سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52506
|
15:34 - 1400/03/20
نسخه چاپی

استاندار ایلام:

برای آبگیری سد کنجانچم ۴۰۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد

برای آبگیری سد کنجانچم ۴۰۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری شد
استاندار ایلام گفت: برای آبگیری سد کنجانچم ۴۰۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری سرمایه گذاری شده است.

به گزارشايلام بيدار، "محمد نوذری"، استاندار ایلام روز پنجشنبه در حاشیه آیین آبگیری سد کنجانچم مهران که بصورت ویدئو کنفرانس توسط رییس جمهوری انجام شد، گفت: برای آبگیری سد کنجانچم ۴۰۵ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری سرمایه گذاری شده است.

وی با عنوان این مطلب که سد کنجانچم و پروژه آب‌اندازی ۲۷۵۰ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی در دهمین پویش هرهفته_الف_ب_ایران در استان ایلام افتتاح شد، اظهار کرد: این سد از نوع خاکی با هسته رسی به ارتفاع ۸۶ متر و با طول تاج ۲۶۰۰ متر طراحی و اجرا گردیده است.

استاندار ایلام با بیان اینکه با بهره برداری از سد کنجانچم می توان شاهد تحول کشاورزی در منطقه بود، افزود: سد کنجانچم با حجم مخزن ۸۵ میلیون متر مکعب بخشی از طرح بزرگ سامانه گرمسیری است که تنظیم کننده آب نابهنگام انتقالی از سامانه خواهد بود.

وی با عنوان این مطلب که تمام تلاش خود را برای افتتاح فاز سوم سامانه گرمسیری تا پایان دولت بکار خواهیم بست، تصریح کرد: شروع آبگیری سد کنجانچم یک اتفاق مهم و گام بزرگی در جهت تکمیل سامانه گرمسیری است.

گفتنی است که سد خاکی کنجان‌چم در ۲۲ کیلومتری شهر مهران قرار دارد. با اجرای این طرح ۲۷۵۰ هکتار شبکه اصلی آبیاری و زهکشی به بهره برداری می رسد.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب