سرویس: سیاسی
کد خبر: 51797
|
08:03 - 1400/01/21
نسخه چاپی

نوباوه:

باید نظارت‌های مجلس کاربردی‌تر شود

باید نظارت‌های مجلس کاربردی‌تر شود
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای تحقق شعار سال باید قوانین زائد توسط مجلس حذف شود و در حوزه نظارت هم اگر به طور سنتی ناظران مجلس در همه ارگان‌های‌ مختلف حضور دارند اما این نظارت باید کاربردی‌تر شود.

به گزارشايلام بيدار "بیژن نوباوه‌وطن"، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب گفت:  با توجه به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب و مطالبی که ایشان پیرامون این موضوع فرمودند مجلس شورای اسلامی خود را اولین مسؤول در این راه می‌داند.

وی اظهار کرد:‌بسیاری از گره‌گشایی‌ها با رفع قوانین دست و پاگیر میسر است و نهادی که می‌تواند این قوانین دست و پاگیر را از سر راه تولید بردارد مجلس شورای اسلامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: همانطور که رئیس مجلس عنوان کرد هر یک از کمیسیون‌های تخصصی مجلس باید در ارتباط با دستگاه‌های مرتبط با حوزه کاری خود آسیب‌شناسی‌های لازم را در بحث موانع پیش‌روی تولید داشته باشد و لیستی از این موانع را تهیه و در مسیر رفع این موانع اقدامات لازم را صورت دهد.

نوباوه خاطرنشان کرد: تا پایان فروردین به کمیسیون‌ها فرصت داده شده تا آسیب‌شناسی‌ها را در بحث موانع تولید انجام دهند و گزارش خود را در این باره تهیه کرده و به اطلاع مجلس برسانند تا برای انجام اقدامات بعدی در جهت رفع این موانع ساماندهی صورت گیرد.

وی افزود: در حوزه انجام وظیفه نظارتی مجلس برای تحقق شعار سال و حتی سایر مسائل ما بیش از قانون‌گذاری نیازمند نظارت هستیم در حال حاضر به طور سنتی ناظران مجلس در همه ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف حضور دارند به عنوان مثال خود من عضو شورای نظارت بر صدا و سیما هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت:‌به نظر من این نظارت‌ها باید کاربردی‌تر شود و تنها به دادن تذکر بسنده نشود و اگر از ابزارهای نظارتی همچون سؤال استیضاح به طور جد استفاده شود من فکر می‌کنم بهتر از گذشته بتوانیم نتیجه بگیریم و امور را بهتر به پیش ببریم.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب