سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 52152
|
17:17 - 1400/02/15
نسخه چاپی

میزان بارش در ایلام ۳۸ درصد کاهش یافت

میزان بارش در ایلام ۳۸ درصد کاهش یافت
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: میزان بارش های این استان در سال آبی جاری تا تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه نسبت به میانگین بلندمدت ۳۸ درصد کاهش را نشان می دهد.

به گزارشايلام بيدار، مجتبی میهن پرست با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میانگین کل بارش های حوزه آبریز استان ایلام تا همین تاریخ ۲۴۰ میلیمتر بوده که باید ۳۸۹ میملیمتر بارش را نسبت به بارش های بلندمدت دریافت می کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر ایلام، استان رده ۲۵ جدول نسبت به مقدار بارش های بلندمدت و استان هشتم در مقایسه با بارش های سال آبی جاری کشور است.

وی اضافه کرد: در سال آبی جاری شهرستان ایوان نسبت به میانگین بلند مدت با ۴۸ درصد کاهش کمترین میزان دریافت نزولات جوی را در استان ایلام داشت.

وی توضیح داد: در سال آبی جاری ایوان ۳۵۲ میلیمتر بارندگی دریافت کرد در حالی که باید نسبت به میانگین بلندمدت باید در این شهرستان ۶۶۳ میلیمتر نزولات جوی می بارید.

میهن پرست در مورد وضعیت بارش ها در مرکز استان هم گفت: در شهرستان ایلام طی سال آبی جاری ۳۷۰ میلیمتر ریزش های جوی رخ داده که باید این مقدار نسبت به بلند مدت ۵۶۴ میلیمتر باشد که این امر بیانگر کاهش ۳۴ درصدی بارش ها در مرکز استان است.

سال آبی یا سال زراعی از ابتدای مهر هرسال تا پایان شهریورماه سال بعد محاسبه می شود.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب