سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51639
|
08:06 - 1400/01/09
نسخه چاپی

مبارزه با ملخ های صحرایی در ایلام آغاز شد

مبارزه با ملخ های صحرایی در ایلام آغاز شد
رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: مبارزه با ملخ های صحرایی از امروز در مناطقی از جنوب استان آغاز شد.

به گزارشايلام بيدار، "محمدعلی اقدسی" ، رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در جمع اصحاب رسانه گفت: بر اساس گزارش های دریافتی طی روزهای جمعه و شنبه سال جاری توده ای از ملخ های صحرایی در حدفاصل دشت عباس از توابع شهرستان دهلران و مورموری از توابع شهرستان آبدانان در جنوب استان ایلام مشاهده شد.

وی افزود: با شناسایی دقیق محل تجمع این ملخ ها از امروز عملیات سم پاشی توسط یک فروند هواپیمای سم پاش شروع شده است و برای مهار این ملخ ها اداوات مناسب سم پاشی و گروه های سم پاش در منطقه حضور دارند.

اقدسی یادآور شد: این ملخ ها ۳۰۰ هکتار از اراضی مرتعی و تپه ماهور این مناطق را آلوده کرده و پیش بینی می شود تا پایان هفته جاری عملیات سم پاشی با نابودی کامل این توده به اتمام برسد.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه آلودگی ها از اراضی زراعی و کشاورزی کشاورزان منطقه دور است، بنابراین سم پاشی مناطق آلوده هیچ آسیبی به مزارع کشاورزان وارد نمی کند.

اقدسی گفت: این ملخ ها هم اکنون در مرحله باروری و زایشی هستند که در صورت تعلل در مبارزه و سم پاشی موجب تخم ریزی و زاد و ولد ملخ ها شده و تعداد آنها ازدیاد پیدا می کند و در آن صورت مبارزه و مهار انها سخت خواهد بود.

وی افزود: منشا ورود این توده به استان ایلام مناطق جنوبی کشور است که عمدتا از سوی کشورهای منطقه چون عراق و عربستان وارد کشور  می شوند.

وی یادآور شد: با پایان یافتن عملیات سم پاشی علیه این توده، روند پایش و رصد ملخ های صحرایی کماکان ادامه خواهد یافت.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب