سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51576
|
21:10 - 1400/01/04
نسخه چاپی

در دیدار نوروزی امام جمعه ایلام و استاندار ایلام مطرح شد؛

ظرفیت های استان در حوزه های مختلف به سرمایه گذاران معرفی شود/ افتتاح دو طرح بزرگ کلان نفتی در ایلام

ظرفیت های استان در حوزه های مختلف به سرمایه گذاران معرفی شود/ افتتاح دو طرح بزرگ کلان نفتی در ایلام
امام جمعه ایلام گفت: باید ظرفیت های استان ایلام در حوزه های مختلف به سرمایه گذاران شناسنده و معرفی شود، چرا که استان پتانسیل حضور سرمایه گذاران را دارد.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام والمسلمین "اله نور کریمی تبار"، روز چهارشنبه در دیدار نوروزی با "محمد نوذری"، استاندار ایلام و معاونانش گفت: در سال جدید برای تحقق شعار امسال رهبری باید یک کارگروه در استان به منظور رفع موانع تولید و سرمایه گذاری تشکیل شود.

وی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه ها در خصوص همکاری با سرمایه گذاران، اظهار کرد: برخی از مسوولان دستگاه ها مشاهده می شود که بر سر راه سرمایه گذاران بخش خصوصی سنگ اندازی های غیرمنطقی دارند که باید پیگیری شود و نیز وجود بروکراسی های اداری هم در ایجاد مانع برای حضور سرمایه گذاران موثر است.

امام جمعه ایلام افزود: باید ظرفیت های استان ایلام در حوزه های مختلف به سرمایه گذاران شناسنده و معرفی شود، چرا که استان پتانسیل حضور سرمایه گذاران را دارد.

کریمی تبار به کارگیری نیروهای بومی در شرکت ها و طرح های در دست اجرا یا تکمیل شده را از مهمترین خواسته ها و مطالبات عمومی برشمرد و تاکید کرد: اولویت استخدام، بکارگیری و جذب نیرو با افراد بومی جویای کار است.

وی در خصوص معیشت و اقتصاد مردم هم از مسوولان استان خواست: وضعیت بازار و معیشت مردم در تنگنا است و مسوولان باید با نظارت دقیق بر بازار، اجازه فعالیت به سودجویان که با کم یا گران فروشی و سواستفاده از وضعیت موجود عرصه معیشتی را بر مردم تنگ می کنند، ندهند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه افزود: مردم سال گذشته به علت وجود ویروس کرونا، سال سخت و پراسترسی را سپری کرده اند و اکنون در ایام نوروز برای رهایی از استرس ایام کرونا به دامان طبیعت پناه برده اند، که مسوولان در این راستا باید گردشگران را به رعایت نکات بهداشتی و شیوه نامه های ستاد کرونا ترغیب و گردش و تفرج گردشگران را مدیریت کنند تا هم مردم به گشت و گذار نوروزی خود بپردازند و هم از شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود.

افتتاح دو طرح بزرگ کلان نفتی در ایلام

"محمد نوذری"، استاندار ایلام نیز در این دیدار نوروزی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: افتتاح فاز دوم میدان نفتی آذر در شهرستان مهران و فاز ۲ پتروشیمی ایلام و واحد الفین این مجتمع از جمله مهمترین طرح های کلان استان ایلام در حوزه نفت بود که به بهره برداری رسید.

وی اظهار کرد: هفت میلیارد یورو در حوزه نفت و صنایع وابسته به نفت در استان ایلام سرمایه گذاری شد که پنج میلیارد یورو از این سرمایه گذاری در سال های اخیر صورت گرفته است.

استاندار ایلام افزود: استان ایلام در زمینه های نفت و صنایع وابسته، کشاورزی، مرز، صنعت و سایر بخش ها از پتانسیل های بالایی برای حضور سرمایه گذاران برخوردار است.

نوذری تلاش برای شناسایی و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، مدیریت و تنظیم بازار، ترغیب و تشویق هلدینگ ها و بنیادها برای سرمایه گذاری در استان برای افزایش تولید و بهره وری اقتصادی در استان و حمایت از تولید و کالای داخلی و تلاش برای مهار ویروس کرونا را از مهم ترین برنامه های استان در سال جدید برشمرد.

وی در مورد مهار ویروس کرونا تاکید کرد: بعضی شهرهای استان نارنجی شده است و یکی از نواحی بغرنج استان در انتشار ویروس کرونا بخش دشت عباس در شهرستان دهلران محل تلاقی شهرستان های دهلران، آبدانان و استان خوزستان است که از فردا قرارگاه کرونا در این منطقه تشکیل خواهد شد.

استاتدار ایلام اجرای طرح غربالگری سلامت محله محور شهید قاسم سلیمانی را در مدیریت و رهگیری و بیماریابی کرونا موثر عنوان کرد و از استمرار اجرای این طرح خبر داد و در مورد مرز مهران هم اظهار داشت: پایانه مسافری مرز مهران تا پایان تعطیلات نوروزی بسته است ولی فعالیت مرز تجاری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی کماکان ادامه دارد.

"جهانگیر رستم زاد"، معاون اقتصادی استاندار ایلام هم گفت: فرصت ها، ظرفیت ها و قابلیت های سرمایه گذاری در استان ایلام برای سال جاری شناسایی شده است که در اختیار سرمایه گذاران و هلدینگ ها قرار خواهد گرفت.

جهانگیر رستم زاد نیز در مورد وضعیت بازار هم اظهار کرد: مرغ و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم بیش از نیاز بازار تامین شده است و نحوه توزیع و قیمت گذاری ها نیز توسط بازرسان و تیم های گشت و کنترل مدیریت و نطارت می شود.

وی اظهار داشت: از آذرماه تاکنون ۱۰۰ هزار بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی صورت گرفته است که ۸۴۶ مورد پرونده تخلف به تعزیرات حکومتی و مراجع قضایی معرفی و ۵۴۶ واحد متخلف نیز به علت تخلف های صنفی پلمب شده اند.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب