سرویس: استان ایلام
کد خبر: 52025
|
16:54 - 1400/02/04
نسخه چاپی

کارشناس سیاسی؛

مذاکرات وین برگ سیاه دیگری بر اعتبار آمریکا در ایران است

مذاکرات وین برگ سیاه دیگری بر اعتبار آمریکا در ایران است
کارشناس سیاسی گفت:مذاکرات وین برگ سیاه دیگری بر اعتبار آمریکا در ایران است.

به گزارشايلام بيدار "احسان عباسی"، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با ایلام بیدار گفت: مذاکرات وین در آستانه انتخابات ایران و اصرار بر توافق هر چه سریعتر از سوی دولت ایران، علیرغم انتقادهای شدید منتقدان داخلی، بیانگر این نکته است که دولت آقای روحانی در عمل نه تنها گام موثری برای تحقق خواسته‌های ملت ایران برنداشته بلکه با پافشاری بر توافق سریع، امکان فرصت راستی آزمایی را از  ایران سلب می‌کند و از سوی دیگر راه رسیدن آمریکا به اهدافش را هموارتر می‌‌سازد.

 
وی اظهار کرد: اینکه آقای روحانی در نظر دارد تا در روزهای پایانی دولتش، توافقی با آمریکا حاصل کند و افتخاری به نام خودش به ثبت برساند معنایی جز خود خواهی و زیر پا نهادن منافع ملت ایران ندارد.
 
رئیس جمهور با ذکر این مطلب که " مردم به کسی که مانع رفع تحریمها شود، رای نمی‌دهند" ، متاسفانه آب در آسیاب دشمن می‌ریزد و برای کاندیداهای شایسته و مدافع منافع ملت نیز مانع تراشی می‌کند. این عمل رئیس جمهور معنایی جز ایجاد فرافکنی و ایجاد جو دوگانگی بین دولت آینده و مردم نخواهد داشت. 
 
وی بیان کرد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب مذاکرات با آمریکا فقط باید در راستای رفع کامل و بی چون و چرای تحریمها باشد. آمریکا با سیاستی گام به گام ایران را قبل از رفع هر گونه تحریمی به پای میز مذاکره نشاند. از سوی دیگر با فرسایشی کردن روند مذاکرات، سعی دارد تحریمهای ایران را صرفاً به حالت تعلیق درآورده و رفع آنها را به زمانی در ناکجاآباد موکول کند. جایی که در فکر آمریکا و همفکرانش وجود خارجی ندارد. 
عباسی عنوان کرد: در مذاکرات و سوءنیت آمریکا ذکر همین نکته کافی‌ است که این کشور مدت زمان ۳ الی ۶ ماه را برای راستی آزمایی توسط ایران در معاملات نفتی نپذیرفته و عجیب‌تر اینکه مقامات دولتی ایران از جمله شخص رئیس جمهور معتقد است که این زمان دهی چندان ضرورتی ندارد و طی مدت کوتاهی می‌توان به صحت گفتار آمریکا پی برد. 
وی گفت: از این رفتارهای ضد و نقیض آمریکا می‌توان دریافت که این کشور هیچ برنامه‌ای برای رفع کامل تحریمهای ایران ندارد و صرفاً در نظر دارد تا با  برداشتن صوری برخی تحریمها، اقتصاد و سیاست ایران را به سوی اقتصاد و سیاست شرطی سوق دهد‌. پیداست که در پس این نیات شوم، هیچ منفعتی متوجه ملت عزیز ایران نخواهد بود جز فرصت سوزی و هدر دادن زمان طلایی برای رسیدن به ثبات و آرامش داخلی. ماندن در چنین شرایط معلقی به معنای واقعی کلمه یعنی خط پایان و بطلان بر مذاکرات وین.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب