سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51874
|
07:10 - 1400/01/29
نسخه چاپی

ایلام ، سرو همیشه سربلند؛

زیباترین جلوه‌ها از عزت مردم ایلام، حضور در انتخابات مختلف است

زیباترین جلوه‌ها از عزت مردم ایلام، حضور در انتخابات مختلف است
زیباترین جلوه‌ها از عزت، غیرت و مردانگی مردمان شهید پرور ایلام، حضور پررنگ و موثر در انتخابات مختلف است. در طول سالهای انقلاب که به عناوین مختلف انتخابات برگزار شده است، استان ایلام، همواره جزو استانهای برتر در زمینه.ی میزان حضور و مشارکت مردم بوده است.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::استان متمدن و سرشار از فرهنگ غنی و اصیل کردی - ایرانی اسلامیِ ایلام ، استانی پر افتخار و ولایت مدار است که در طول دوران پر فراز و نشیب تاریخش، همواره سربلند و با شکوه بوده و تند بادهای حوادث متعدد نه تنها شاخه های اصالت و غرورش را خم ننموده که حتی موجب شده تا مصمم تر و نیرومند تر از قبل برخیزد و به افتخارات بیشتر نائل آید.

گذری هر چند کوتاه به صفحات سیاه و سفید تقویم پیش از انقلاب می‌تواند داستانهایی بی شمار از ایستادگی و غیرت ایلام و ایلامی را بیان کند. خونهای دلیرمردان و شیرزنانش که بر سیمای تاریخش چکیده، گواه از رشادتها و دلاوریهای مردمان این دیار دارد . مردمانی که در کنار تمام ناملایمات و سختیها، هیچگاه آرمانها و ارزشهای خود را از یاد نبردند و هرگز از حفاظت و صیانت آنها دست نکشیدند هر چند که هیچکس و هیچگاه از آنان یادی نمی کند .

با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، هنوز خستگی و رنج دوران انقلاب از کالبد ایلام خارج نشده نبود که دست تقدیر آزمونی بزرگ و دشوار را برای ایران رقم زد و در خط مقدم این آزمون، استانهای غربی و به ویژه ایلام قرار گرفتند.

جنگ تحمیلی در شرایط کاملاً نابرابر از سوی دشمن تا دندان مسلح و مورد حمایت دول مختلف غربی، خاک و غرور و شرف ایران و ایرانی را نشانه گرفت و با حملات وحشیانه، عده‌ی کثیری از هموطنان بی‌دفاعمان را به خاک و خون کشید.

گاه وقت خواب نبود و مجالی هم برای غفلت وجود نداشت. ایلامیان باز هم گمنام و بی نشان به پا خواستند و در خط مقدم دفاع از میهن، سپری شدند ستبر در برابر خیل عظیم حملات رژیم بعثی عراق.

مرد و زن در شهرها سرود قیام سر دادند و روستاییان هم در کنار غیوران صحرا نشین و عشایر سرافراز ابزار کار و تلاش را بر زمین گذاشته ، و اسلحه به دست راهی ارتفاعات قلاویزان، میمک، مهران و دشت عباس شدند تا نخلستان مردانگی و شرف را در سرزمین مادری، با خون خود سیراب کنند. پدران و مادران، از نورچشمی‌های خود دست شستند و نوعروسان، همسران خود را با آب و قران بدرقه کردند، پدران فرزندان خود را به خدا سپرده و خود را به مسلخ عشق رساندند تا دست کثیف نامحرمان  به جان و مال و ناموس ایران نرسد‌.

جنگ تحمیلی، یادآور روزهای تلخ اما سربلند

شاید تاریخ ننوشته باشد که چه بر ما گذشت در آن روزهای تلخ اما سربلند،دشمن همچنان بی رحمانه می تازد و بمباران می کند شهرهایمان را.

 خانه ها ویران گشته و به مشهد زنان و کودکان بیگناه تبدیل شدند تا جایی که اکثر شهرها به تلی از خاکستر و ویرانه تبدیل شد و دیگر جایی برای  زندگی کردن  در آنها وجود نداشت. اما ایلامی هرگز از خاک خویش نمی گذرد.

خانه که ویران شد، کوه و کمر شد خانه‌ی ما. کوه و کمری که بوی ایلام داشت، عاشقانه مردمش را در آغوش گرفت. در سرمای استخوان سوز زمستان و گرمای طاقت فرسای تابستان یک چادر شد تمام خانه و کاشانه‌ی ما‌ . شهر هم که تبدیل شده بود به سنگر‌

دفاع کردیم و دفاع کردیم و متجاوز را از دشت میمک و مهران بیرون راندیم و صفحه‌ای زیبا و زرین با عطر خون شهیدان و مملو از تصاویر  بی بدیل مقاومت و رشادت را به صفحات افتخارات خود افزودیم.

با پایان جنگ، دوران پر مشقت بازسازی شروع شد و این بار هم ایلام به جلوه‌گاه همدلی و مقاومت مردان و زنانش تبدیل گشت.‌ شروع بازسازی متاسفانه، آغاز بی‌مهری مسئولین بود که با الصاق مهر محرومیت به سیمای مظلوم ایلام همراه شد. ایلامی که در راس خبرهای جنگ و ایثار و مقاومت قرار داشت و نقطه به نقطه‌ی خاکش با خون شهدا به تقدس رسیده بود، در دوران صلح و عدم ارتباط سیاسی با کشور عراق، به بن بست جغرافیایی رسید و سالها با واژه‌ی محرمیت که حقاً و انصافاً برازنده‌اش نبود ، دست و پنجه نرم کرد و در زیر سایه‌ی همین عنوانِ سخیف، از بسیاری از امتیازات و مزایای سایر استانها به دور ماند‌ .

ولی مردم همیشه در صحنه، خم به ابروی خود نیاورند و هر کجا که حضوری لازم بود، پررنگ تر از هر زمان در صحنه حاضر بودند‌ . کمبودها، محرومیتها، ناملایمات و بی مهری‌ها هیچوقت موجب دلسردی ایلام و ایلامی از آرمانهای اسلامی و انقلابی‌شان نشده و هرگز دست از حمایت ولایت و رهبری  برنداشته‌اند که نمونه‌ی بارز ولابت مداری مردم ایلام را در می توان در بیداری آنان در فتنه‌ی 88 و حوادث بعد از آن مشاهده کرد. هوشیاری گروههای مختلف مردم اعم از دولتی و کسبه و بازاری در اعلام انزجار از آشوبگران و فرصت طلبان و تجدید میثاقشان با آرمانهای انقلاب و امام راحل و حمایت همه جانبه از مقام معظم رهبری گواه روشنی بر این مدعاست.‌

زیباترین جلوه‌ها از عزت مردم ایلام، حضور در انتخابات مختلف است

یکی دیگر از زیباترین جلوه‌ها از عزت، غیرت و مردانگی مردمان شهید پرور ایلام، حضور پررنگ و موثر در انتخابات مختلف است. در طول سالهای انقلاب که به عناوین مختلف از جمله ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر ها و روستاها انتخابات برگزار شده است، استان ایلام، همواره جزو استانهای برتر در زمینه.ی میزان حضور و مشارکت مردم بوده است و در طول این سالها با همدلی و هوشیاری مردم، کماکان این جایگاه حفظ شده است. انتخابهای درست و شایسته از سوی ایلامیان فهیم در مجلس شورای اسلامی و فرستادن فرزندانی درد آشنا به صحن مجلس، موجب شد تا آرام آرام صدای رنجهای ایلام در گوش مسئولین طنین انداز شود و دستهای همت از آستین های اراده بیرون آیند و ایلام  در جاده‌ی پیشرفت و ترقی قرار گیرد. چیزی که جز در سایه دقت نظر، هوشیاری و انتخاب اصلح به دست نخواهد آمد.‌و این چنین بود که ایلام سرافرازمان را  در راه سازندگی یاری کردیم تا میهن عزیزمان آباد و آبادتر از هر روز شود.  

آری! ما ایلامیان با تمام کمبودها و رنجها ساختیم و دست به دست هم دادیم  و با صبوری و غیرت استان ویران شده و خاک گلگونش را به گلستان و شاهراه عتبات عالیات تبدیل کردیم.

همشهری غیور و سربلندم، تویی که با حماسه آشنایی و در سختیها ریشه دوانیده‌ای، ایران من و تو خردادی در پیش دارد که چشم دشمنان را بیش از هر زمان دیگری به خود جلب کرده است‌ . خردادی که ما را با خلق افتخار و شکوهی دیگر دعوت می کند. مایی که سختیهای جنگ و محرومیت و تحریم را با گوشت و پوست خود حس کرده‌ایم، مایی که می دانیم برای رسیدن به این امنیت و آزادی و آزادگی، چه بهای سنگینی پرداخت شده است، بهایی چون جان صداها هزار جوان پاک و حسینی، باید بیش از دیگران، دلسوز انقلابمان باشیم. باید خرداد را همانند و خرمشهر و مهران و شلمچه به صحنه افتخار تبدیل کنیم! کاری که بارها و بارها انجام داده‌ایم و نتیجه‌ی روشنش را دیده‌ایم.

هیچ ترفند و تزویری توان رسوخ در ملت ایران را ندارد

در همین رابطه "احسان عباسی"، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با ایلام بیدار گفت:ملت ایران، ملتی رنج کشیده و مقاوم است که در طول سالهای پس از انقلاب، همواره با تنگناها و سختیهای فراوان از جمله جنگ و تحریم روبرو شده  تا جایی که گاهاً تاب و توان خود را از دست داده است. اما همین ملت مظلوم و دردمند، هیچگاه درد و رنج را دستاویز قرار نداده و هرگز از آرمانها و اهداف خود (علیرغم تلاش بی وقفه‌ی دشمنان ) فاصله نگرفته و صحنه‌ی مقاومت و حماسه را در همه‌ی زمینه ها ترک نکرده است.

وی اظهار کرد:ملت ایران، به عنوان ملتی مسلمان و شیعه، در ایام سخت انقلاب به رهبری امام راحل( ره) ،‌ مکتب و دین اسلام را سرلوحه‌ی قیام خود قرار داد و با تمسک به ریسمان الهی و الگو قراردادن نهضت سرخ حسینی راه خود را انتخاب نمود.‌ بنابراین ارزشهای تعریف شده برای این ملت، ارزشهایی است نشات گرفته از دین مبین اسلام که پایه‌ی آنها متصل به قران و احکام الهی است و هیچ ترفند و تزویری توان رسوخ در آن را ندارد. بر همین اساس، ملت شریف ایران اسلامی، همواره بر عهد خود با خدای خود وفادار هستند و هیچ کس و هیچ چیزی قادر نیست در اعتقادات راسخ و محکم آنها خللی وارد کند.

وی افزود:مردم همیشه در صحنه‌های مختلف( به ویژه انتخابات با در نظر گرفتن انتخابات پیش رو )حضوری گسترده و پر رنگ داشته و دارند و هر بار هم با وعده‌های تحقق نیافته‌ی منتخبین خود مواجه شده‌اند، اما چرا این امر نه تنها باعث دلسردی و سلب اعتماد آنها نمی‌شود بلکه موجب می شود تا در عرصه‌ی بعدی مصمم تر قدم بردارند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت:همانطور که ذکر شد، اساس تصمیم گیری و قانونمندی مردم ولایت مدار ایران، احکام و فرامین الهی است. بدیهی است که در اصل و ریشه‌ی این دستورات، هیچ فرد یا گروهی نمی‌تواند وارد شود و ملاک و میزان صحت و سقم آنها، قران و احادیث قدسی و معصومین سلام الله علیها می‌باشد. پیداست در شرایطی که معیار ارزیابی کلام خداوند و معصومین است، ضریب اشتباه و خطا و همچنین امکان ایجاد شک و شبهه و تردید چیزی نزدیک به صفر خواهد بود. از این رو مردمی که مسئولین و وکلای خود را در کفه‌ی ترازوی این احکام گذاشته و سپس با تجزیه و تحلیل خود، آنها را انتخاب می کنند، هر گاه شاهد قصور و کم کاری از سوی منتخبین خود باشند، قطعا به اصل و پایه‌ی کار و هدف خود که همان دین و شریعت است، شک نخواهند کرد و راه چاره را در تصحیح انتخاب خود می دانند. پس قطعا سعی خواهند کرد تا در صحنه‌ی بعدی علاوه بر جبران انتخاب نادرست خود، با حضوری پرشور تر وفاداری، درایت و حمایت خود را از ارزشهای دینی و انقلابی خویش ، بیش از پیش نشان دهند.

وی تصریح کرد:در اینکه مردم فهیم و بزرگوار ایران، سخت ترین روزهای زندگی خود را پس از پیروزی انقلاب اسلامی سپری می کنند، هیچ شکی نیست و وضعیت فعلی جامعه از نظر بار روانی و فشارهای مضاعف شاید به مراتب حادتر از زمان جنگ و هشت سال دفاع مقدس باشد. چیزی که در جو کنونی جامعه حاکم است، دقیقا همان هدفی است که دشمنان سالها برای ایجاد آن برنامه ریزی و تلاش کرده‌اند و سهل انگاری دولت و مسئولین نیز در رفع آنها، دشمن را گستاخ تر نموده است.

وی یادآور شد: نارضایتی و مشکلات بی شمار مردم در این روزها بیش از هر زمان دیگری مشهود است، اما این شرایط هم همانند تمام شرایط سخت تحمیل شده بر ملت، نمی تواند پایه‌های حکومت الهی ملت ایران را متزلزل کند. همانطور که اشاره کردیم، الگو و اساس تصمیم گیری ایرانیان، احکام و حدودات شرعی و دینی‌ است نه اعمال و رفتار افراد مسئول یا تبلیغات هزار رنگ دنیای غرب. به همین دلیل از همین امروز هم می توان حضور حداکثری مردم در انتخابات آتی را پیش بینی کرد و چه بسا با در نظر گرفتن خشم پنهان مردم از شرایط فعلی حاکم بر جامعه، فوران این آتشفشان را در روز برگزاری انتخابات شاهد باشیم. فورانی که به طور حتم همانند گذشته آتشی خواهد بود بر پنبه‌ی رشته شده‌ی دشمنان خارجی و کارشکنان داخلی.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب