سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51802
|
08:46 - 1400/01/21
نسخه چاپی

فرماندار هلیلان:

عدم شکل گیری اجتماعات در هلیلان از روند شیوع کرونا می کاهد/گروهای شغلی سه وچهارتعطیل شدند

عدم شکل گیری اجتماعات در هلیلان از روند شیوع کرونا می کاهد/گروهای شغلی سه وچهارتعطیل شدند
فرماندار هلیلان با تاکید بر کاهش حضور مردم در تجمعات و گردهمایی ها گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم شکل گیری اجتماعات در حال حاضر مهم ترین ضرورت محسوب می شود و روند شیوع کرونا در شهرستان را کاهش می دهد.

به گزارشايلام بيدار،"سعید شهبازی "،فرماندار هلیلان در نشست فوق العاده ستاد کرونای شهرستان هلیلان با قدردانی از کلیه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با کرونا به ویژه شبکه بهداشت و درمان، اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی در این شهرستان برای کاهش شیوع کرونا و تغییر رنگ از نارنجی به زرد همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی با اشاره به عملکرد تیم های همیاران سلامت در این شهرستان افزود: این تیم ها به تازگی به دستور استاندار متشکل از دهیاران و با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج و مراکز بهداشت فعالیت خود را در کلیه روستاهای شهرستان آغاز و تاکنون نقش مهمی در مقابله با کرونا ایفا کرده است.

فرماندار هلیلان یادآور شد: با توجه به وضعیت نارنجی کرونا شهرستان، آموزش کاملا بصورت مجازی خواهد بود و رصد روزانه رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک کارکنان هر اداره بر عهده مدیر آن اداره است.

شهبازی در خصوص تعطیلی گروهای شغلی این شهرستان نیز گفت: گروهای شغلی سه و ۴ با توجه وضعیت کنونی کرونای این شهرستان تعطیل است و  گروه شغلی یک و ۲ و مشاغل ضروری که مایحتاج عمومی مردم را تامین می کنند، می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی فعالیت داشته باشند.

وی در ادامه بر ضرورت جلوگیری از شکل گیری تجمعات تاکید کرد و افزود: برگزاری کلیه مراسمات های عزا و عروسی بدلیل به خطر افتادن سلامت مردم ممنوع بوده و طبق قانون با متخلفان با جدیت برخورد می شود.

فرماندار هلیلان همچنین بر ضرورت همکاری سپاه با شبکه بهداشت و درمان در زمینه بیماریابی در سراسر شهرستان تاکید کرد و گفت: قرنطینه افراد مبتلا به کرونا در سریع ترین زمان در دستور کار قرار گرفته است و در روزهای ابتدایی نوروز روند افزایشی مبتلایان کنترل و مدیریت شد.

شهبازی در خصوص نصب اپلیکیشن ماسک در ادارات نیز یادآور شد: نصب اپلیکیشن ماسک در ادارات دولتی برای جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان ضروری و هرگونه ارائه خدمات به ارباب رجوع توسط ادارات منوط به استفاده از ماسک است.

وی در ادامه از به صدا درآمدن آژیر خطر کرونا در سراسر شهرستان خبر داد و گفت: مردم باید خطر کرونا را بیش از پیش جدی بگیرند و پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را رعایت و از حضور در اجتماعات و گردهمایی اجتناب کنند. 

فرماندار هلیلان همچنین خواستار افزایش تبلیغات محیطی خطرات کرونا در سراسر شهرستان شد و گفت: برای آگاهی بیشتر مردم و فرهنگ سازی زدن ماسک در کلیه مناطق شهرستان رسانه ها و کانال های محلی شهرستان کمپین رسانه ای " نه به حضور در اجتماعات " را ایجاد کنند.

۳۵ درصد جمعیت هلیلان در سال ۱۴۰۰ غربالگری شدند 

رییس شبکه بهداشت و درمان هلیلان نیز در این نشست گفت: ۳۵ درصد جمعیت این شهرستان با جمعیتی بیش از ۶ هزار نفر از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون مورد غربالگری کرونا قرار گرفته اند.

دکتر فاطمه کریمی افزود: کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان همچنین از ابتدای سال جدید تاکنون ۳۰۰ بازدید از مراکز توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی داشته که در این بازدید ها ۱۵۰ اخطاریه صادر و ۳۰۰ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته نیز جمع آوری شد.

وی وضعیت کرونا در این شهرستان را در صورت سهل انگاری مردم خطرناک ذکر کرد و هشدار داد: کوچکترین بی توجهی و سهل انگاری از سوی مردم موجب می شود هلیلان نیز در وضعیت بحرانی و قرمز کرونا قرار گیرد.

دکتر کریمی در ادامه خواستار فعالیت بیشتر دهیاران روستاها برای اطلاع رسانی و جلوگیری از برگزاری مراسمات عروسی و ترحیم شد و گفت: دهیاران به دلیل اینکه در روستاها حضور دارند، می تواند نقش تأثیرگذاری در کاهش تجماعات و عدم برگزاری مراسمات داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هلیلان از مردم شهرستان خواست: با توجه به شیوع پیک چهارم کرونا از حضور در مکان های شلوغ و پرتردد اجتناب و پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی را به دقت بیشتر رعایت کنند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد