سرویس: سیاسی
کد خبر: 51597
|
10:40 - 1400/01/06
نسخه چاپی

خطیب‌زاده خطاب به تروئیکا و اتحادیه اروپا:

کمی دل و جرأت به خرج دهید

کمی دل و جرأت به خرج دهید
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتی کنایه آمیز به ماه عسل اروپا و دولت بایدن و در توصیه‌ای دوستانه به تروئیکا و اتحادیه اروپا گفت: کمی دل و جرأت به خرج دهید.

به گزارشايلام بيدار "سعید خطیب‌زاده"، سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (پنجشنبه) در توئیتی کنایه آمیز به ماه عسل اروپا و دولت بایدن نوشت: قصد نداریم ماه عسل کسی را به هم بزنیم، اما ظاهرا «دیپلماسی» به سبک پامپئو قرارست پابرجا باشد.

وی افزود: این باید زنگ بیدارباش تازه‌ای باشد: رفتار زورمدارانه ایالات متحده با دیگران، با ترامپ آغاز نشد و بعد از او هم پایان نمی‌یابد. 

خطیب زاده در توصیه‌ای دوستانه به تروئیکا و اتحادیه اروپا گفت: کمی دل و جرأت به خرج دهید.

 

 

خطیب‌زاده در این توئیت به توئیت آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه دولت بایدن روشن کرده است که پروژه «نورد استریم-۲» یک توافق بد است، اشاره کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در مقر ناتو در بروکسل در اظهاراتی عنوان کرد که خط لوله در حال ساخت انتقال گاز «نورد استریم-۲» که قرار است گاز روسیه را به آلمان منتقل کند در تضاد با منافع اتحادیه اروپاست و همچنین باعث تضعیف اوکراین می‌شود.

پیش‌تر نیز سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود روسیه نباید در پروژه گازی مشترک با اروپا از آستانه تعریف شده برای تحریم‌ها عبور کند. «ند پرایس» مدعی شده بود نورد استریم-۲ پروژه بدی است و با منافع انرژی اروپا و منطقه در تناقض است. 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب