سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52191
|
09:35 - 1400/02/19
نسخه چاپی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛

بستری های کرونا در ایلام ۳۲ درصد کاهش یافت

بستری های کرونا در ایلام ۳۲ درصد کاهش یافت
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام از کاهش ۳۲ درصدی بسترهای کرونا در هفته دوم اردیبهشت نسبت به هفته نخست خبر داد و گفت: این میزان از ۴۳۶ به ۲۹۴ بستری رسیده است

به گزارشايلام بيدار،"جمیل صادقی فر"؛معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام،  گفت: به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و افزایش میزان نمونه گیری و رهگیری دقیق مبتلایان استان در هفته دوم نسبت به هفته نخست اردیبهشت ماه میزان مبتلایان ۳۲ درصد کاهش یافته است.

وی یادآور شد: میزان فوتی ها کرونا نیز در هفته دوم اردیبهشت نیز در مقایسه با هفته نخست به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ۵۰ درصد کاهش یافته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به افزایش میزان نمونه گیری بعنوان مهم ترین عامل در کاهش شیوع کرونا در استان، گفت: میزان نمونه گیری ثبت شده کرونا در این استان بالاتر از میانگین کشوری است.

صادقی فر با اشاره به میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در استان گفت: میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در آرامستان ها ۶۵ درصد، رستوران ها ۷۶، داروخانه ها ۷۷ و دفاتر پیشخوان ۷۱ درصد است.

وی بیان کرد: با وجود هشدارها و تاکیدات بسیار، همچنان میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در پایانه های درون شهری ۴۴ و پایانه های برون شهری ۶۷ درصد است.

صادقی فر در ادامه با تشریح میزان ابتلا به کرونا شاغلان از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا ۱۷ اردیبهشت، یادآور شد: ۳۱ نفر از کارکنان سیستم بهداشتی، ۵۱ نفر سیستم درمانی و ۵۴۶ نفر از ادارات و سایر مشاغل در مدت یاد شده به کرونا مبتلا شدند.

به گزارش ایرنا، شهرستان ایلام، ایوان، دره شهر، آبدانان، دهلران، مهران، چوار و چرداول در وضعیت نارنجی و ملکشاهی، سیروان، بدره و هلیلان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب