سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51613
|
13:44 - 1400/01/07
نسخه چاپی

مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد:

سال گذشته بیش از ۶۸ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

سال گذشته بیش از ۶۸ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد
مدیرکل استاندارد ایلام گفت: سال گذشته ۶۸ هزار و ۶۴۱ تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شد.

به گزارشايلام بيدار "مهناز همتی"، مدیرکل استاندارد ایلام گفت: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات، رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد. 

وی اظهار کرد: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادراتی در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند. 

مدیرکل استاندارد استان ایلام افزود: عمده کالاهای صادر شده تحت نظارت و کنترل کیفی این اداره کل در مدت یاد شده (سال گذشته) شامل سنگ های ساختمانی، سنگ آهن، کاشی، میلگرد، مواد شیمیایی و قطعات یدکی خودرو بوده است.

همتی تاکید کرد: همچنین در طی این مدت (سال گذشته) تعداد ۶۷۶ فقره پرونده صادراتی شامل ۱۹۸ محصول که ۸۶ محصول آنها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آنها مجوز صادرات صادر شده است.

وی اضافه کرد: در این‌ مدت تعداد ۶۵۶ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به آهک و کربنات سدیم است.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد