سرویس: سیاسی
کد خبر: 51703
|
01:32 - 1400/01/15
نسخه چاپی

ارکانی مطرح کرد؛

جزئیات حواشی سفر جهانگیری به خراسان رضوی/ ضرب و شتم دبیر مجمع نمایندگان توسط محافظان معاون اول

جزئیات حواشی سفر جهانگیری به خراسان رضوی/ ضرب و شتم دبیر مجمع نمایندگان توسط محافظان معاون اول
سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به خراسان رضوی با حواشی مختلفی روبرو شده است که از جمله می توان به برخورد عجیب با نمایندگان و همچنین ضرب و شتم دبیر مجمع نمایندگان استان توسط اطرافیان جهانگیری اشاره کرد.

به گزارشايلام بيدار،به نقل از دانا،«احسان ارکانی»، نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی؛ با اشاره به حواشی حضور معاون اول رئیس جمهور در نشست استانداری خراسان رضوی گفت: آقای جهانگیری امروز مهمان استان خراسان رضوی بودند، روز گذشته آقای معتمدی، استاندار خراسان رضوی از بنده دعوت کرد که به عنوان نماینده نیشابور و رئیس مجمع نمایندگان استان در این جلسه حضور پیدا کرده و سخنرانی کنم.

وی با اشاره به اینکه اگر اصرار استاندار نبود بنده بنایی برای حضور در این جلسه را نداشتم ادامه داد: من به دعوت استاندار در این جلسه حاضر شدم و میزبان استانداری خراسان رضوی بود.

ارکانی با اشاره به اینکه امروز به اتفاق استاندار خراسان رضوی پذیرای معاون اول رئیس جمهور بودیم عنوان کرد: متاسفانه وقتی در جلسه حاضر شدیم مشاهده کردیم که محل سخنرانی بنده به اصرار عوامل نهاد ریاست جمهوری به آقای عدل از مدیران زیر مجموعه آقای نوبخت در سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس با اشاره به اینکه متاسفانه اصرار داشتند که نمایندگان مردم نباید در این محل حضور داشته باشند ادامه داد: به استاندار خراسان رضوی گفتم که اگر برای نمایندگان مردم در این جلسه جا نیست، ما اصراری به حضور نداریم چون دعوت شدیم آمدیم.

ارکانی با اشاره به اینکه بنده سخنران اول جلسه بودم و بنا داشتم صحبت هایم را مطرح کنم بعد جلسه را ترک کنم گفت: به مهمان جلسه خیر مقدم گفتم و موضوعات مهم استان را مطرح کردم در نهایت عنوان مردم نمایندگان مردم علی رقم همه اختلافات سیاسی وقتی پای منافع کشور و مردم در میان باشد اختلافات را نادیدیده می گیرند تا این جلسات به نفع مردم باشد اما نگاه دولتی ها همینی است که در این جلسه شاهد آن هستیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بعد از پایان سخنانم به اتفاق سایر نمایندگانی حاضر در جلسه از استانداری خارج شدیم ادامه داد: متاسفانه در بیرون از جلسه متوجه شدیم که حواشی حضور آقای جهانگیری در خراسان روضی تنها محدود به این جلسه نبوده بلکه در بیرون از جلسه نیز توسط محافظان آقای جهانگیری و سایر عوامل اجرایی نهاد ریاست جمهوری اهانت های دیگری نیز صورت گرفته که منجربه ناراحتی دبیر اجرایی مجمع نمایندگان استان شده است؛ به طوری که وقتی به این رفتارها اعتراض کرده مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در یک اتاق در بسته محبوس شده است در حالی که محافظ یک مقام مسئول در جایگاه ضرب و شتم یا تعیین حبس نیست.

نماینده مردم نیشابور با اشاره به اینکه اگر اختلاف نظری هم وجود داشته باید صورت جلسه می شد تا به همراه شهود و مستندات از فیلم و عکس به مرجع قانونی ارائه داده شود گفت: قرار نیست هیچ کسی چه محافظ آقای جهانگیری و یا کارمند آقای روحانی با زور اسلحه و مشت و لگد و فحاشی عقده گشایی کند.

ارکانی با اشاره به اینکه امروز در استان خراسان رضوی میزبان معاون اول و دو وزیر دولت هستیم تصریح کرد: جای تاسف دارد که این مهمان بر روی مردم خراسان رضوی و نمایندگان آن گستاخی کنند آن هم در روزهای پایانی کار دولت که باید دفاتر خود را جمع کرده و کار را به دولت بعدی واگذار کنند.

وی با اشاره به اینکه امیدوارم این گونه رفتارها از بغض و کینه دولتمردان نسبت به نمایندگان و مردم نباید ادامه داد: به نظر می رسد باید دستگاه های نظارتی به این مسئله ورود پیدا کنند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه این مسئله را به طور جدی پیگیری خواهیم کرد گفت: بلافاصله بعد از خروج از جلسه با آقای قالیباف تماس گرفتم و موضوع را به اطلاع رئیس مجلس رساندم.

ارکانی با اشاره به اینکه فیلم این درگیری ها موجود است که به موقع ارائه خواهد شد ادامه داد: اگر معاون اول یا یک وزیر دولتی به مجلس می آید نمایندگان بهترین جای مجلس را با عزت و احترام تقدیم می کنند، اما تصور کنید نمایندگان به یکی از عوامل دولتی در مجلس اجازه نشستن ندهد، هیئت دولت چه واکنشی نشان خواهد داد؟!

نماینده مردم نیشابور  خاطرنشان کرد: خواسته نمایندگان این است که متخلفان در حوزه های مختلف و اهانت کنندگان به مردم خراسان و نمایندگان مردم در هر جایگاهی مورد برخورد قضایی قرار گیرند؛ کسی که شان ضابط قضایی را نداشته و قاضی هم نیست نباید اجازه داشته باشد خودسرانه اقدام به ضرب و شتم و حبس افراد کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد