سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51313
|
07:41 - 1399/12/18
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

معضلی در لابلای شرایط بغرنج کرونایی؛ مردم از جولان مواد فروشان نگرانند

معضلی در لابلای شرایط بغرنج کرونایی؛ مردم از جولان مواد فروشان نگرانند
جولان فروش مواد مخدر مسئله ای است که در بین مردم ایلام به شکل نگران کننده ای افزایش پیدا کرده است و این نگرانی برای خانواده های که درگیر این موضوع هستند و یا حتی خانواده هایی که به دلیل ترس از آینده شوم در انتظار فرزندان آنها، شدت بیشتری دارد.

گروه اجتماعی ایلام بیدار::در لابلای شرایط بغرنج و کمرشکن اقتصادی و جولان بی حد و حصر کرونا که علاوه بر گرفتن جان عزیزانمان عرصه اقتصادی را برای مردم کشورمان تنگ تر کرده است و استان ایلام نیز از این قائده مستثنی نیست و بسیاری از معضلات اجتماعی که در بیخ گوش همه ما، به ویژه فرزندان جوان و نوجوان است غافل شده ایم.

جولان ساقیان فروش مواد مخدر مسئله ای است که در بین مردم ایلام به شکل نگران کننده ای افزایش پیدا کرده است و این نگرانی برای خانواده های که درگیر این موضوع هستند و یا حتی خانواده هایی که به دلیل ترس از آینده شوم در انتظار فرزندان آنها، شدت بیشتری دارد.

با توجه به اینکه اگر استفاده از مواد مخدر برای هر فردی تداوم داشته باشد می تواند سبب تغییرات رفتاری و فیزیکی و همچنین از بین رفته وجه اجتماعی فرد در جامعه شود و فرد با مشاهده متلاشی شدن وجه ی اجتماعی خود برای برون رفت و کمرنگ کردن تلخی این شکست پدیدار شده عقبه، حال و آینده زندگی خویش در ذهن خود مصرف مواد تشدید می بخشد و در صورت تداوم بیشتر نیز منجر به مرگ می شود که البته مرگ نسبت به تبعات معضلات اجتماعی آلوده شدن فرد به مواد افیونی و طی کردن این مسیر می تواند جنبه مثبت این موضوع باشد.

نگرانی از این معضل اجتماعی از جایی بیشتر می شود و باید جانب حق را به والدین داد این است که کثرت مواد مخدر آن هم از نوع سنتی و صنعتی در جامعه به حدی است که کنترل فرزندان از دست آنها خارج شده و هیچ گونه اشرافی به دلیل مشغله های کاری و فکری زیاد این روزها بر رفتارهای خارج از محیط خانه آنها ندارند.

یک دیگر از عوامل عدم توانایی کنترل فرزندان توسط والدین، وجود انواع مواد مخدر صنعتی جدید و نوع مصرف متفاوت آنها است که متاسفانه قدرت تخریب بیشتری دارد.

در این میان رسانه های مکتوب و غیر مکتوب نیز باید نقش خود را در زمینه آموزش کافی از شناخت و تبعات استفاده از مواد مخدر و نحوه کنترل اوضاع در زمان گرفتار شدن با این پدیده شوم پررنگ تر کرده و چهره اصلی و مخرب مواد مخدر را برای تمامی خانواده ها ترسیم کنند.

نکته ای واضح و مبرهن این معضل این است که بهترین راه برای مبارزه با مواد مخدر را فقط در برخورد قانونی با افراد متخلف می بینیم که چنانچه اگر تنها دستگیری و سپردن افراد متخلف در این زمینه به چنگال قانون ثمربخش بود الان شاهد جولان ساقیان مواد مخدر نبودیم و در تصدیق این گفته می توان به گسترش وضعیت نابهنجار این معضل بزرگ اجتماعی اشاره کرد که عنان از دست خانواده ها و مسئولین ربوده و به باد هوا سپرده شده است.

جولان مواد فروشان در ایلام

در همین رابطه "عباس خزلی"، فعال رسانه ای با اشاره به جولان موادفروشان وبی توجهی مسئولین در ایلام گفت:تلاش بیش از حد ساقیان برای آلوده کردن جوانان و نوجوانان به مواد مخدر نگران کننده است واکر فکری اساسی نشود آینده وحشتناکی در پیشرو خواهد بود.

وی اظهار کرد:هرروز نظاره گر چشمان گریان ونگران والدینی هستیم که فرزندان دلبند خود را گرفتار مواد افیونی می بینند آزار دهنده است و از این بدتر که آنها می دانند چه کسانی فرزندانشان را آلوده میکنند ولی جایی برای پناه بردن به آن را سراغ ندارد.

وی افزود:درحالیکه هرروز مسئولین از پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر سخن می گویند اما تحرک وجنبش فروشندگان مواد مخدر بیشتر و آزادانه درحال نابودی جوانان این مرز وبوم هستند.

خزلی یادآور شد:برخی اوقات چنان فروش مواد مخدر آزادانه صورت می گیرد که احساس میکنید برای خرید و فروش آن مجوزی صادر شده است که اینگونه بی محابا معامله می شود.

وی خاطر نشان کرد:دربرخی از مناطق محلی برای فروش مواد مخدر مشخص وهمه مردم هم می دانند که در این محل انواع مواد مخدر رد و بدل می شود ولی ظاهراً مسئولین ومامورین ما یا از آن اطلاعی ندارند یا اینکه خود را به ندانستن زده اند.

این فعل رسانه ای بیان کرد:گزارشات مردمی هم دردی دوا نکرده است چرا که باید مردم شکایت کتبی ارائه دهند که به دلیل ترس ار اینکه عده ای اوباش بعد از شکایت به جانشان نیفتند مجبور به سکوت می شوند با این تفاسیر عزمی برای مبارزه با این مواد افیونی باقی نمی ماند.

وی در ارتباط با این آسیب اجتماعی که خطری جدی برای جوانان است و به مسئولین نیز گزارش داده است اظهار کرد: دریغ از یک برخورد ساده با کسانیکه در حال نابودی نسل جوان هستند وعر روز بر فعالیت ویاریگیری بیشتر خود ادامه می دهند.

وی ادامه داد:تشویق نوجوانان وحتی آموزش نحوه استفاده از مواد مخدر توسط عاملین فروش به آنان بسیار نگران کننده است از آنجاییکه بسیاری از این نوجوانان و جوانان دچار فقر مالی هستند رغبت آنها به سوی این آسیب بزرگ اجتماعی دور از انتظار نیست ومی طلبد افراد ودستگاههای مسئول در اولین فرصت وارد میدان شوند.

وی افزود:بسیاری از خانواده ها به دلیل آلوده شدن به مواد مخدر در حال فروپاشی است وزمینه تخلف های بزرگتری را در حال فراهم کردن است وامار طلاق وفرزندان طلاق در حال افزایش است.

وی در پایان بیان کرد:امیدوارم که مسئولین ذی ربط این مو ضوع را جدی بگیرند که یک نسل که می‌توانند آینده کشور را به سوی پیشرفت ببرند در حال سوق دادن به سوی انحراف وخطر هستند را نجات دهند.

 

جوانان این مرز و بوم را دریابیم که تباهی امروز و فردای آنها، تباهی وطنمان را دنبال خواهد داشت.

 

انتهای پیام/ک

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب