سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51389
|
11:02 - 1399/12/22
نسخه چاپی

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

سفرهای نوروزی به منزله استقبال از کرونا است

سفرهای نوروزی به منزله استقبال از کرونا است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: در روزهای اخیر با شروع سفرهای زودهنگام که‌ بیشتر ایلامیان ساکن سایر استانها بخصوص استانهای پرخطر هستند، شاهد گردش بیشتر ویروس و افزایش ابتلا به بیماری در بین هم استانی ها هستیم.

به گزارشايلام بيدار، "جمیل صادقی فر" ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اعلام این خبر در جمع اصحاب رسانه گفت: یکی از مهمترین آسیب ها در دوران شیوع کرونا، ترددهای غیرضروری و بخصوص سفرهای ایام تعطیلات و سفرهای نوروزی است که با تجمعات سبب ایجاد خطرات بسیاری می شود.

وی افزود: آمار بالای ابتلا، بستری و فوتی در شهرستان های مهمان پذیر سیروان و بدره در فروردین و اردیبهشت ۹۸ و نیز تعطیلات تابستان حاکی از این موضوع است، به طوری که بالاترین میزان مرگ نسبت به جمعیت در استان پس از شهرستان ایلام، مربوط به شهرستان سیروان است.

صادقی فر یادآور شد: بیشترین خطر در رابطه با سفرها به خصوص با شیوع کرونای جهش یافته متوجه افراد آسیب پذیر بخصوص مادران باردار، سالمندان، کودکان، افراد مبتلا به دیابت و فشارخون و غیره خواهد بود.

وی تاکید کرد: مردم امسال نیز آستانه تحمل خود را افزایش دهند و بهر دیگر به سفرهای نوروزی" نه " بگویند و با حفظ جان عزیزانشان برای تعطیلات در زمان های آتی برنامه ریزی کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: دهلران با هزار و ۵۶۱ مبتلا به کرونا در وضعیت نارنجی، ایلام با ۱۲ هزار و ۶۸۳ مبتلا و چوار با ۳۷۵ ابتلا در وضعیت زرد و سایر شهرستان ها در وضعیت آبی قرار دارند.

صادقی فر تصریح کرد: با توجه به روند افزایش بستری ها در استان لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش است.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد