سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52543
|
08:19 - 1400/03/24
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با ایلام بیدار خبر داد:

آمادگی جامعه پزشکی ایلام برای مشارکت در انتخابات

آمادگی جامعه پزشکی ایلام برای مشارکت در انتخابات
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مدافعان سلامت در جامعه الگویی بسیار مناسب برای مسئولیت پذیری هستند، حضور جامعه پزشکی و پیراپزشکی در انتخابات باعث شور و شوق دوچندان مردم در انتخابات خواهند شد.

به گزارشايلام بيدار، "محمد کریمیان"، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو اختصاصی با ایلام بیدار گفت: در آستانه انتخاباتی دیگر هستیم، انتخاباتی که هر بار برگزاری آن، حضور پرشور و شعور و با نشاط مردم را به رخ جهانیان کشیده و افزایش قدرت بین‌المللی  و چانه‌زنی کشورمان را در عرصه‌های مختلف داخلی و بین المللی را به دنبال داشته است. این اقتدار و حضور اثرگذار به خاطر این نکته است که مردم عزیز ما از برکات و دستاوردهای متعدد نظام جمهوری اسلامی به خوبی آگاه هستند و در نهایت خلوص و همدلی، به پاسداشت این برکات، در تمام صحنه‌ها از جمله انتخابات حضوری فعال و چشمگیر دارند .

تحول ژرف و عمیق حوزه سلامت بعد از انقلاب اسلامی

وی با بیان این مطلب که یکی از حوزه‌هایی که در سالهای بعد از اتقلاب با تحولی ژرف و عمیق مواجه شده، حوزه‌ی بهداشت، درمان و سلامت بوده است، اظهار کرد:استان ایلام، از جمله استانهایی در کشور بوده که در حوزه سلامت و بهداشت قبل از انقلاب نه تنها وضعیت مناسبی نداشته که حتی در شرایط نامطلوب و اسفباری به سر برده است. در آن سالها تعداد پزشکان عمومیِ استان به شدت محدود و آمار پزشکان متخصص نیز چیزی نزدیک به صفر بوده و مردم برای انجام امور پزشکی و معالجه‌ی خود ناچار به عزیمت به دیگر شهرهای کشور می‌شدند.

کریمیان افزود: خوشبختانه به برکت  نظام مقدس انقلاب اسلامی، در حال حاضر در تمامی رده‌های مختلف پزشک عمومی، متخصص، فوق تخصص و همه رشته‌های گروه‌های پزشکی، نیروی‌های توانمند به تعداد کافی و با دانش بالا، حتی مازاد بر نیاز در استان داریم.

وی ادامه داد: در سالهای قبل از انقلاب، خیلی از شهرستانهای استان ما حتی از وجود درمانگاهی با امکانات اولیه‌ی بهداشتی و پزشکی محروم بوده‌اند، اما در زمان فعلی اکثر شهرستان‌های ما به بیمارستان‌های تخصصی با کادر پزشکی مجرب، مجهز هستند و این باز هم از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اضافه کرد: خوشبختانه در چند سال اخیر زیرساخت‌های بهداشت و درمان ما به شکل مناسب و گسترده‌ی تقویت شده‌اند و از این رو نیازی نیست که مردم شریف استان برای دریافت خدمات بهداشتی از استان خارج شوند و ما بایستی که این نعمت را مد نظر مان قرار بدهیم.

سناریوی فرصت طلبان و رسانه‌های بیگانه برای شکاف بین نظام و مردم

وی با بیان این مطلب کهايران كشوري تاثيرگذار و مقتدر در منطقه خاورميانه استتصریح کرد: در بحث انتخابات، یکی از مسائلی که همیشه از سوی اخلالگران و فرصت طلبان و نیز رسانه‌های بیگانه مورد توجه قرار گرفته و با تمام قوا سعی دارند که افکارعمومی را  به آن سمت سوق دهند این است که مردم در انتخابات شرکت نکنند، زیرا به خوبی دریافته‌اند که یکی از پایه های اساسی هر نظام و دولتی حضور و همراهی مردم با آن است. از این رو می کوشند تا با تشویق مردم به تحریم انتخابات، باعث ایجاد شکاف بین نظام و دولت با مردم و به تبع آن فراهم سازی زمینه برای ضربه زدن به کشور شوند. اما به حمدالله که ملت شریف ایران این سناریوی تکراری را از بر کرده‌اند و هرگز از آن پیروی نخواهند کرد.

کریمیان تاکید کرد: علیرغم همه‌ی تبلیغات سوء از سوی معاندین داخلی و خارجی، در طول این سال‌ها، مردم شریف کشورمان همیشه در صحنه‌های مختلف سیاسی و در راس آنها انتخابات، حضور داشتند و ما اطمینان داریم که در انتخابات پیش رو نیز مردم همین گونه خواهند بود و خواب سیاه دشمنان را باز هم به کابوس تبدیل خواهند کرد.

وی اظهار کرد: در بحث انتخاب افراد نامزد شده، چه کاندیداهای ریاست جمهوری و چه کاندیدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا  که توسط شورای محترم نگهبان تایید شده‌اند، مردم اختیار تام دارند که فرد یا افراد مورد نظر خود را انتخاب نموده و به آن رای دهند. در پایان انتخابات، تمام مردم در هر جایگاه و با هر مقامی که در جامعه حضور دارند، موظف هستند  به رای اکثریت احترام گذاشته و با منتخب ملت همراهی و همکاری لازم و شایسته داشته باشند .

آمادگی جامعه پزشکی ایلام برای مشارکت در انتخابات

وی تصریح کرد: از همه همکاران عزیزم در حوزه‌ی بهداشت و درمان استان به خاطر زحمات زیادی که در ایام شیوع ویروس کرونا کشیدند و سختی‌هایی که متحمل شدند قدردانی کنم و از همه آنها دعوت می‌کنم که در انتخابات پیش رو شرکت کنند. زیرا این عزیزان به عنوان مدافعان سلامت در جامعه  الگویی بسیار مناسب برای مسئولیت پذیری هستند و مردم نیز به آنها اعتماد کامل دارند. حضور عزیزان جامعه پزشکی و پیراپزشکی در انتخابات باعث شور و شوق دوچندان مردم در انتخابات خواهند شد.

 کریمیان اضافه کرد: نکته‌ای که در انتخابات پیش رو  بسیار حائز اهمیت است این است که همه افراد شرکت کننده حتماً پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا خدای ناکرده در دام ویروس کرونا گرفتار نشوند. نیروهای دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی استان ایلام نیز به عنوان پیشگامان دفاع از سلامت مردم کاملا آماده هستند که بر صندوق های اخذ رای نظارت کنند و اجازه هیچگونه پروتکل شکنی را نخواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: جهت رفاه حال افرادی که بیماری های زمینه ای دارند نیز شعبه های تعبیه شده است که این افراد نیز بتوانند بدون هیچ گونه احساس خطری رای خود را به صندوق بیندازند.

وی در پایان بیان داشت: امیدوارم که در ۲۸ خرداد ضمن نمایش بی نظیر دیگری از حضور پرشور توام با شعور مردم در انتخابات، حلاوت پیروزی ملت با شکست کرونا چندین برابر شود.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب