سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 52684
|
12:46 - 1400/04/07
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

آسیب های خرید وفروش رای در انتخابات / وقتی عده ای به اعتماد مردم خیانت می کنند

آسیب های خرید وفروش رای در انتخابات / وقتی عده ای  به اعتماد مردم خیانت می کنند
خرید وفروش رای پدیده ای در انتخابات است که آسیب های زیادی را به همراه دارد و ممکن فردی نالایق منتخب مردم شود.

به گزارشايلام بيدار، انتخابات 28 خرداد 1400 نقطه عطفی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است که مردم با نه محکمی به توطئه های استکبار ودشمنانی که سعی در کم رنگ کردن انتخابات داشتند پاسخ دادند.

در شرایطی که مردم در شرایط معیشتی خوبی به سرنمی برند و دارای مشکلات اقتصادی هستند عده ای این مسائل را دستاویزی برای عدم مشارکت وتغییر جهت به نفع خودشان می خواستند استفاده کنند اما مردم ثابت کردند که پایبند به آرمان های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه هستند و هر روز برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی تلاش می کنند.

اما انتخابات امسال آسیب هایی هم داشت که مهم ترین آن ها خرید وفروش رای برای شوراها بود تا جایی که واکنش امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه خرید و فروش رای نمایش زرسالاری و‌ تو دهنی به شرف انسانی و هویت انسان ها است، آسیب زدن به سلامت انتخابات است، گفت: نامزدها امین مردم هستند، وقتی صلاحیت نامزدی تائید شد به عنوان امین مردم  مطرح می شود، خرید و فروش خیانت به مردم است و انسان امین مرتکب خیانت نمی شود،  افرادی که با خرید و فروش آرا بخواهد به شورای اسلامی راه پیدا کند، در واقع سرمایه گذاری کرده است و به عنوان مجرم و خائن تلقی می شود، ممکن است برای جبران کردن هزینه ای که کرده است  به بیت المال دست درازی کند و رانت خواری داشته باشد.

خرید وفروش رای دارای آسیب هایی است که ممکن است فردی که به دنبال این موارد باشد نتواند آن طور که باید به تعهدات خودش عمل کند.

خرید وفروش رای خیانت به اعتماد مردم است

رضا احمدی از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: پدیده خرید وفروش رای در انتخابات متاسفانه وجود دارد وعده ای سعی می کنند به پشتوانه مالی خود آرای مردمی را کسب کنند.

وی افزود: این عمل هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ شرعی جرم محسوب می شود و فردی که به دنبال این موارد هست هم مجرم شناخته شده و براساس قانون با وی برخورد می شود.

احمدی در ادامه گفت: باید مردم آگاه باشند که انتخابات تعیین کننده سرنوشت آن ها است و نباید سرنوشت خود را بفروشند.

خرید وفروش رای ضربه زدن به اعتماد عمومی است

حجت الاسلام عمران احمدی مدرس حوزه ودانشگاه در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:پدیده خرید وفروش رای متاسفانه از سوی برخی کاندیدها دیده می شود که امری مخالف شرع اسلام وقوانین جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: قطعا کسانی از این راه به دنبال کسب آرای مردمی هستند قطعا مورد اعتماد نیستند و نمی توان برای آینده به آن ها اعتماد کرد.

احمدی در ادامه گفت: خرید وفروش رای آسیب های زیادی دارد که باعث می شود فردی که مناسب شورای شهر یا مجلس و... نیست انتخاب شود.

مدرس حوزه ودانشگاه تصریح کرد: مردم باید هوشیار باشند که در انتخابات رای و سرنوشت خود را به بهایی نفروشندتا در آینده شرمنده خانواده خود نباشند.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد