سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 52526
|
09:57 - 1400/03/22
نسخه چاپی

کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت معصومه (س) الگوی بانوان جامعه است/ زنان و دختران می توانند باعث ایجاد تحول در سطح جامعه شوند

حضرت معصومه (س) الگوی بانوان جامعه است/ زنان و دختران می توانند باعث ایجاد تحول در سطح جامعه شوند
کارشناس مسائل مذهبی گفت: حضرت معصومه (س) الگوی بانوان جامعه است.

حجت الاسلام "عمران احمدی"،  مدرس حوزه ودانشگاه و کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار ايلام بيدار  گفت: حضرت معصومه (س) از جمله بانوانی است که در خصوص جایگاه معنوی و زیارت ایشان سفارش زیادی در کتب شیعه وسنی شده است.

وی افزود: امام رضا علیه‌السلام فرمودند: کسی که حضرت معصومه را در قم زیارت کند مانند آنست که مرا زیارت کرده است. امام ثواب زیارت خویش را با زیارت حضرت معصومه در یک حد و اندازه می‏داند و نیز اینکه نام مبارک حضرت، فاطمه کبری بوده و امام او را ملقب به صفت معصومه کرده است و این مطالب نشانگر اوج عظمت روحی و معصومیت حضرت فاطمه کبری است.

احمدی در ادامه گفت: بعد از ورود حضرت معصومه (س) به شهر قم این شهر شاهد تحولات زیادی از لحاظ مادی ومعنوی به جهت سفر این بانوی بزرگ گردید.

کارشناس مسائل مذهبی در ادامه گفت: زنان و دختران جامعه امروز باید از بانوان بزرگ صدر اسلام درس گرفته و روش دست یابی به دنیا و آخرت را در پیش گرفته و صفات برجسته را به دیگران انتقال دهند.

مدرس حوزه ودانشگاه تصریح کرد: دشمن امروز برای زنان و دختران در جامعه برنامه داشته و از راههای مختلف سعی دارد با برداشتن حجاب فحشا را در جامعه گسترش داده واز این طریق به بنیان خانواده ها آسیب وارد کند.

وی بیان داشت: عده ای در داخل هم مسئله زنان را دست مایه بازیچه سیاسی قرار داده واز آن بهره برداری سیاسی کرده و مسائلی را مطرح می کنند که اصلا نیاز زنان نیست.

احمدی خاطرنشان کرد: توزیع مدل های غربی ازدواج ، سبک زندگی غیر اسلامی ، مدهای نامتعارف ، عدم آشنایی با موازین اسلامی  و عواملی این قبیل باعث شده تا امروز دختران جامعه میل کمتری به ازدواج داشته باشند ووبه سمت مدل های غربی سبک زندگی پیش بروند که این عامل باعث شده تا امروز زنگ خطر پیری جمعیت به گوش برسد.

کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: زنان و دختران امروز می توانند تحول آفرین در سطح جامعه باشند و انقلاب اسلامی را در جهت رسیدن به قله های پیشرفت و موفقیت کمک کنند.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب