سرویس: سیاسی
کد خبر: 51319
|
09:04 - 1399/12/18
نسخه چاپی

اتمام حجت یک عضو خبرگان با روحانی

اتمام حجت یک عضو خبرگان با روحانی
همین آقای روحانی در دولت اصلاحات به عنوان مذاکره کننده با کشورهای غربی تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای را به‌مدت بیش از دوسال پذیرفت و در نهایت دشمن به وعده خود عمل نکرد با این حال همین آقا در برجام چنین معاهده ای را امضا کرد.

به گزارشايلام بيدار،  آیت‌ا... محسن اراکی، از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری رسا پیرامون علاقه دولت به مذاکره با آمریکا و امضای FATF با اشاره به بحث‌های مربوط به این لوایح در مجمع تشخیص مصلحت گفت: آنچه مشهود است این است که ما امتیاز مسلمی را در FATF دریافت نمی‌کنیم و تنها امتیاز می‌دهیم همانگونه که در برجام نقد را دادیم و نسیه گرفتیم.


او می‌افزاید: همین آقای روحانی در دولت اصلاحات به عنوان مذاکره کننده با کشورهای غربی تعلیق فعالیت‌های هسته‌ای را به‌مدت بیش از دوسال پذیرفت و در نهایت دشمن به وعده خود عمل نکرد با این حال همین آقا در برجام چنین معاهده ای را امضا کرد. این چه عقل و چه شرع و چه وجدانی است که با دشمنی که تنها امتیاز می‌گیرد و امتیاز نمی‌دهد وارد معاهده جدیدی بشویم.

آیت‌ا... اراکی تصریح می‌کند: تا جان داشته باشیم در مقابل چنین اقداماتی می ایستیم. FATF در واقع بازگشت ما به استعمار و چیزی شبیه به کاپیتولاسیون است و آن را خلاف مصالح و مبانی انقلاب اسلامی و قانون اساسی می‌دانیم و خود قانون اساسی نیز با چنین معاهداتی مخالفت صریح دارد.

این استاد حوزه علمیه و عضو مجلس خبرگان می‌گوید: مجمع تشخیص مصلحت در برابر یک امتحان بزرگ قرار گرفته است و اگر تصمیم درستی بگیرند تاریخ از آنان به عنوان مدافعان استقلال کشور تجلیل خواهد کرد. مجمع نباید فریب دشمن و اغوائات آنها و فریب فریب‌خوردگان را بخورد و باید در برابر این فشارها ایستادگی کند.

***
*صحبت‌های آیت‌ا... اراکی بصورت قلّ و دلّ موضع عقلانی نظام اسلامی نسبت به FATF را بیان کرده است.

اکنون باید دید آقای روحانی و تیم همراه ایشان که تجربه خسارت محض برجام را نیز در دامن مردم گذاشته‌اند آیا از این تجربه درس خواهند گرفت یا قصد ایستادگی در مقابل عقلانیت نظام شیعی ایران را دارند!؟

تجربه تاریخ نشان می‌دهد در وانفسای آن عقلانیت و این نفسانیت البته "خواص" و بصیرت‌دهندگان به مردم از نقش بسزایی در قدرت تشخیص صحیح جامعه و حمایت مردم از تصمیم درست برخوردارند...

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب