سرویس: اقتصادی
کد خبر: 51937
|
03:22 - 1400/01/31
نسخه چاپی

شکستن انحصار خدمات حقوقی با جدیت توسط مجلس دنبال می‌شود

شکستن انحصار خدمات حقوقی با جدیت توسط مجلس دنبال می‌شود
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه انحصارهای موجود در کشور، ریشه در بعضی از قوانین قدیمی دارد که در دنیا منسوخ شده اند، گفت: امیدواریم با طرحی که در مجلس درحال پیگیری می باشد، انحصار برخی کسب وکارها برداشته شود و فضای رقابتی و با کیفیت ایجاد شود.

به گزارشايلام بيدار "مهدی طغیانی"، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  درباره لغو انحصار از برخی مشاغل گفت: شکستن انحصار حاکم بر جذب و پذیرش وکیل، انحصار حاکم بر صدور مجوزهای دفاتر ثبت اسناد و املاک و دفاتر پیشخوان خدمات دولت در دستور بررسی مجلس شورای اسلامی است و در کمیسیون جهش تولید مجلس با جدیت دنبال می شود.

وی ادامه داد: اهمیت مقابله با انحصار در کسب وکارها بسیار زیاد است. متاسفانه به علت سهل انگاری‌های صورت گرفته با ایجاد انحصار از افزایش اشتغال و رقابتی شدن شدن برخی کسب وکارها جلوگیری کرده ایم.

طغیانی ضمن انتقاد از قوانین قدیمی مربوط به صدور مجوزهای کسب وکارهای خدماتی گفت: انحصارهای موجود در کشور، ریشه در بعضی از قوانین قدیمی دارد که در دنیا منسوخ شده اند ولی در ایران همچنان پابرجا است. توانایی و صلاحیت علمی باید مبنای صدور مجوز وکالت و سایر کسب وکارهای خدماتی همچون سردفترداری، دفاتر پیشخوان، داروخانه داری و ... باشد.

وی در پایان تصریح کرد: امیدواریم با طرحی که در مجلس درحال پیگیری می باشد، انحصار برخی کسب وکارها برداشته شود و فضای رقابتی و با کیفیت ایجاد شود.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد