سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51580
|
10:08 - 1400/01/05
نسخه چاپی

استاندار:

حمایت‌ها از تولید در استان افزایش خواهد یافت

حمایت‌ها از تولید در استان افزایش خواهد یافت
استاندار ایلام با اشاره به اینکه توسعه ایلام از مسیر حمایت از تولید می گذرد، گفت: حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها از تولید در استان افزایش خواهد یافت.

به گزارشايلام بيدار "محمد نوذری"، استاندار ایلام شامگاه چهارشنبه در گفتگوی زنده با مردم ایلام گفت: استان ایلام با دو درصد جمعیت کشور، با ۲۷ درصد جمعیت جوان یک استان جوان است.

وی اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ در حالی آغاز شد که در سال قبل با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود، سه موج کرونا را پشت سرگذاشتیم، موج سوم در آبان ماه یکی از غم بارترین دوران کرونایی در استان بود که بسیاری از عزیزان و بزرگان استان را از دست دادیم.

استاندار ایلام افزود: دو مشکل عمده استان تردد از خوزستان و عراق بود که خوزستان بیشتر شهرهایش قرمز بود و عراق هم بیشترین آثار ویروس جهش یافته وجود داشت.

نوذری تصریح کرد: در استان دو مشکل بزرگ داشت، اول همجواری با خوزستان بود که این استان وضعیت بحرانی دارد و دیگری مرز با عراق بود که بیشترین مبتلایان به ویروس جهش یافته را داشت، در مسیرهای منتهی به خوزستان ورود و خروج‌ها کنترل، مدیریت و در نهایت ورودی و خروجی‌ها محدود شد و مرز مهران نیز تا پایان تعطیلات بسته شده است.

وی اظهار کرد: آبدانان از زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد و دهلران هم شرایط خوبی ندارد، چرداول و ایوان هم مستعد این هستند که وارد فاز نارنجی شوند، در ۴ روز اول فروردین ۲۰۹ نفر مبتلا، ۷۱ نفر بستری و ۲ نفر فوتی در استان ثبت شده که بسیار خطرناک است در حالی که ۲۵ روز را بدون فوتی طی کردیم.

نوذری بیان کرد: مقام معظم رهبری برای چندین سال است که محور شعار سال را در موضوع تولید نام گذاری می‌کنند که این اهمیت کار را می‌رساند، تمام توانمان را در راستای تحقق شعار سال می‌گذاریم.

استاندار ایلام عنوان کرد: ایلام به ظاهر کوچک اما به اندازی کشوری بزرگ ظرفیت اقتصادی دارد، اساس کار ما تولید است، آنچه که سد مسیر تولید است، از جمله سیستم بوروکراسی را هموار می‌کنیم.

وی گفت: کارگروهی متناسب با شعار سال تشکیل می‌شود و مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و اقتصاد مقاومتی را در محور تولید قرار می‌دهیم، پشتیبانی و حمایت لازم از تولید و سرمایه گذار را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب