سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51123
|
08:27 - 1399/12/09
نسخه چاپی

نماینده حوزه جنوب ایلام ؛

ارتقا فرمانداری دهلران در کمیسیون دفاعی دولت مطرح می شود

ارتقا فرمانداری دهلران در کمیسیون دفاعی دولت مطرح می شود
نماینده حوزه جنوب ایلام از تلاش ها برای پیگیری ارتقای فرمانداری دهلران به فرمانداری ویژه خبر داد و گفت: وزیر کشور دستور بررسی موضوع و ارسال به هیات دولت را صادر کرده است و در کمسیون سیاسی دفاعی دولت بزودی مطرح می شود.

به گزارشايلام بيدار،"بهزاد علیزاده "؛ نماینده حوزه جنوب ایلام ،گفت: این موضوع مصوب شود تا مردم از سطح ارتقای خدمات، حل مشکلات و تصمیم گیری ها در شهرستان بیش از پیش بهره مند شوند.

وی از پیگیری ها در حوزه های آب، راه، نفت و گاز و اشتغال خبر داد و اظهار داشت: موضوع اشتغال بصورت ویژه برای جوانان از طریق بکارگیری در شرکت های منطقه دنبال می شود و شیوه نامه بکارگیری بومی ها طراحی و اجرایی می شود.

نماینده حوزه جنوب ایلام از پیگیری ها برای تسریع در پروژه های سد میمه، ایستگاه پمپاژ برتش و پهله و پرچینه و سامانه گرمسیری خبر داد و افزود: تلاش برای اجرای فاز دوم طرح احیای اراضی دشت عباس نیز به جد دنبال می شود.

علیزاده به چهاربانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک و اجرای ۱۲ کیلومتر آن و تعیین تکلیف ۱۸ کیلومتر دیگر خبر داد و گفت:۶۰  کیلومتر باقیمانده تا سپتون در دو فاز است که فاز اول فراخوان اعلام و برای فاز دوم نیز به زودی فراخوان انجام می شود.

وی پروژه راه چمسرخ را از دیگر مطالبات مردم ذکر کرد و یادآور شد: پیگیری شده است امسال از محل توازن به این پروژه اعتبار مناسبی اختصاص یابد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس  به بحث راه آهن و تلاش برای اتصال دهلران به راه آهن از سمت اندیمشک خبر داد و گفت: مجوز ماده ۲۳ این طرح اخذ شده است و تلاش برای لحاظ آن در بودجه ۱۴۰۰ ادامه دارد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم بر ضرورت استقلال نفت و گاز استان ایلام تاکید کرد و افزود: امیدواریم این مهم در بودجه ۱۴۰۰ لحاظ شود.

رییس مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به پروژه های ان جی ال و پتروشیمی و تقویت فشار در دهلران اشاره کرد و گفت: ان جی ال با ۵۶ درصد پیشرفت و پتروشیمی نیز با  پیگیری ها و رایزنی ها از اعتبارات ال سی بهره مند شده است.

علیزاده از پیگیری برای گشایش مرز چیلات و دیدار با وزیر خارجه در این باره خبر داد و افزود: امیدوارم این رایزنی ها منجر به دیدار مسئولان کشوری و استانی  با مقامات عراقی و حل و فصل این موضوع و گشایش مرز چیلات شود.

نماینده مردم شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی به مسئولیت های اجتماعی شرکت ها اشاره کرد و یادآور شد: با مشارکت بهداشت و وزارت نفت پیگیر احداث بیلفمارستان ۶۴ تخت خوابی در دهلران هستیم.

وی از پیگیری برای احداث هنرستان نفت در شهرستان دهلران خبر داد و گفت: بزودی یک دستگاه سی تی اسکن برای رفع مشکلات مردم در حوزه بهداشت و درمان به شهرستان جهت نصب و راه اندازی اختصاص می یابد.

علیزاده  از پیگیری ها برای اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی معابر روستایی برای استان خبر داد و تاکید کرد: سهم شهرستان در این خصوص ۵۰۰ میلیارد ریال است که نقش مهمی در رفع مشکلات معابر روستایی دهلران دارد.

 

 

انتهای پیام/الف

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد