سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 51453
|
09:36 - 1399/12/25
نسخه چاپی

استاندار ایلام ؛

میانگین مشارکت مردم ایلام در ادوار انتخابات ۷۶ درصد است

میانگین مشارکت مردم ایلام در ادوار انتخابات ۷۶ درصد است
استاندار ایلام با بیان اینکه مردم این استان در طول ادوار مختلف انتخابات همواره حضوری پرشور و بیشتر از متوسط کشوری داشته‌اند، گفت: میانگین مشارکت در همه دوره‌های انتخابات در این استان ۷۶ درصد بوده است.

به گزارشايلام بيدار،"محمد نوذری"،استاندار ایلام؛ روز دوشنبه در نشست ستاد انتخابات که با حضور معاون سیاسی وزیر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ۱۲ دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشته میزان مشارکت مردم استان ایلام ۷۸ درصد، مجلس ۷۶ درصد، خبرگان ۷۹ درصد و شوراها ۷۷ درصد بوده که در مجموع میانگین حضور مردم ولایتمدار این استان در همه ادوار انتخابات ۷۶ درصد بوده است.

وی با بیان اینکه مردم ایلام در ادوار گذشته جزو استان های اول و یا دوم از نظر میزان مشارکت در انتخابات بوده اند، افزود: استفاده از این حق موجب وحدت ملی خواهد شد چرا که با مشارکت پرشور در انتخابات جهانیان وحدت و همدلی ملت ایران اسلامیی را مشاهده خواهند کرد.

استاندار ایلام با اشاره به انتخابات پیش رو نیز تاکید کرد: تعداد واجدان شرایط در این دوره از انتخابات حدود ۴۲۰ هزار نفر در ۲۹ بخش و ۱۲ شهرستان است.

نوذری یادآور شد: ۸۴۸ شعبه برای انتخابات ریاست جمهوری و ۷۶۲ شعبه نیز برای انتخابات شوراها در استان ایلام پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه تعداد شعبه در نظر گرفته شده به نسبت دوره گذشته ۱۲ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: ۴۱ هیات اجرایی برای این دوره از انتخابات در ۲۸ خرداد ماه تعیین شده است.

استاندار ایلام سلامت، امنیت و بالابردن میزان مشارکت را مهم ترین راهبرد برای برگزاری انتخابات پیشرو دانست و گفت: تاکنون ۲۴۰ نفر برای انتخابات شوراها در استان ثبت نام کرده اند که به نسبت دوره گذشته ۴۵ درصد کاهش دارد که همواره تجربه نشان می دهد نامزدها در روزهای آخر برای ثبت نام اقدام می کنند.

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد