سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52510
|
16:38 - 1400/03/21
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه:

مناظرات فرصتی برای انتخاب هوشمندانه/ رفتار نامزدها باید متناسب با شأن جمهوری اسلامی باشد

مناظرات فرصتی برای انتخاب هوشمندانه/ رفتار نامزدها باید متناسب با شأن جمهوری اسلامی باشد
امام جمعه ایلام گفت: مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری فرصتی برای انتخاب هوشمندانه است که افراد را بهتر بشناسیم.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۲۱ خرداد) در خطبه های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره)  با اشاره به میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت، گفت: حرم حضرت معصومه زیارتگاهی است که بسیاری از گره ها را باز می کند. فلذا این روز بعنوان روز دختر تعیین شده است. در هیچ نظامی و حتی کسانی که ادعای حقوق زن را دارند کوچکترین حقوقی برای زنان و دختران قائل نیستند.

وی اظهار کرد: زن در نظام اسلامی همچون مرد دارای کرامت انسانی است و چه مرد و چه زن هر کس تقوای بیشتری داشت، نزد خداوند محبوب تر است.

امام جمعه ایلام با اشاره به ۲۷ خرداد سالروز تاسیس جهاد سازندگی با فرمان حضرت امام راحل، افزود: این روز را به پیشکسوتانی که سنگر ساز بی‌سنگر بودند، تبریک عرض می کنم، انصافاً یکی از سخت‌ترین کارهایی که در جبهه، انجام می‌شد این بود که کسی خودش را سپر تیر و ترکش دشمن کند تا جان‌پناهی برای دیگران بسازد، خاک‌ریز بزند و رزمندگان در  پناه آن خاک‌ریز محفوظ بمانند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در آغاز تشکیل و تا کنون، جهاد کشاورزی منشا برکات و خیرات زیادی شده و بیشترین خدمات برای اقشار آسیب پذیر جامعه است و به روح همه شهدا مخصوصاً شهدای سنگرساز درود می‌فرستیم.

امام جمعه ایلام ادامه داد: انتخابات نقطه عطفی در تاریخ انقلاب ماست و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، لیلة القدر انقلاب اسلامی است. همانطور که شب قدر تقدیر یک ساله را رقم می زند، انتخابات، سرنوشت ۴ سال آینده را مشخص می کند.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: وضعیت فعلی ما نتیجه انتخاب ۴ ساله گذشته است و باید تلاش کنیم تا برای چهار سال آینده از انتخاب خود شاد باشیم.

وی اضافه کرد: رسانه ملی ۱۱۱۰ دقیقه در اختیار هر نامزد قرار داده تا برنامه ها را برای مردم اعلام کنند،فلذا این حرکت برای آگاه سازی مردم از برنامه های نامزدها جای تقدیر دارد.

وی با بیان این مطلب که مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری فرصتی برای انتخاب هوشمندانه است که افراد را بهتر بشناسیم تصریح کرد: نامزدها به هنگام مناظره، هم معرف مردم ایران هستند و هم اسلام و انقلاب. گفتمان نامزدها گفتمان مردم است و همانگونه که در رقابت های آمریکا رصد می کردیم و نمره می دادیم آنها نیز نظاره گر هستند.

کریمی تبار با بیان اینکه گفتمان نامزهاد باید منطقی، اخلاقی و متناسب با شأن جمهوری اسلامی باشد اظهار کرد: در مناظرات، مردم دقت می کنند تا با شناخت نامزدها به مسائل اشتغال و معیشت پی ببرند، لذا بررسی می کنند چنانچه نامزدی برنامه داشت بررسی می کند، اگر آن نامزد شناخت درستی دارد چه راهبردی برای نتیجه مطلوب دارد و برای رسیدن به این چشم انداز، برنامه ۴ ساله او چقدر خواهد بود، در مناظرات مشخص می شود چه کسی برنامه دارد.

وی ابراز کرد: برخی اوقات برخی برنامه هایی طرح می شود اگر چه برنامه خوبی است اما اجرای آن فقط در حد حرف و گذرا است و مردم بایستی صرف شعارها، منبع تامین برنامه ها و تحقق آن برنامه ها را مدنظر قرار دهند.

امام جمعه ایلام بیان داشت: نخبگان و اصحاب رسانه در این میان نقش بسزایی دارند و این موارد را برای مردم تبیین کنند تا مردم آگاهانه و هوشمندانه انتخاب کنند.

وی ادامه داد:خود نامزدها را جدا از برنامه ها را باید شناخت و سابقه عملکرد گذشته و فعلی آنها را مورد بررسی قرار داد که آیا صلاحیت لازم بعنوان خدمتگزار مردم را دارد یا خیر؟

نماینده ولی فقیه در استان در پایان با بیان این مطلب که در مناظرات باید میزان تحقق برنامه ها و اخلاق مداری مدنظر قرار گیرد، افزود: اگر کسی در مناظرات به دنبال حریم شکنی و تهمت و کشف اسرار پنهان دیگران است اگر در مسند ریاست جمهوری قرار بگیرد نیز همین گونه خواهد بود و اگر در قدرت قرار بگیرد به مردم هم رحم نمی کند.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب