سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 51866
|
00:50 - 1400/01/28
نسخه چاپی

رژیم غذایی مناسب بیماری قلبی

بیماری های قلبی عروقی که امروزه افزایش زیادی یافته اند و حدودا چهل درصد از مرگ و میر در ایران را شامل می شوند به یک علت اصلی به وجود می آیند؛ گرفتگی رگ ها یا تصلب شراین باعث آسیب قلب و مشکلات بسیاری می شود که به دلیل رژیم غذایی و سبک زندگی نامناسب به وجود می آیند. در ادامه جهت آشنایی با نقش تغذیه و رژیم غذایی بیماران قلبی همراه ما باشید.

به گزارشايلام بيدار،

درباره بیماری های قلبی عروقی

این بیماری ها که به علت ایجاد مشکل و گرفتگی در رگ ها ایجاد می شوند و حدودا نیمی از آمار مرگ و میر مربوط به مشکلات قلبی و عروقی می باشد. در صورتی که یک سرخ رگ کاملا گرفته شود حمله قلبی ایجاد شده و ممکن است سریعا بیمار را بکشد. با این حال بیماری های قلبی علائم چندانی ندارند و معمولا افراد هنگامی که آسیب وارد شده است برای درمان و کنترل آن اقدام می کنند که ریسک های بسیاری دارد اما با رعایت اصول تغذیه مناسب می توان از آن جلوگیری کرد.

 

رژیم غذایی تاثیر بسزایی در ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی دارد و به طور کلی یک رژیم مناسب برای پیشگیری و بیمارانی که مشکلات قلبی دارند از همان اصول تغذیه صحیح عمومی پیروی می کند. فشار خون بالا (به علت مصرف نمک و سایر مواد غذایی موثر) یا افزایش چربی خون (به دلیل استفاده از چربی های نامناسب)، اضافه وزن، مصرف دخانیات مانند سیگار و در آخر کم تحرکی از اصلی ترین دلایل این بیماری هستند و در صورت ایجاد مشکل نیز باید این موارد را کنترل کنید.

 

رژیم غذایی بیماران قلبی

یک رژیم غذایی مناسب برای بیماران قلبی باید متعادل، متنوع و مناسب باشد. به صورت جزئی تر مواد غذایی که مصرف می کنید باید به گونه ای باشد که تمامی مواد مورد نیاز دریافت شود و داشتن تنوع نیز از خستگی و دل زدگی جلوگیری می کند. همچنین یک رژیم مناسب بر اساس سن، وزن، جنسیت و غیره انتخاب می شود و باید در رابطه با جزئیات حتما با پزشک خود یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

از جمله مواردی که باید در رژیم غذایی بیماران قلبی قرار بگیرند عبارتند از:

 

موارد ذکر شده به صورت کلی و عمومی است و جهت دریافت رژیم مناسب باید به یک متخصص مراجعه کنید. یک رژیم مناسب جهت پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و کمک به بهبود مشکلات باید شامل این موارد باشد:

 

- استفاده از میوه و سبزی جات

از انواع گوناگون میوه و سبزی جات به اندازه مورد نیاز استفاده کنید. میوه و سبزی ها دارای مواد مغذی بسیاری هستند و اضافه کردن این موارد به رژیم غذایی می تواند مناسب باشد:

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب