سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52803
|
12:32 - 1400/04/26
نسخه چاپی

اولین یادواره باشکوه شهدای بمباران هوایی روستای بیشه دراز؛

از خدمات رایگان پزشکی تا کمک های مؤمنانه

از خدمات رایگان پزشکی تا کمک های مؤمنانه
در آستانه کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام، اولین یادواره باشکوه شهدای بمباران هوایی ۲۲ تیرماه ۱۳۶۷ روستای بیشه دراز دهلران با حضور جمعی از مسئولین استانی و آحاد مختلف مردم برگزار شد.

به گزارشايلام بيدار، در آستانه کنگره سرداران و سه هزار شهید استان ایلام، اولین یادواره باشکوه شهدای بمباران هوایی ۲۲ تیرماه ۱۳۶۷ روستای بیشه دراز دهلران با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام، مدیرکل صداوسیمای مرکز ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، امام جمعه و فرماندار دهلران، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و آحاد مختلف مردم برگزار شد.

در قالب این یادواره تیم مردم یاری پزشکی چند تخصصی سپاه شامل دندانپزشکی، چشم پزشکی، اطفال، متخصص زنان و خدمات دارویی به روستای بیشه دراز اعزام و خدمات پزشکی بصورت رایگان به مردم ارائه شد.
همچنین در ادامه نهضت کمک های مومنانه در قالب این برنامه باشکوه، بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان نیز توزیع شد.
دغدغه نظام و انقلاب بیانگر ولایت مداری روستای بیشه دراز است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در این یادواره گفت: روستای بیشه دراز یکی از روستاهای مهم کشور است که در زمان جنگ و حتی بعد از جنگ به همواره دغدغه نظام و انقلاب را داشتند که این بیانگر ولایت مداری این خطه است.
وی به ۴۲ شهید والا مقام روستای بیشه دار اشاره کرد گفت: مقاومت و ایثار مردم بیشه دراز مثال زدنی است چرا که در زمان جنگ ذره‌ای عقب نشینی نکردند و از آرمان‌های انقلاب دفاع کردند که این خود یک افتخار بزرگ برای مردم این روستا است.
حماسه سازی های بی نظیر مردم غیور بیشه دراز در دوران دفاع مقدس
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام نیز در این یادواره گفت: حماسه سازی های مردم غیور بیشه دراز در دوران دفاع مقدس بی نظیر است. 
تاریخچه بیشه دراز تنها به حادثه بمباران و ۴۲ شهید این روستا محدود نمی شود، بلکه همه مردمان این دیار در این ایثارگری شریک هستند. 
مردمان این دیار فصل هایی از وابستگی به کشور، نظام و رهبری را چه در دفاع مقدس و چه بعد از آن رقم زدند.
 
انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب