سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51706
|
02:12 - 1400/01/15
نسخه چاپی

امام جمعه دره شهر؛

تمام سخنان رهبر انقلاب برای نحوه عملکرد این دولت و دولت بعدی است/برخی برای توجیه ضعف عملکردشان بحث اختیارات رییس جمهور را مطرح میکنند

تمام سخنان رهبر انقلاب برای نحوه عملکرد این دولت و دولت بعدی است/برخی برای توجیه ضعف عملکردشان بحث اختیارات رییس جمهور را مطرح میکنند
امام جمعه دره شهر؛ دستگاه دیپلماسبی باید بداند که ما برای این قضیه عجله نداریم زیرا نتیجه عجله و گوش ندادن به شروط رهبری توسط دولت، تیم مذاکره کننده و مجلس پیشین را به عینه در قضیه برجام دیده ایم.

حجت الاسلام قنبربیگی امام‌جمعه دره شهر در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:خصوصیت مهم سخنرانی اول سال رهبر انقلاب در حرم رضوی بخصوص در این دوسال اخیر جامعیت ان بوده، بطوریکه گویی بقیه سخنان ایشان در طول سال تفسیر این سخنرانی است.

وی اظهار کرد: ایشان در بحث اصل مشارکت بعنوان یک باور فقیهانه و سیاستمداری طراز اول حضور پررنگ در انتخابات را مطرح کردند.

قنبر بیگی افزود: سخنان ارزشمند ایشان در حالی مطرح شد که بسیاری در رسانه ها و فضای مجازی به دنبال کمرنگ کردن حضور در انتخاباتندکه خود ضرر بزرگی برای نظام، مردم و رییس جمهور منتخب خواهد داشت.

وی تصریح کرد: نکته دیگر صحبتهای ایشان در خصوص اختیارات منحصر بفرد ریاست جمهوری بود، سمتی که خود ایشان نیز تجربه کرده اند و کاملا به این جایگاه مهم اشرافیت دارند.

امام جمعه دره شهر یادآور شد: اگر برخی افراد و طرفدارانشان در فضای مجازی و حقیقی اختیارات رییس جمهور را کم میدانند برای توجیه کمکاری عملکرد خود بوده و عملا نشانگر عدم صداقتشان است.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر رییس جمهوری هیچکاره است چرا برخی اینهمه هزینه و تلاش میکنند که این سمت را بگیرند، گفت:چگونه رییس جمهور اختیاراتش کم است وقتی علاوه بر در دست داشتن ۹۰ تا ۹۶ درصد بودجه ، فقط یک وزارت کشورش همه استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران کشور را با تمام امکانات تعیین میکنند.

قنبر بیگی افزود: همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند کسی که میخواهد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند باید وظایف این سمت مهم را بشناسد که بفهمد ایا میتواند کار کند یا نه؟ ایا میتواند بار سنگین این اختیارات را بدوش بکشد؟

وی خاطرنشان کرد: فردی که میخواهد رییس جمهور شود باید مشکلات را بشناسد و برای حل با برنامه داشته باشد نه اینکه مانند برخی با قول رفع ۱۰۰ روزه حل مشکلات پا پیش بگذارد ولی بعد از ۸ سال مشکلات را نیز بیافزاید.

امام جمعه دره شهر با بیان اینکه ظاهراً بعضی فرمایشات رهبری در مورد برجام که فصل الخطاب است را جدی نگرفته اند، تصریح کرد:علیرغم اینکه برجام خسران مبین بود برخی هنوز هم به دنبال این هستند که بگویند برجام حلال مشکلات بوده است.

حجت الاسلام قنبر بیگی افزود: باتوجه به سخنان رهبر انقلاب تنها راه بازگشت ایران به برجام لغو یکجای همه تحریمها توسط امریکا بدون دادن هیچ امتیازی و راستی ازمایی ان است.

وی مذاکره با ۵+۱ را معطوف به اینده و اجرای تعهدات متقابل طرفین دانست و اظهار کرد:وقتی خود اروپاییها نیز کاری از پیش نبردند از امریکا توقع دارید.

قنبر بیگی افزود: تمام سخنان رهبر انقلاب برای نحوه عملکرد و نصب العین این دولت و دولت بعدی است .

وی با اشاره به اینکه اگر دولت بخواهد منفعلانه برخورد کند سنگ‌روی سنگ‌بند نمی شود، یادآورشد:دستگاه دیپلماسبی باید بداند که ما برای این قضیه عجله نداریم زیرا نتیجه عجله و گوش ندادن به شروط رهبری توسط دولت، تیم مذاکره کننده و مجلس پیشین را به عینه در قضیه برجام دیده ایم.

امام جمعه دره شهر خاطرنشان کرد: رهبری با جوانمردی هرچه تمامتر میگوید "ما" عجله کردیم، کاش اقایان قدر این حرف رهبر را بدانند.

 

انتهای پیام/ز

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد