سرویس: سیاسی
کد خبر: 52537
|
13:31 - 1400/03/23
نسخه چاپی

حدادعادل:

مشارکت بالا به اندازه پیروزی در انتخابات اهمیت دارد

مشارکت بالا به اندازه پیروزی در انتخابات اهمیت دارد
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری گفت: برای ما مشارکت بالای مردم در انتخابات به اندازه پیروزی نامزدهای مورد نظرمان اهمیت دارد.

به گزارشايلام بيدار "غلامعلی حدادعادل"، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ظهر امروز(یکشنبه) در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه و اعضای لیست 21 نفره این تشکل سیاسی برای انتخابات شورای شهر تهران برگزار شد، اظهار داشت: شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تجربه‌ای برآمده از 42 سال کار سیاسی و انتخاباتی و خصوصا در دهه اخیر است که ابتدا بصورت جمنا اعلام فعالیت کرد و بعدا تجربه جمنا بصورت شورای ائتلاف تکامل یافت و توانست در انتخابات اسفند 98 مجلس یازدهم را تشکیل دهد که مجلسی انقلابی است.

وی افزود: جامعه ما از نظر قوه مجریه در نقطه عطفی قرار گرفته و عموم مردم با تجربه تلخ 8سال گذشته خواهان تغییر و تحول‌اند و این معنا در مناظرات و تبلیغات انتخاباتی هم به خوبی دیده می‌شود و کسانی که به جریان فعلی تعلق دارند از پذیرفتن مسئولیت شانه خالی می‌کنند و اعلام برائت می کنند و آش آن قدر شور شده که آشپز هم فهمیده است. 

حدادعادل با بیان اینکه شورای ائتلاف بنا دارد فهرستی که به مردم عرضه می‌کند حاصل اتاق های در بسته نباشد، تصریح کرد: این شیوه اگر کارایی هم داشته متعلق به دهه شصت و اوایل دهه 70 بوده است و امروز با تحولاتی که اتفاق افتاده باید روش های جدیدی اتخاذ شود، بنابراین در سال‌های اخیر تلاشمان این بوده است که نظر مردم را در معرفی افراد برای رای‌دهی کسب کنیم و این اساس تفاوت ما با گذشته و با برخی دیگر از فهرست هایی است که امروز عرضه شده است.

وی افزود: با ثبت نام گسترده از افراد، ۳۱۳  نفر را انتخاب کردیم و از این رای گیری ۸۴ نفر را انتخاب و به مصاحبه دعوت کردیم و با نظم و ترتیب این مناظره انجام شد و بعد به هیات انتخاب فرستادیم و در آن شورای انتخاب ۲۱ نفر را انتخاب کردیم. از این ۲۱ نفر ۹۵درصدشان سابقه کار اجرایی دارند و ۵۰درصد تحصیلات فنی مهندسی و ۵۰ درصد تحصیلت علوم انسانی دارند و ۶۲ درصد زیر ۴۲ سال دارند که گواه جوانگرایی است و ۴ نفر زیر ۴۰سال هستند و ۵۵ درصد این فهرست سابقه مدیریت شهری دارند و ۳ نفر سابقه عضویت در شورای شهر و یک نفر سابقه نمایندگی مجلس دارند و دو نفر معاون شهردار بودند و یکی نفر از شورایاری‌ها عضو این لیست شده اند. ۴ نفر بانوان در این لیست حضور دارند و ۱۰ نفر این لیست به خانواده شهدا تعلق دارند. 

وی با بیان اینکه نامزدمان برای ریاست جمهوری آقای رئیسی است، گفت: در انتخابات خبرگان نامزدهای معرفی شده از سوی جامعه مدرسین را نامزد شورا ائتلاف می‌دانیم و اعتقاد داریم در تشخیص خبرگان جامعه مدرسین صلاحیت دارند و آقایان اعرافی، سعدی و مومن نامزدهای شورای ائتلاف هستند و در انتخابات میان دوره‌ای مجلس، سردار کوثری را برای ورود به مجلس معرفی می‌کنیم. 

حدادعادل با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری، گفت: برای ما مشارکت بالای مردم در انتخابات به اندازه پیروزی نامزدهای مورد نظرمان اهمیت دارد. 

وی با بیان اینکه بعد از اعلام فهرست شورای ائتلاف و حضور نرجس سلیمانی فرزند شهید سلیمانی در فهرست شورای ائتلاف انتقادهایی شنیده شد، گفت: خانم سلیمانی خودشان بصورت مستقل برای نامزدی شورای شهر تصمیم گرفته بودند و ما نه از تصمیم ایشان مطلع بودیم و نه درخواستی از ایشان کرده بودیم و ما چند روز پیش مطلع شدیم.

رییس شورای ائتلاف افزود: درک ایشان از وصیت پدرشان این بوده که خانواده سلیمانی از ورود به فعالیت های اجتماعی نفی نشده‌اند و این به خود ایشان مربوط بوده است. تصمیم ایشان حضور منفرد در انتخابات بود ولی احتمال دادیم حضور منفرد ایشان باعث شود اطلاع رسانی مناسبی صورت نگیرد و موفق نشود و بعید می‌دانستیم که اگر رای نیاورد دشمنان شهید سلیمانی در داخل و خارج کشور این رای نیاوردن را بصورت دیگری تفسیر نکنند و اینطور وانمود نکنند که مردم از ارزش های شهید سلیمانی فاصله گرفته اند و ما برای جلوگیری از چنین اتفاقی ظرفیتمان را در اختیار ایشان گذاشتیم و با رای شورای انتخاب که دوبار هم رای گیری شد ایشان رای آورد.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب