سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51143
|
11:01 - 1399/12/09
نسخه چاپی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛

پایانه‌های مسافری ایلام کمترین توجه را به فاصله‌گذاری دارند

 پایانه‌های مسافری ایلام کمترین توجه را به فاصله‌گذاری دارند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: کمترین میزان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان با ۳۴ درصد مربوط به پایانه های مسافربری برون شهری است

به گزارشايلام بيدار،دکتر" جمیل صادقی فر"،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام ؛ روز شنبه در کارگروه رسانه ای استان ایلام گفت: با توجه به اینکه این مکان ها با حجم زیادی از مسافران سر و کار دارند، ادامه این روند سبب ایجاد خطر مضاعف در انتشار بیشتر ویروس خواهد شد.

وی افزود: یکی از توصیه های بهداشتی مورد تاکید در سراسر دنیا که بارها مورد درخواست مسوولان بهداشتی بوده، استفاده مناسب و اصولی از ماسک بخصوص در جاهای شلوغ و پرتردد است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: در استان زمانی که با پیک بیماری کرونا در آبان ماه مواجه بودیم استفاده از ماسک نیز افزایش قابل توجهی پیدا کرد، بررسی و رصد وضعیت استفاده از ماسک در بین مردم نشان می دهد که در بهترین حالت ۶۳ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند.

دکتر صادقی فر با بیان اینکه درصد استفاده از ماسک در سه شهرستان ایلام، ایوان و ملکشاهی ۳۰ تا ۵۰ درصد است، گفت: در روزهای پایانی سال مردم بیشتر از ماسک استفاده کنند از ترددهای غیرضروری و حضور در اجتماعات خودداری کنند تا سلامت عزیزانمان به خطر نیفتد.

وی پروتکل‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را مهمترین عامل در قطع زنجیره کرونا دانست و گفت: پرهیز از شرکت در مراسمات و گردهمایی ها، گردش کرونا را کمتر می کند و ما می توانیم در این شرایط به طور ویژه‌ای به گروه بیماران پرخطر، زمینه ای، مادران باردار و اطرافیان مبتلایان به کرونا توجه کنیم.

 

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب