سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51952
|
12:54 - 1400/01/31
نسخه چاپی

مدیر درمان تامین اجتماعی استان:

طرح نسخه الکترونیک در ایلام رضایت بخش است

طرح نسخه الکترونیک در ایلام رضایت بخش است
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: از مزیت‌های طرح نسخه الکترونیک، تکمیل پروژه اطلاعات پزشکی به صورت الکترونیک است که امکان دسترسی به بیمار را در هر ساعتی از شبانه روز می‌دهد.

به گزارشايلام بيدار "علی‌رضا رمضانی"، مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: بیمارستان شهدای زاگرس در موج اول شیوع بیماری با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا به بستری بیماران قلبی اختصاص یافت و  در موج دوم شیوع ویروس تصمیم‌ها بر انتقال بیماران کرونایی به بیمارستان زاگرس بود اما در بررسی‌ها صورت گرفته توسط ستاد کرونا، مصلحت بر جابجایی کامل بخش قلبی و داخلی بیمارستان مصطفی  به بیمارستان زاگرس و اختصاصی شدن بیمارستان مصطفی به بیماران کرونایی به دلیل مجهز بودن به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و تخت‌های بستری بیشتر بود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام با بیان اینکه به مدت ۴ ماه بیمارستان شهدای زاگرس سانتر بیماران قلبی و داخلی در استان بوده است، اظهار کرد: در روند درمان بیمارستان از کادر درمان، متخصص و فوق تخصص دانشگاه علوم پزشکی استفاده شد.

رمضانی افزود: بیمارستان شهدای زاگرس با ۳۲ تخت بستری، ۴ تخت Icu و بدون تخت ccu، شروع به فعالیت درمانی کرد که در موج دوم و سوم شیوع ویروس کرونا تعداد تخت‌های بستری به ۶۴ تخت، تخت‌های ویژه Icu و ccu تا ۲۲ تخت افزایش پیدا کرد که پس از فروکش کردن بیماری کرونا، بخش قلب و داخلی مجدد به بیمارستان مصطفی خمینی منتقل شد.

وی اضافه کرد: در موج چهارم کرونا این بیمارستان آمادگی دارد تا خدمات درمانی را به دانشگاه علوم پزشکی و بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه کند.

رمضانی در خصوص نسخه الکترونیکی نیز گفت:این موضوع به عنوان یکی از برنامه‌های ششم توسعه و به عنوان تکلیف وزارت بهداشت و درمان تعریف شد اما اجرای آن عملی نشد و تکلیف بر عهده‌ی سازمان‌های بیمه‌ای افتاد و مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام از سال ۹۵ در بخش درمان مستقیم یا همان ساختمان‌های ملکی طرح حذف دفترچه ها را آغاز کردیم و خوشبختانه موفق هم بودیم. تا اینکه در سال ۹۷ نیز در مراکز قراردادی طرح نسخه‌های الکترونیکی به اجرا درآمد و در نیمه دوم اردیبهشت ماه به صورت جِد پیگیری و کنترل و نظارت بر اجرای صحیح طرح شدت گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام با تاکید بر اینکه در درمانگاه‌های تامین اجتماعی نیازی به دفترچه‌ی درمانی نیست و بیمار تنها با دادن کد ملی احراز هویت شده و می‌تواند از خدمات درمانی استفاده کند، تصریح کرد: از مزیت‌های طرح نسخه الکترونیک، تکمیل پروژه اطلاعات پزشکی به صورت الکترونیک است که در سرورها جمع و برای سرور وزارت بهداشت ارسال می‌شود، در این حالت بیمار می‌تواند در هر ساعتی از شبانه روز به کلیه آزمایش‌ها، داروها و.. دسترسی داشته و پزشک به راحتی می‌توانند به سوابق دارویی و پاراکلینیکی بیمار دسترسی داشته باشد.

وی با اشاره به طی شدن روند خوب طرح در استان و همراهی پزشکان و بخخصوص رئیس نظام پزشکی ایلام، ادامه داد: در ابتدای طرح با مشکلات زیرساختی و مشکل اینترنت مواجه بودیم اما به مرور که ایرادات و نواقص را از پاراکلینیک‌ها، پزشکان و داروسازها دریافت می‌کردیم و جهت رفع نواقص به سازمان جهت رفع آن ارجاع می‌دادیم.

رمضانی گفت: طرح نسخه الکترونیک در استان ایلام  در حال تکمیل شدن است و رضایت مندی از آن بالا است.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد