سرویس: سیاسی
کد خبر: 51756
|
08:16 - 1400/01/18
نسخه چاپی

عدم نظارت مقامات استانی بر مراسمات عروسی و عزا علت شیوع گسترده کروناست

عدم نظارت مقامات استانی بر مراسمات عروسی و عزا علت شیوع گسترده کروناست
نماینده شوشتر در مجلس گفت: عدم اتخاذ تدابیر لازم و همچنین عدم جلوگیری از برپایی مراسم‌های عزا و عروسی از سوی برخی استانداران و فرمانداران وضعیت کرونا را در کشورمان به صورت یک اژدهای سرکش درآورده است.

به گزارشايلام بيدار "سهراب گیلانی"، نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی مهم‌ترین دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و به ویژه نوع جهش یافته انگلیسی آن در کشور است.

وی اظهار کرد:‌ متأسفانه عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مراکز خرید، پارک‌ها و مناسبات‌های مختلف و مراسم‌های شادی و عزا منجر به سه رقمی شدن تعداد جان‌باختگان ویروس کرونا در کشورمان شده است. این در حالی است که عدم کنترل و پیش‌بینی لازم به منظور عدم برگزاری مراسم‌های عروسی و یا  عزاداری در مناطق محلی تعداد مبتلایان به این ویروس را به بیش از 11 هزار نفر رسانده است.

نماینده شوشتر در مجلس افزود: عدم اتخاذ تدابیر لازم و همچنین عدم جلوگیری از برپایی چنین مراسم‌هایی از سوی برخی استانداران و فرمانداران و سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی وضعیت این ویروس را در کشورمان به صورت یک اژدهای سرکش درآورده است.

گیلانی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات شاهد برپایی مراسم عزاداری با جمعیت 2 هزار نفری و یا عروسی با تعداد 700 مهمان در برخی شهرستان‌ها بودیم اما فرمانداران برای مقابله با این مراسم‌ها با وجود آنکه از برپایی چنین محافلی مطلع بودند اما برخورد قانونی لازم را انجام ندادند.

نماینده شوشتر در مجلس عنوان کرد: ‌اگر دستگاه‌های دولتی به صورت قاطعانه در برابر برپایی محافل و نشست‌های مختلف که با جمعیت فراوان برگزار می‌شد ایستادگی می‌کردند شاهد افسارگسیختگی این ویروس در کشورمان نبودیم.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب