سرویس: خواندنی ها
کد خبر: 51833
|
08:52 - 1400/01/23
نسخه چاپی

اگر مي خواهيد کودکتان قند بلند شود

بیشتر والدین دوست دارند فرزند قد بلند و نیرومندی داشته باشند ، زیرا به طور گسترده به عنوان نشانه سلامتی قلمداد می شود. ژنها بیشترین حرف را در تعیین قد کودک دارند - با این حال ، تنها عامل تأثیرگذار بر آن نیست.

به گزارشايلام بيدار،

روش های افزایش قد کودکان :

بسیاری از عوامل بیرونی مانند شرایط زندگی و رژیم غذایی سالم می توانند بر قد کودکان تأثیر زیادی بگذارند. بنابراین ، این امکان وجود دارد که والدین بتوانند با استفاده از روشهای ساده ، شانس افزایش قد کودکان خود را افزایش دهید. اجازه دهید نگاهی به چند روش برتر برای رشد قد کودک خود بیندازیم.

 

توصيه به مادران

شير مادر کامل ترين و مهم ترين منبع غذاي کودک در 6 ماه اول است. بعد از  6  ماه مي توانيد به او غذاي مکمل هم بدهيد. تا 3 سالگي کودکتان سعي کنيد 6-5 وعده در روز به او غذا بدهيد و در غذاي او از شير مادر، ميوه ،سبزی های زرد ،نارنجی، سبز کدو حلوايی ، طالبی ،خرما ،آلو، زردآلو و ... استفاده کنيد.اگر کودکتان به بيماري مبتلا شد،بايد براي جبران رشد به تعويق افتاده اش يک وعده اضافی به او غذا بدهيد.سعي کنيد به کودکتان ابراز علاقه و عشق کنيد ،زيرا بهبود عاطفي عاملی موثر بر رشد جسمی و ذهنی است.

هورمون تيروئيد
هورمونتيروئيدتاثيرات خود بر رشد را از دوران جنينی شروع کرده و تا 3 سالگی ادامه ميدهد به دليل اين که اين هورمون نمی تواند از جفت عبور کند، اگر در مراحل جنينی اختلالی در توليد اين هورمون به وجود آيد نوزاد از بدو تولد دچار کم کاری تيروئيدی و در نتيجه عقب ماندگی رشد جسمی و مغزی خواهد شد. امروزه يکي از آزمايش هاي مهم بدو تولد اندازه گيری هورمون تيروئيد است.

هورمون رشد (GH)
هورمون رشد از غده ای در مغز به نام هيپوفير پيشين ترشح می شود. اين هورمون باعث رشد بيشتر و تقويت استخوان ها خواهد شد و مهم ترين عامل افزايش قد، در دوران رشدی هر فرد است. اگرچه ميزان توليد هورمون رشد در بدن کاملا به مغز وابسته است اما می توان با روش هايی توليد اين هورمون را در مغز افزايش داد. برای افزايش ترشح هورمون رشد، سعی کنيد کودک تان خواب کافی در طول شبانه روز داشته باشد وعده های غذايی کم حجم و متعددتري به فرزندتان بدهيد.زيرا خوردن غذاهايي که دارای قند بالا هستند سبب ترشح انسولين بيشتر شده در نتيجه اين قند تبديل به چربی شده و اضافه وزن کودک تان را سبب خواهد شد و در نهايت توليد هورمون رشد در بدن کودک متوقف خواهد شد.

 

یک رژیم غذایی متعادل:

افزایش قد کودکان زیر 2سال, قد و وزن کودک دو ساله

از مصرف کربوهیدراتهای ساده مانند پیتزا و کیک ها باید بیشتر از همه خودداری کنید

 

مهمترین جنبه چگونگیافزایش قد کودکشما اطمینان از دریافت تغذیه مناسب است. غذایی که او مصرف می کند باید سالم باشد تا او قد بلند شود. رژیم متعادل باید به میزان صحیح پروتئین ها ، کربوهیدرات ها ، چربی و ویتامین ها را شامل شود.

 

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کودک از غذاهای مضر دوری می کند(این شامل مواد غذایی مانند همبرگر ، نوشیدنی های شیرین شده گازدار و به طور کلی مواد سرخ شده نیز می شود.) پروتئین های بدون چربی باید به مقدار زیادی همراه با سبزیجات برگ و مواد معدنی مانند کلسیم و پتاسیم وجود داشته باشند.

 

از مصرف کربوهیدراتهای ساده مانند پیتزا و کیک ها باید بیشتر از همه خودداری کنید.

 

روی تأثیر زیادی دررشد کودکدارد ، بنابراین غذاهای سرشار از روی مانند دانه کدو حلوایی و بادام زمینی نیز باید به رژیم غذایی آنها اضافه شوند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب