سرویس: سیاسی
کد خبر: 51704
|
01:37 - 1400/01/15
نسخه چاپی

آزمون شفافیت آرای مجلس ۲ ماه مانده به یک‌ سالگی/ مطالبه مردم از نمایندگان چه شد؟

آزمون شفافیت آرای مجلس ۲ ماه مانده به یک‌ سالگی/ مطالبه مردم از نمایندگان چه شد؟
شفافیت آرای نمایندگان یکی از مطالبات مردم از نامزدهای انتخابات مجلس بود؛ این افراد هم‌اکنون بر صندلی سبز بهارستان نشسته‌اند و باید به تعهد و قولی که داده‌اند ۲ ماه مانده به یک سالگی وکالت‌شان از مردم وفا کنند.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از فارس،طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نخستین روزهای مجلس یازدهم با ۱۷۰ امضای نمایندگان تقدیم هیئت رئیسه شد و نمایندگان در 6 ماه اول فعالیت خود بارها در این باره در کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس و در نشست‌های تخصصی بحث و تبادل نظر کرده و از نظرات کارشناسان مختلف بهره‌ برده‌‌اند. ضمن اینکه این طرح به صورت ویژه در مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس بعد از چند ماه بررسی چهارشنبه (15 بهمن) در صحن علنی به رای گذاشته شد اما تصویب نشد. 

به این ترتیب کلیات طرح اصلاح موادی از آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی تحت عنوان طرح شفافیت آرای نمایندگان روز چهارشنبه 15 بهمن ماه با ۱۵۳ رأی موافق، ۶۳ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در جلسه علنی رد شد. 

آنچنان که رئیس مجلس توضیح داد این طرح نیاز به دو سوم آرای نمایندگان داشت که رأی لازم را نیاورد. بر اساس ماده ۱۱۷ آیین نامه داخلی که نصاب رأی‌گیرى در مجلس، کمیسیون، کمیته و شعبه در موارد مختلف را تعیین کرده، در مورد اصلاح آیین نامه داخلی مجلس  اکثریت دو‌سوم نمایندگان حاضر برای به تصویب رسیدن، لازم است. بر این اساس، طرح شفافیت آرای نمایندگان تنها سه رای مثبت تا تصویب شدن فاصله داشت

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد