سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52393
|
15:31 - 1400/03/07
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه:

شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها به وظیفه قانونی خود عمل کرد

شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها به وظیفه قانونی خود عمل کرد
امام جمعه ایلام گفت: در احراز صلاحیت‌ها،شورای نگهبان به وظیفه خودش عمل کرده است، و می بینیم که فقیهی عضو فقهای شورای نگهبان بوده است، برادرش آرای لازم را برای تأیید صلاحیت نمی‌آورد، این موضوع نشانه تیزبینی شورای نگهبان است.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام "الله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، ظهر امروز(۷ خرداد) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر گفت: انتخابات یکی از لحظه‌های سرنوشت‌ساز مردم جامعه و کشور ما است که مردم با حضور خود، فرازهای سرنوشت‌ساز مردم جامعه و کشور را رقم می زنند.

حجت الاسلام« الله نور کریمی تبار» با بیان اینکه مردم به حضور در یک همه‌پرسی همگانی سرنوشت چندین‌ساله‌ی خود را به فردی می‌سپارند که مقدرات کشور را تعیین کند، اظهار کرد: این انتخابات می‌تواند مایه عزت و سرافرازی مردم و کشور باشد و خدای ‌ناخواسته می‌تواند موجب ندامت و پشیمانی نیز گردد که بستگی به میزان حضور و انتخاب اصلح از سوی مردم دارد. 

وی افزود: اگر از ما سوال کنند که شما از نتیجه انتخابات سال ۹۲ و ۹۶ راضی بودید یا راضی نیستید، جواب با خودتان است،اما چرا ما چنین انتخابی کردیم، چه عواملی موجب شد فکرمان را مهندسی کند که بیاییم چنین انتخابی داشته‌باشیم، رقیب هراسی در انتخاب ما چقدر تاثیرگذار بوده و تبلیغ رسانه‌های دشمن که کاندید موردنظر خود را در ذهن ما جا انداختند چقدر تاثیر داشته است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه انتخاب آگاهانه ارزشمند است همان‌طوری که عبادت آگاهانه خداوند متعال ارزشمند است، افزود: وزیر سابق خارجه آمریکا هیلاری کلینتون نوشته‌ است اگر در انتخابات ایران نیروی انقلابی رأی بیاورد تحریم‌های ما بی‌اثر می‌شود، بنابراین باید کاری کنیم که چنین نیرویی منتخب مردم نباشد، نیما زم که به درک واصل‌شد و  هر روز هیجده ساعت برای براندازی جمهوری اسلامی فعالیت شیطانی داشت، گفته است ما از کسی  که حمایت کردیم تا رای بیارد، به‌خاطر این بود تا مردم ناراضی شوند و به کف خیابان  بریزند و هشتاد درصد این خواسته ما برای ناراضی کردن مردم تحقق پیدا کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: از رئیس‌جمهور سابق آمریکا اوباما سؤال کردند اگر برجام اتفاق نمی‌افتاد چه می‌شد؟ پاسخ خوبی دادند و گفتند تحریم‌های ما بی‌خاصیت می‌شد، مردم ایران به‌جایی رسیده اند که تأثیر ما در آن‌ها تاثیر گذار نباشد.

وی بیان کرد: سخنان دیروز مقام‌معظم رهبری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، راهبرد انتخابات و مجلس را ترسیم کرد، ایشان فرمودند که باید کسی انتخاب شود مشکلات مردم را بداند، تلاش کند و بتواند این مشکلات را حل کند، ایشان فرمودند که مشکل اصلی مردم بیکاری جوانان، معیشت اقشار آسیب‌پذیر جامعه و مشکل تولید است، مشکل جامعه ما سیاست غلطی است که جوان مبتکر را از فعالیتش مایوس می‌کند، سیاست غلطی است که کشاورز تولیدکننده را به خاک سیاه می‌نشاند.

امام جمعه ایلام بیان کرد: این دغدغه جامعه  ما در مرحله اول است، مسائل سیاسی و مسائل فرهنگی در اولویت بعد قرار دارد، البته انتخاب با مردم است که می‌توانند از گزینه‌هایی که داوطلب شدند برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند، توانمندی آنان بررسی می‌شود، گزینه‌ای که این توانایی را دارد تا مشکلات را حل کند را انتخاب کنند و باید گفت که مشکلات جامعه حل‌شدنی است و بحمدالله توانایی‌های فوق‌العاده‌ای در کشور داریم.

شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها به وظیفه قانونی خود عمل کرد

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: در احراز صلاحیت‌ها،شورای نگهبان به وظیفه خودش عمل کرده است، کسانی دارند انتقاد می‌کنند، ولی اگر منصفانه نگاه کنیم می بینیم که فقیهی عضو فقهای شورای نگهبان بوده است، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و برادرش آرای لازم را برای تأیید صلاحیت نمی‌آورد، این موضوع نشانه دقت و تیزبینی شورای نگهبان است، هر منصفی باید پی ببرد اگر بناست پارتی‌بازی بشود، حق‌کشی بشود، کسی که در راس تصمیم‌گیری مصلحت نظام قرار گرفته با دیده اغماض نگاه می‌کردند و این بهترین نشان برای عدالت شورای نگهبان است.

وی یادآور شد: ممکن است در جاهایی نتوانند احراز صلاحیت بکنند و طبیعتاً طرف از گردونه انتخاب خارج می‌شود، لذا همه ما وظیفه داریم مخصوصاً احزاب، بزرگان، بزرگان ایلات و طوایف، خواص جامعه به گونه ای عمل کنیم که مردم ما پای صندوق آرا بیایند و حضور حداکثری داشته باشند، دشمن می‌خواهد انتخابات سرد  و صندوق‌ها خالی از آراء باشد و دنبال هدف خودش است.

امام جمعه ایلام گفت: مقام‌معظم رهبری تکلیف ما را مشخص کردند که مردم در پای صندوق آرا حضور پیدا کنند، بنده به نوبه خود از همه کسانی که براساس احساس مسئولیت و برای گرم کردن فضای انتخابات ورود پیدا کرده و ثبت‌نام کرده‌اند چه در عرصه ریاست‌جمهوری و  چه در عرصه شوراهای اسلامی شهروروستا، تشکر می‌کنم  و تلاش این عزیزان قابل تقدیر است.

حجت الاسلام کریمی تبار در ادامه با تقدیر از سفر اخیر وزیر محترم بهداشت، درمان و علوم پزشکی به استان ایلام، تصریح کرد: در این ایام کرونا و روزهای سخت، وزارت بهداشت به استان کمک کرد، در این سفر اخیر به استان نیز هم وعده‌های داده‌اند که

برای استان ما کارساز خواهد بود از جمله قول تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان ۳۷۶  تختخوابی مرکز استان را دادند، راه‌اندازی تجهیز و راه‌اندازی بیمارستان شهرستان ملکشاهی، ایجاد مرکز رادیوتراپی که از نیازهای اساسی استان و برای بیماران سرطانی است که مجبور هستند به استان‌های دیگر بروند و مشکلات مضاعفی را تحمل کنند.

وی ابراز کرد: وجود مرکز آنژیوگرافی برای مرکز استان که نیاز ضروری است، کمک به احداث بیمارستان در شهرستان‌های بدره، سیروان و هلیلان که فاقد بیمارستان هستند، بسیار حیاتی است و الته وزیر بهداشت قول کمک داده‌اند و انتظار می‌رود که ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی به‌صورت جد تا رسیدن نتیجه، پیگیر این قول ها باشند و ما هم امیدواریم که تلاش کنند.

امام جمعه ایلام افزود: با توجه به شرایطی که داریم، گرمای زودرس و کمبود بارندگی، مشکلاتی برای آب و برق در سطح کشور ایجاد کرده است، از مردم خوب‌مان خواهش می شود مصرف بهینه در در دستور کار خود قرار دهند، بخش عمده‌ای از این قطعی های آب‌ و برق را با صرفه‌جویی می‌توان جبران کرد، مدیران محترم شرکت برق و آب و فاضلاب هم تلاش کنند با مدیریت درست، خاموشی و قطع آب را به حداقل برسانند و در جایی هم که باید اتفاق بیفتد، عادلانه رفتار کنند و با اطلاع‌رسانی به مردم در کاهش آثار این قطعی های آب و برق تلاش کنند.

وی  خاطرنشان کرد: نوسان و قطع برق مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد، با اطلاع‌رسانی و عدالت در توزیع کمبودها، مشکلات قطعی آب و برق برای مردم قابل تحمل است، اما از مسئولین محترم انتظار داریم تلاش کنند اتفاقی نیفتد که برای حضور مردم در عرصه انتخابات موجب دلسردی شود، امیدواریم برای جمعه آینده که سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، این شخصیت بارز  که همه مسلمانان دنیا و همه پیروان ادیان الهی مدیون او هستند مراسم متناسب با شأن آن حضرت برگزار شود.

پایان پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب