سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51602
|
13:45 - 1400/01/06
نسخه چاپی

امام جمعه ایلام:

عملیاتی کردن شعار سال، عزت‌ آفرینی و تقویت اقتصاد کشور را در پی دارد

عملیاتی کردن شعار سال، عزت‌ آفرینی و تقویت اقتصاد کشور را در پی دارد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: عملیاتی کردن شعار سال مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد و تولید، عزت‌ آفرینی، تقویت اقتصاد ایران‌ اسلامی و قطع وابستگی به کشورهای خارجی را در پی دارد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: باتوجه به مواضع خصمانه استکبار علیه انقلاب اسلامی ایران، هدف غرب سوءاستفاده از موقعیت و منابع عظیم ایران و فرصت برای یافتن مسیرهای جدید به منظور نفوذ و ورود به کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار اظهار کرد: یکی از نقاط آسیب پذیر ایران موضوع اقتصاد است که مقام معظم رهبری طی سال های متمادی شعار ابتدای هرسال را با محوریت و محتوای اقتصادی تعیین کرده اند که این امر بیانگر تاکید شدید و جدی ایشان به تقویت مواضع اقتصادی کشور و تلاش برای برون رفت از وضع موجود است.

امام جمعه با بیان اینکه نص صریح قرآن کریم نیز عزت مندی و تقویت جامعه اسلامی در برابر اجانب و دشمنان است، افزود: دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دستش از منابع ایران، دشمنی و کینه ورزی های خود را در قالب های مختلف نشان داد که وضع تحریم های همه جانبه از جمله این دشمنی ها علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

وی اضافه کرد: اما جمهوری اسلامی ایران باید تحریم ها را به فرصت تبدیل کرده و به جای چشم امیدداشتن به خارج، بازارها و صنایع داخلی خود را تقویت کند تا هم دشمنان مرعوب قدرت اقتصادی و صنعتی ایران شوند و هم کشورهای دیگر متقاضی و خواهان کالاهای باکیفیت ایرانی باشند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام تصریح کرد: رونق اقتصادی باعث کاهش تورم و رکود می شود و ایجاد کارگاه های تولیدی و صنعتی و تقویت سایر حوزه ها و ظرفیت ها اعم از صنعتی و غیر صنعتی عاملی برای اشتغال جوانان و افراد جویای کار خواهد شد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به شعار سال گذشته با عنوان جهش تولید، یادآور شد: سال گذشته در برخی بخش ها این شعار تحقق یافت اما در بعضی بخش ها اجرایی و عملیاتی نشد که امسال باتوجه به اینکه محتوای شعار حاوی شناسایی موانع تولید است، باید مسوولان بر شناسایی و رفع علل و عواملی که باعث ایجاد مشکل فراروی اقتصاد و تولید کشور شده است،  متمرکز شوند.

وی با بیان اینکه تولید باکیفیت و داشتن اقتصاد قدرتمند شاه‌ کلید عزت و استقلال کشور است، بیان داشت: باید اتکا به ظرفیت ها و منابع داخلی داشته باشیم و تلاش ها برای رفع موانع تولید و پشتیبانی از صنعتگران و عموم تولیدکنندگان در حوزه های مختلف باشد که این امر شدنی و دست یافتنی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار تاکید کرد: دشمن به خوبی از محتوای اهداف و پیام های شعارهای سال مقام معظم رهبری با موضوع تولید و اقتصاد پویا در طول این سال ها آگاه بوده و تمام تلاش خود را برای عدم تحقق این شعارها به کار گرفته است و در این راستا از عوامل و نفوذی های داخلی خود نیز بهره گیری می کند.

وی ادامه داد: باید مسوولان به ویژه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نفوذی ها و عوامل بیگانگان که مانع تحقق کامل شعارهای سال و سدی در برابر شکوفایی اقتصادی و تولید کشور هستند را شناسایی و از ادامه فعالیت های آنها جلوگیری کنند.

وی گفت: رمز پیروزی و استقلال ایران اسلامی اجرایی و عملی کردن شعارهای رهبری است که باعث شکوفایی اقتصادی، تولید، کاهش بیکاری در جامعه و قطع وابستگی به کشورهای بیگانه می شود.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد