سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52500
|
09:54 - 1400/03/19
نسخه چاپی

فرماندار شهرستان بدره گفت:

جاده قاضی خان - بدره تیرماه زیر بار ترافیک می رود

 جاده قاضی خان - بدره تیرماه زیر بار ترافیک می رود
فرماندار شهرستان بدره گفت: جاده قاضی خان - بدره اواخر تیرماه سالجاری تکمیل و زیر بار ترافیک می‌رود.

به گزارشايلام بيدار،"یونس آزادی"، در حاشیه دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با مردم بدره اظهار داشت: طول جاده قاضی خان - بدره ۱۳ کیلومتر است که ۶ کیلومتر آن در محدوده شهرستان سیروان تکمیل شده است. وی با بیان اینکه هفت کیلومتر باقیمانده این پروژه در شهرستان بدره است که هم اکنون در مرحله عملیات آسفالت قرار دارد یادآور شد: این پروژه به دلیل پستی و بلندی‌های شدید و همچنین وجود رودخانه‌ها و ارتفاعات کوهستانی یکی از پرهزینه‌ترین پروژه‌های راهسازی استان محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان بدره با بیان اینکه ردیف ملی برای بهسازی و ایمن سازی جاده ایلام به بدره تامین شده است، بیان کرد: عملیات اجرایی این پروژه در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

آزادی با تاکید بر اینکه این شهرستان دارای ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی است، گفت: از این میزان ۱۲ هزار هکتار به صورت دیم بوده و تنها ۵۰۰ هکتار آبی است که با بهره برداری از سه ایستگاه پمپماژ در دست اقدام در سطح شهرستان، جمع اراضی آبی به چهار هزار و ۵۰۰ هکتار افزایش خواهد یافت.

فرماندار بدره با اشاره به دیگر ظرفیت‌های شهرستان در بخش کشاورزی یادآور شد: پروژه ایستگاه پمپاژ تلخاب دارای ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که با تکمیل این پروژه ۶۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

آزادی افزود: پروژه ایستگاه پمپاژ دشت، ولی عصر (عج) بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان با الگوی کشت گیاهان دارویی و باغات مطالعه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

فرماندار بدره تصریح کرد: ایستگاه پمپماژ آب هندمینی نیز در مرحله تخصیص آب از رودخانه از وزارت نیرو قرار دارد و پیگیری‌های در این خصوص در حال انجام است.

وی تاکید کرد: توسعه آبزیان در سد دریاچه سد سمیره با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تن در سال در حال اجراست و امسال نیز ۲ هزار هکتار جنگل کاری در سطح جنگل‌های این شهرستان انجام شده است.

فرماندار بدره یادآور شد: پیگیری‌های لازم برای ساخت بیمارستان با توجه نیاز صورت این شهرستان انجام شده است که امیدواریم با تامین زمین مورد نظر برای این پروژه احداث مرکز درمانی در این شهرستان به زودی وارد فاز عملیاتی شود.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب