سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 52132
|
09:50 - 1400/02/13
نسخه چاپی

مصری‌ها همچنان یوسف پیامبر را بیشتر از سریال پادشاه دوست دارند

مصری‌ها همچنان یوسف پیامبر را بیشتر از سریال پادشاه دوست دارند
ایرانی‌ها وقتی تصمیم گرفتند درباره حضرت یوسف(ع) و فراعنه سریال بسازند، یک سریال دقیق و فوق‌العاده جذاب ساختند اما ما به نکات مهم و حیاتی توجه نکردیم.

به گزارشايلام بيدار، برخی مصری‌ها سریال «پادشاه» را با سریال ایرانی «یوسف پیامبر» مقایسه و می‌گویند: ایرانی‌ها وقتی تصمیم گرفتند درباره حضرت یوسف(ع) و فراعنه سریال بسازند، یک سریال دقیق و فوق‌العاده جذاب ساختند اما ما در سریالمان به نکات مهم و حیاتی توجه نکردیم.

 

* پادشاه، یک سریال جنجالی که پخش آن متوقف شد

داستان سریال «پادشاه» پیرامون زندگی‌ فرعونی به نام «احمس» است که سرزمین طیبه (مصر باستان) را از اشغالگری هکسوس‌ها آزاد می‌کند. البته پخش این سریال پرحاشیه پس از انتشار تیزر آن و اشکالاتی زیادی که منتقدان و ببینندگان به آن وارد کردند، متوقف شد.  

فیلمنامه این سریال اقتباس از کتاب «مبارزه طیبه» نجیب محفوظ (۲۰۰۶ - ۱۹۱۱) نمایشنامه‌نویس مصری و برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۸۸ است که توسط سه نویسنده نوشته شده و حسین المنباوی آن را کارگردانی کرده است. امسال سریال لبنانی «بین آسمان و زمین» هم اقتباس از اثر نجیب محفوظ بود.

بخش از تیزر سریال «پادشاه»

از جمله انتقاداتی که به سریال «پادشاه» گرفته شده، منطبق نبودن گریم بازیگران با واقعیت‌های تاریخی است. مدل ریش و سبیل پادشاه، رنگی بودن چشم‌هایش،  شکل تاج پادشاه جنوب مصر که شبیه تاج پادشاه شمال بوده و روشن‌بودن رنگ موهای زنانی که در سریال هستند، از جمله این انتقادات است. برخی هم از شباهت قهرمان سریال به «هکسوس» ها گله کرده‌اند.

مصری‌ها همچنان یوسف پیامبر را بیشتر از سریال پادشاه دوست دارند

 

برخی مصری‌ها این سریال را با سریال ایرانی «یوسف پیامبر» مقایسه و می‌گویند: ایرانی‌ها وقتی تصمیم گرفتند درباره حضرت یوسف(ع) و فراعنه سریال بسازند، یک سریال دقیق و فوق‌العاده جذاب ساختند اما ما وقتی تصمیم گرفتیم سریالی درمورد فراعنه با صرف این همه بودجه و هزینه بسازیم، به نکات مهم و حیاتی توجه نکردیم.

پس از افزایش یافتن انتقادات نسبت به این سریال، پخش آن متوقف و قرار شد تا یک کمیته از کارشناسان فنی و هنری این فیلم را بازنگری کنند.

با این حال، برخی هنرمندان از توقیف این سریال ابراز ناخرسندی کردند. «محمد صلاح العزب» فیلمنامه نویس مصری، از قضاوت درباره این سریال پیش از دیدن آن انتقاد کرد و گفت چرا مردم سریالی که ده‌ها میلیون پوند هزینه آن شده و بهترین کارگردان این حوزه را داشته، پس زده‌اند؟

«عمرو سلامه» کارگردان مصری هم توقف کار را محکوم کرد و گفت که نمی‌تواند منطقی برای توجیه این تصمیم پیدا کند، چون این کار دور ریختن هزینه و تلاش تیمی است که یک سال بی‌وقفه فعالیت کرده است. «ایاد نصار» اردنی هم ابراز امیدواری کرد این یک وقفه موقت باشد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب