتمع های خدماتی رفاهی که مورد استفاده اعضای محترم صندوق و سایر افراد قرار گیردانجام شود .

وی با بیان اینکه ایلام استان مرزی و کمتر توسعه یافته می باشد وتا کنون سرمایه گذاری های زیادی از طرف صاحبان سرمایه در سطح استان صورت نگرفته است و همچنین با اشاره به سایر ظرفیتهای استان در زمینه کشاورزی و دامداری و سایر عرصه های تولیدی بیان داشت: از صندوق انتظار داریم سرمایه گذاری هایی را در این زمینه انجام دهند و طرح های مطلوب و موثر در زمینه آبرسانی در سطح استان به خصوص مناطق کم آب به انجام برساند .

وی به وجود منابع غنی خدادادی و همچنین نیروی انسانی جوان و متخصص استان اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری در زمینه های مختلف می تواند چهره محرومیت را از این استان بزداید.

 فرمانده سپاه امیر المومنین (ع) استان ایلام در پایان با تشکر از فعالیتهای صندوق ذخیره بسیجیان در سطح استان ایلام از متقاضیان محترم عضویت در صندوق خواست بعد از مطالعه شرایط و ضوابط به صورت اینترنتی و غیر حضوری با عضویت در سامانه سحاب صندوق ذخیره بسیجیان به ادرس sahabcard. ir عضو و از خدمات صندوق بهره مند گردند .

در ادامه تصاویر گوشه ای از اهم اقدامات صندوق ذخیره بسیجیان را مشاهده کنید:

* طرح زنبور داری در آبدانان *

 

 

* طرح پرورش شترمرغ در دهلران *

 

* طرح صنایع دستی خانگی در ایلام *

 

* طرح قالیبافی در ایلام *

 

* طرح دام سنگین روستای کلی کلی *

 

* طرح خیاطی در روستای کارزان *

 

 

* طرح دام سبک در شهرستان سیروان روستای برآفتاب مله ماران *

 

 

* طرح باغداری در شهرستان ایوان *

 

 

* بازدید مسئول معاونت نیروی انسانی بسیج استان از طرح های اشتغالزایی در مناطق مختلف استان *

لذا می توان گفت که در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها صندوق ذخیره‌ی بسیجیان گامی مهم و اساسی جهت حمایت همه جانبه از این قشر فعال و حامی انقلاب است که دغدغه‌های مختلف این عزیزان در زمان حال و تامین آتیه‌ای مناسب برای آنان را مد نظر قرار داده و خوشبختانه برنامه‌های تدوین شده بر اساس اساسنامه‌ی تصویبی صندوق، بسیار کارگشا بوده و این مطلب در رضایت اعضا محترم در این طرح مشهود است. انشاالله با تداوم این حرکت، روز به روز شاهد رفع مشکلات این عزیزان باشیم.

در همین راستا شماره تماس 09921576838 آماده پاسخگویی به رزمندگان و بسیجیان گرامی می باشد.

 

انتهای پیام/ک

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب