سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52692
|
08:19 - 1400/04/09
نسخه چاپی

در گفتگو با ایلام بیدار مطرح شد؛

آخرین جزئیات از آزمون سراسری ۱۴۰۰ در استان

آخرین جزئیات از آزمون سراسری ۱۴۰۰ در استان
تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا در روزهای برگزاری آزمون در استان دیده شده است و سعی شده که در تمام شهرستانها هم این رویه به شکل مطلوب رعایت شود.

به گزارشايلام بيدار، "مصطفی نعمتی"، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام در گفتگو با ایلام بیدار گفت: همانطور که مستحضر هستید امروز همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری ۱۴۰۰در استان ایلام با گروه آموزشی هنرشروع خواهد شد، روز پنجشنبه رشته های ریاضی و فنی و روز جمعه هم رشته علوم تجربی برگزار خواهد شد که بیشترین شرکت کننده نیز مربوط به همین رشته است و در نهایت روز شنبه هم رشته های زبان های خارجی برگزار می شود.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان ایلام اظهار کرد: تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا در روزهای برگزاری آزمون در استان دیده شده است و سعی کردیم که در تمام شهرستانها هم این رویه به شکل مطلوب رعایت شود.

نعمتی در ادامه افزود: در مجموع تعداد ۱۳۹۴۷ داوطلب در این آزمون شرکت می‌کنند که همانند سال گذشته با توجه به جمعیت دانش‌آموزی بیشترین شرکت کننده مربوط به خانم ها با تعداد ۸۵۹۱ نفر و تعداد ۵۳۵۶ نفر هم مربوط به آقایان است و همچنین بیشترین تعداد شرکت کننده هم در حدود ۵۲ درصد از داوطلب ها مربوط به رشته علوم تجربی است که این آزمون در روز جمعه برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: تمهیدات خاصی با هماهنگی وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی ایلام دیده شده است، بدین گونه که روز گذشته در تمام حوزه ها کلیه وسایل به صورت کامل ضد عفونی شده اند و شرایط را برای برگزاری این آزمون مهیا شده است؛ همچنین روند ضدعفونی حوزه ها بعد از برگزاری هر آزمون هم ادامه خواهد داشت و همه وسایل داخل حوزه ها مجدداً ضدعفونی خواهد شد.

وی ادامه داد: تمهیدات خاصی نیز برای آن دسته از افرادی که مبتلا به بیماری کرونا هستند یا کسانی که خانواده درجه اول آنها مبتلا به این بیماری هستند اندیشیده شده است؛ بدین شکل که سازمان سنجش سایتی را طراحی کرده است و کسانی که مبتلا به کرونا هستند یا علائم بیماری را در خود دارند براساس فرم خود اظهاری که تکمیلی می کنند شناسایی شده و آزمون این دسته از داوطلب ها نیز در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام برگزار خواهد شد.

وی در پایان بیان داشت: تلاش شده است که مشکلاتی که در سال گذشته وجود داشت امسال تکرار نشود و انشاالله یک محیط امن و آرام برای برگزاری آزمون فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد