سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 52296
|
08:55 - 1400/02/28
نسخه چاپی

ناصری: برای جمع شدن ولنگاری در پلت‌فرم‌های خانگی قوه قضائیه باید ورود کند

ناصری: برای جمع شدن ولنگاری در پلت‌فرم‌های خانگی قوه قضائیه باید ورود کند
ناصری در پایان خاطرنشان کرد: ولنگاری، ریشه در اقتصاد دارد و اگر بودجه‌های منطقی تبیین شود، این رسانه‌ها مجبور نیستند دست به ساخت هر کاری بزنند.

به گزارشايلام بيدار، برنامه « گفتگوی فرهنگی » با حضور علی ناصری خبرنگار حوزه سینما با موضوع وِلنگاری شبکه نمایش خانگی روی آنتن رادیو گفت و گو رفت.


ناصری ضمن اشاره به ولنگاری فرهنگی که ریشه در اقتصاد دارد، بیان کرد: آثار تولیدی با توجه به هزینه‌ای که می‌کنند، باید درآمد داشته باشند و این در حالی است که شفافیتی برای هزینه این آثار وجود ندارد.وی با بیان اینکه آثار شبکه نمایش خانگی بارها در بحث اقتصادی به حاشیه رفته است، اذعان کرد: فساد در افرادی که در تولید نقش داشتند، وجود دارد و پول‌ها بلاتکلیف به این رسانه تزریق می‌شود.


ناصری تشریح کرد: تا سال گذشته مجوزهای شبکه نمایش خانگی از سوی وزارت ارشاد صادر می‌شد، اما به بهانه نبودن نظارت درست روی این آثار، صدا و سیما با عنوانی به نام " ساترا" به این کار ادامه داد.این خبرنگار ضمن اشاره به نقدهای وزارت ارشاد به صدا و سیما نسبت به ولنگاری این شبکه، تصریح کرد: این تناقضات در نظارت، تلاشی برای گرفتن این شبکه است و هیچ چارچوبی ندارد و نهادی که مجوز صادر می‌کند، باید به این موضوع رسیدگی کند.

وی لازمه بررسی ریشه‌ای این مسئله را ورود قوه قضائیه به مسائل مالی دانست و اظهار کرد: در حوزه رسانه مسائل ریشه یابی نمی‌شوند بلکه با تولید یک اثر هنری حتی اگر در چارچوب‌های مشخص شده باشد،افراد به دنبال یافتن نقاط ضعف خاصی در این آثار هستند و گویا برای آنها امتیازی محسوب می‌شود.ناصری در پایان خاطرنشان کرد: ولنگاری، ریشه در اقتصاد دارد و اگر بودجه‌های منطقی تبیین شود، این رسانه‌ها مجبور نیستند دست به ساخت هر کاری بزنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب