سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51603
|
16:07 - 1400/01/06
نسخه چاپی

در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مطرح شد؛

برای تحقق شعار سال، کارگزاران نظام از برجام قطع امید کنند/ حمایت از تولید، رمز رهایی از وضعیت اقتصادی امروزه

برای تحقق شعار سال، کارگزاران نظام از برجام قطع امید کنند/ حمایت از تولید، رمز رهایی از وضعیت اقتصادی امروزه
ائمه جماعت ایلام در خطبه های با فضیلت نماز جمعه این هفته با اشاره به میلاد حضرت امام زمان (عج) به عنوان آخرین ذخیره خداوند گفتند:در سال جدید برای تحقق شعار سال رهبری، کارگزاران نظام از برجام به طور کامل قطع امید کنند و برای رهایی از وضعیت اقتصادی کنونی شب و روز نشناسند.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام گفت: ۱۲ فروردین روزی است که نتیجه مبارزات مردم ما به ثمر نشست و ثمره خون شهدا تا ۲۲ بهمن‌ماه در ۱۲ فروردین و رای دادن به نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

امام جمعه ایلام بیان کرد: پیامبر اکرم( ص) فرمودند که برترین عبادت امت من انتظار فرج است و در روایت دیگری فرمودند که بالاترین جهاد امت من انتظار فرج است، به‌خاطر این‌که انتظار فرج، امید به آینده است و نقش و اثری که اعتقاد به مهدویت، اعتقاد به منجی آخر زمان و رسیدن به پیروزی نهایی برای انسان دارد، انسان را شکست‌ناپذیر می‌کند، انتظار فرج به‌معنای سکون، سکوت، خاموشی و منتظرحادثه ماندن نیست، انتظار فرج تحرک، پویایی و زمینه‌سازی برای حکومت عدل الهی بر روی کره زمین است.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) بعد از ذکر این روایت از نبی مکرم(ص) می‌فرماید شیعیان ما پیوسته در حزن هستند تا زمانی‌که آن شخصی که پیامبر اسلام(ص) برای آمدن او بشارت داده‌اند ظهور کند، آن حضرت زمین را همان گونه که پر از ظلم و ستم شده، پر از عدل‌وداد می‌کند، آنچه که الان بسیار مهم است و دارد اتفاق می‌افتاد زمینه‌سازی برای ظهور است که انقلاب اسلامی ما جزو حرکت ظهور و زمینه‌ساز ظهور است.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی،مقاومت و صبر مردم ما در برابر سختی‌ها و مشکلات و ایستادگی در برابر استکبار جهانی یکی از مصادیق انتظار فرج و مهیا شدن برای ظهور است، دوازدهم فروردین از مصادیق انتظار ظهور و زمینه‌سازی ظهور است، پیشرفت علم و تکنولوژی زمینه‌ساز ظهور است، آگاه شدن شدن مردم جهان به این‌که مکاتب غیرالهی پاسخ‌گوی نیازهای روحی و مادی آن‌ها نیستند، زمینه‌ساز ظهور است، وقتی حضرت ظهور کند پذیرش عامه مردم جهان به وجود می‌آید که حضرت به‌راحتی می‌تواند موانع را برطرف کند، همان‌طوری که در انقلاب اسلامی ما این اتفاق افتاد که مردم آگاه شدند، به صحنه آمدند و با عمل کردن به رهنمودهای بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حکومت ۲هزار ۵۰۰ ساله طاغوت برچیده شد و مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند.

امام جمعه ایلام  با تاکید بر اینکه شرایط فعلی جهانی به این سمت‌وسو می‌رود، تصریح کرد: نقش جمهوری اسلامی که دارد ایفا می‌کند و باید ایفا کند، بیشترین زمینه‌سازی و تأثیر را در ظهور حضرت دارد و از خداوند متعال می‌خواهیم با این زحمات و مشکلاتی که مردم عزیز ما تحمل می‌کنند و شهدای گران‌قدری که تقدیم شده است، بتوانیم در زمان حیاتمان شاهد ظهور آن حضرت و لبیک به آن حضرت باشیم.

وی با اشاره به اینکه راهبرد اسلام برای عزت جامعه اسلامی است، گفت: اسلام می‌خواهد مسلمانان عزیز باشند، عزت متعلق به خدا، رسول خدا و مؤمنین به خدا است، اگر در جامعه اسلامی وابستگی و نیازمندی به دشمنان اسلام باشد این امر باعزت اسلامی منافات دارد، لذا قرآن به ما دستور می‌دهد که آنچه در توان داریم برعلیه دشمن نیرو مهیا کنید، این توان و آماده  شدن علیه دشمن ۱یک بُعد نظامی دارد، بُعد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و دارای ابعاد مختلفی نیز هست، در شرایط فعلی در برخی از ابعاد اقتصادی مشکلاتی داریم که موجب می‌شود آن عزت واقعی را نداشته باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: خداوند را شاکریم که خداوند به ما رهبر فرزانه و حکیمی عطا کرده‌ است که به خوبی وضعیت جهانی را رصد می‌کنند، فرصت‌ها و تهدیدهای علیه جهان اسلام و نظام اسلامی  را می‌داند و نقاط قوت و ضعفی که وجود دارد را به خوبی بررسی می‌کند و متناسب با تهدیدهای جهانی و مشکلاتی که دامن‌گیر جهان اسلام می‌شود و فرصتی که برای دشمنان ایجاد می‌شود، هر ساله به‌عنوان شعار سال کلماتی را بیان می‌ فرمایند که منجی جامعه‌ی ما از تهدیدات دشمنان و نجات از نقاط ضعف داخلی است.

امام جمعه ایلام یادآور شد: حدود ۱۰ سالی است که تکیه‌گاه شعار سال مقام‌معظم رهبری مسائل اقتصادی و تولید است، در چند سال اخیر رونق تولید، جهش تولید و امسال هم شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها  را بیان کردند، وقتی‌که خدا به ما چنین نعمتی داده که خود دشمنان اقرار می‌کنند که ما مدت‌ها در اتاق های فکر تلاش می‌کنیم  که برنامه‌ هایی علیه جمهوری اسلامی اجرا کنیم، رهبر جمهوری اسلامی با یک سخنرانی همه نقشه‌های ما را نقش بر آب می‌کند، حالا که ‌ضعف ما در بُعد اقتصادی است و رهبر معظم انقلاب نیز بر تولید بر پشتیبانی و مانع زدایی تاکید کردند باید در این راستا بیش از گذشته تلاش شود.

وی بیان کرد: برای تحقق شعار سال‌های گذشته کارهای خوبی انجام‌گرفته ولی این شعارها واقعاً به‌صورت کامل تحقق نیافته‌است، اگر این شعار سال می خواهد به طور کامل محقق شود، باید کارگزاران نظام از برجام به‌صورت کامل قطع امید کنند، تکیه‌ به خدا، توان و استعداد درونی که در داخل کشور وجود داشته و دارد داشته باشند، آمریکا دیگر آن ابرقدرتی نیست که بتواند به ما کمک کند، نه می‌خواهد و  نه می‌تواند، امروز آمریکادچار مشکلات درونی کشور خودش شده‌است و اگر هنری داشته باشد گلیم خود را از آب می‌کشد.

امام جمعه ایلام گفت: گذشت آن زمانی‌که با تهدید، کشورها مرعوب آمریکا می شدند، امروز آمریکا در لاک دفاعی خود فرو رفته‌ است، اگر می خواهیم مشکل بیکاری و تورم را حل کنیم، باید شعار سال مقام معظم رهبری در کشور ما تحقق پیدا کند، پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعتماد به توانمندی های داخلی، نسخه شفابخش حل مشکلات است و اگر تولید در کشور ما رونق پیدا کند خودبه‌خود مشکل بیکاری رفع می‌شود.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: در استان ما سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه های مختلف انجام شده‌است، زیرساخت‌های مناسبی در حوزه‌های نفت، گاز، پالایشگاه پتروشیمی انجام و سرمایه‌گذاری‌های خوبی شده است، اگر برای محصولات پایین‌دستی پتروشیمی حرکت جهادی انجام بگیرد، طبیعتاً مشکل بیکاری جامعه ما قابل‌حل است، اگر چنانچه سامانه گرمسیری مورد بهره‌برداری قرار گیرد ۲۹ هزار هکتار زمین دیم تبدیل به زمین آبی می‌شود و در آن‌جا رونق اقتصادی و کشاورزی ایجاد و گام عمده‌ای برای اشتغال‌زایی و رفع بیکاری برداشته می شود.

وی بیان کرد: اگر حرکت جهادی شروع شود با امید به خدا مشکلاتی که در داخل کشور وجود دارد قابل‌حل است، برای این کار باید مردم و کارگزاران جمهوری اسلامی دست‌به‌دست هم دهند و پای کار باشند، فرصتی که در استان برای بخش خصوصی در راستای سرمایه‌گذاری و در صادرات موقعیت خوبی  وجود دارد، امتیازاتی که به‌عنوان مناطق محروم در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد، زمینه های لازم را برای سرمایه گذاری در استان فراهم کرده است.

امام جمعه ایلام گفت: پیشنهاد می شود کارگروهی در استان  برای پشتیبانی و رفع موانع سرمایه‌گذار در استان چه سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام گرفته و سرمایه‌گذاری‌هایی که باید انجام شود تشکیل شود و ضوابط و مقررات دست‌وپاگیر اداری را  در این کارگروه حل کرد، متاسفانه برای سرمایه‌گذاری در استان موانعی وجود دارد، کسی که از خارج استان برای سرمایه گذاری حضور پیدا می کند و منابع طبیعی در اختیار آن قرار می‌گیرد، ادعای مالکیت زمینی که متعلق به دولت است موجب فراری دادن سرمایه‌گذار در استان می‌شود و این‌مورد بارها در استان اتفاق افتاده‌است، ما از مردم خوب استان تقاضا داریم که منافع ملی را در نظر بگیرند و برای منابع ملی که در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌گیرد مشکل ایجاد نکنند.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: درخواست ما از همه برادران و خواهران این است که در این شرایط که کرونا سخت‌تر می‌شود، پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنند، زیبنده مردم ما نیست که به‌خاطر بی‌احتیاطی تلفات بدهیم، عدم رعایت پروتکل ها موجب افزایش  هزینه بیمارستان و از دست دادن عزیزانمان می شود، باید پیشگیری کرد و بهترین راه پیشگیری دست خود مردم است.

وی بیان کرد: در این ایام، دورهمی ها کم شود و اگر به تفریح می‌پردازند حتما از ماسک استفاده شود، فاصله اجتماعی را رعایت کنند، وضعیتی که در پیش داریم وضعیت خطرناکی است، باید مراقب بود که خدای ناکرده به‌خاطر بی‌احتیاطی ما کسی، بیمار نشود، اگر به علت بی اختیاطی و عدم رعایت موارد بهداشتی، فردی آسیب ببیند و جانش را از دست بدهد در پیشگاه پروردگار باید پاسخ‌گو باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در پااین خاطرنشان کرد: در ماه شعبان خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کنیم تا ظرف وجودی ما از رذایل پاک شود و آمادگی پیدا کنیم از برکات و نعمت‌های معنوی ماه مبارک رمضان در ضیافت‌الله بهره‌مند شویم.

 مسئولان برای تحقق شعار سال شب و روز نشناسند

حجت الاسلام "قدرت الله نوروزی"، امام جمعه موقت شهرستان دهلران نیزدر خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: علمای اخلاق تقوا را به تقوای ستیز و ‌تقوای گریز تقسیم کرده اند. حد اعلای رعایت تقوا این است که انسان در سخت ترین شرایط اجتماعی و سیاسی و ... حضور داشته باشد و با شیطان و نفس ستیز و ‌پیکار داشته، و بر نفس خود فائق بیاید و تخلق به اخلاق الهی پیدا کند

وی اظهار کرد:یکی از چیزهایی که برای تذکر به نفس و تقویت تقوا مهم است حضور در نمازجمعه است، خدای متعال درسوره جمعه امر به شرکت در نمازجمعه کرده است و حتی تجارت و ‌بیع را فرموده است رها کنید و بشتابید به سوی نمازجمعه، پس نمازجمعه درس تقوا و پرهیزکاری است.

وی افزود:دوازدهم فروردین روز مردم سالاری دینی است، اهمیت دادن اسلام به مردم  بعد از زمان ائمه در جمهوری اسلامی اتفاق افتاد، و مردم علاقه خود را به اسلام و دین و معنویت نشان دادند. برای اولین بار بعد از دوران صدر اسلام یک حکومت و نظامی اعلان شدکه دارای دو خصوصیت مردمی بودن و الهی بودن است. یعنی جمهوری اسلامی که  آرمان بزرگش ایجاد تمدّن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمیٰ (ارواحنافداه) است

خطیب جمعه دهلران ادامه داد:نامگذاری امسال بنام " تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها " باید در بنر کردن و سر تیتر نامه ها نماند، بلکه اقدام عملی میخواهد، مسئولان با الگو قرار دادن سردار سلیمانی شب و روز نشناسند و به برای تحقق این شعار تلاش کنند.

وی بیان داشت:مسأله اقتصاد از مسائل مهم امروز کشور است و همانند جنگ تحمیلی که همه کشور بسیج شدند مثل همان روزها همه آماده بشوند.

نوروزی  در بخشی دیگر از سخنان خود بیان داشت:تحقق شعار سال مقام معظم رهبری نیازمند تلاش شبانه روزی است و باید موانع تولید برطرف بشود و به تولید کننده نگاه حمایتی بشود.

نیمه شعبان، عید بزرگ اسلامی است

وی تصریح کرد:اعتقاد به منجی در همه مکاتب وجود دارد و روایات و آیات ما مسلمانان انتظار برای ظهور منجی عالم حضرت مهدی موعود ارواحنا له الفداه را از بالاترین و بافضیلت ترین عبادات میداند.

وی اظهار کرد:از عموم مردم استان و شهرستان که در ارتحال روحانی با فضیلت حجت الاسلام حسینی به تکریم جایگاه روحانیت و عالم دینی پرداختند و احترام کردند  صمیمانه تشکر میکنیم. این ادای احترام نشانه این است که مردم ما متدین اند و دوست دار اسلام و انقلاب و روحانیت هستند.

وی گفت:علی رغم تلاش های مسولان، اما در بخش های مختلف شهرستان مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف بشود.

وی اضافه کرد:جاده های مواصلاتی شهرستان در راس مشکلات است، مخصوصا جاده ی چم سرخ که در دوران جوانی به سر می برد و به یک جوان بیست ساله ی روی زمین مانده تبدیل شده است، بیست سال از عمر کلنگ زنی چم سرخ می‌گذرد اما هنوز مسولان ما به فکر احداث و افتتاح آن نیستند.

وی بیان داشت:قطعی خطوط تلفن و اینترنت در بخش زرین آباد یک مشکل اساسی در این بخش محروم است و از نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل محترم مخابرات استان خواستاریم  این مشکل را برای همیشه حل کنند.

وی در پایان گفت:رسیدگی و تجهیز درمانگاه دشت عباس و تکمیل پروژه های آبرسانی به روستاهای محروم و مرزی دشت عباس باید در دستور کار مسئولان باشد و مکانهای تفریحی و پارک ها و فضا های سبز در شهر باید رونق پیدا کنند.

رمز رهایی از وضعیت اقتصادی امروزه حمایت از تولید است

حجت الاسلام "احمد امرایی"، امام جمعه چرداول نیز در خطبه های نماز جمعه شهرستان چرداول گفت: رهبر انقلاب سال ۱۴۰۰ را به عنوان تولید، پشتیبانی ها ومانع زدایی ها نامگذاری کردند که نشان از دغدغه ایشان در خصوص حمایت از تولید است.

وی افزود: رمز رهایی از وضعیت اقتصادی امروزه حمایت از تولید است که باید مورد توجه قرار گیرد.

امرایی در ادامه گفت: حمایت از تولید باید در عمل و با برنامه ریزی درست باشد تا بتوان به نتیجه مطلوب دست یافت.

امام جمعه چرداول خاطر نشان کرد: بیانات رهبر انقلاب در خصوص نامگذاری سال جدید باید سرلوحه کار مسئولین باشد تا در خصوص تولید بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی بیان داشت: امروز از لحاظ معیشتی مردم در وضعیت مناسبی قرار ندارند و باید با توجه به داخل و رونق تولید از لحاظ اقتصادی هم به پیشرفت هایی دست یافت.

امرایی تصریح کرد: نباید فراموش کرد که دشمن از هر راهی که بتواند در پی ضربه زدن به انقلاب اسلامی است و امروز باید مراقب دسیسه های دشمن بود.

امام جمعه چرداول عنوان کرد : تجربه نشان داده که اعتماد کردن با بیگانگان بی نتیجه است و تنها رسیدن به اهداف انقلاب اسلامی اعتماد کردن به ظرفیت های داخلی است.

امام جمعه چرداول تصریح کرد: در آستانه نیمه شعبان و میلاد منجی عالم قرار داریم که باید زمینه ظهور را با اعمال و رفتارمان فراهم کنیم.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد