سرویس: سیاسی
کد خبر: 52628
|
10:12 - 1400/04/01
نسخه چاپی

دبیرکل اوپک به آیت‌الله رئیسی تبریک گفت

دبیرکل اوپک به آیت‌الله رئیسی تبریک گفت
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در وین از پیام تبریک دبیرکل اوپک به آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور منتخب خبر داد.

به گزارشايلام بيدار، «کاظم غریب آبادی» سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین، از ارسال پیام کتبی «محمد سانوسی بارکیندو» دبیرکل اوپک، به آیت الله رئیسی در پی پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

در بخشی از این پیام آمده است: با انتخاب جنابعالی به عنوان رئیس جمهور، مردم بزرگ ایران خدمات طولانی جنابعالی و تعهد شما به رفاه کشورتان را به رسمیت شناختند. 
بارکیندو همچنین با اشاره به جایگاه والای ایران در اوپک، احساسات عمیق خود نسبت به مردم بزرگ ایران را ابراز کرد و نوشت: مردم کشور شما در سراسر جهان به خاطر فرهنگ، میراث و سنت‌های غنی خود مورد احترام و تحسین هستند.

روز جمعه سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری با حضور پر شور مردم در سراسر کشور و همچنین در ۱۳۳ کشور خارجی برگزار شد. در این دور از انتخابات آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به عنوان هشتمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه ۳۱ خرداد ماه در نشست هفتگی با خبرنگاران گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۴۵ مقام ارشد کشورهای مختلف پیام‌های تبریکی را برای رئیس جمهور منتخب ارسال کردند. ۲۴ رئیس جمهور و نخست‌وزیر و رئیس دولت، ۴ رئیس پارلمان و ۱۸ شخصیت ارشد سیاسی و بین‌المللی و این روند ادامه دارد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد