سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 51078
|
07:29 - 1400/02/20
نسخه چاپی

صنعت پوشاک نیازمند توجه ویژه است؛

رواج مدهای نامناسب در بازار پوشاک؛ تولید مدهای اسلامی در کما به سرمی برد

رواج مدهای نامناسب در بازار پوشاک؛ تولید مدهای اسلامی در کما به سرمی برد
مدهایی که امروز در جامعه مشاهده می شود اصلا با فرهنگ اسلامی متناسب نیست واز طرفی هم رواج این نوع مدها به تولیدکنندگان مدهای اسلامی را با چالش مواجه کرده است.

به گزارشايلام بيدار، امروز هر جامعه ای در نظر دارد تا فرهنگ خودش را به سایر جوامع انتقال دهد واین کار را با روش های مختلف انجام می دهد واز هرروشی برای انجام این کار استفادکند تا زمانی که به نتیجه مطلوب برسد.

ایران اسلامی به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاصی که دارد همیشه مورد هجوم وطمع کشورهای غربی و آمریکایی بوده است تا جایی که علاوه برتاراج منابع کشور به فکر تغییر فرهنگ مردم هم افتاده بودند وبه این خاطر از مد وپوشاک هم استفاده کردند.

مد و پوشاک یکی از اصلی ترین راههای انتقال فرهنگ هر جامعه است که در ایران اسلامی از دیرباز مردم پوشش خود را برمبنای فرهنگ اسلامی انتخاب کرده اند ولی مورد بارها وبارها مورد هجوم بیگانگان قرار گرفته است.

امروز ورود مدهای نامتعارف به بازار یکی از مشکلاتی است که تولیدکنندگان داخلی با آن سروکار دارند و متاسفانه شاهد آن هستیم تا انواع مدهای نامتعارف نمود پیدا کرده و عموم مردم از آن ها استفاده می کنند.

 

مدهای نامتعارف در جامعه رواج پیدا کرده است

"رضا احمدی" از شهروندان چرداولی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: متاسفانه مدهای نامتعارف در جامعه زیاد شده و ساز وکار مناسبی برای برخورد با آن وجود ندارد.

وی افزود: در ویترین مغازه ها آنچه مشاهده می شود مدهای اسلامی نیست وبیشتر مدهایی از سوی غرب رواج داده شده و بیشتر بدن نما هستند.

احمدی در ادامه گفت: مدگرایی یکی از مشکلاتی است که جوانان امروز با آن سروکار دارند و هر لحظه پوشش هایی را در سطح جامعه می بینیم که هیچ ربطی به موازین اسلامی ندارد.

این شهروند چرداولی تصریح کرد: باید به فکر برنامه ای برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی بود و مدهای اسلامی را در جامعه رواج داد تا کمتر شاهد بروز آسیب های اجتماعی باشیم.

تولیدکنندگان مدهای اسلامی حال وروز خوبی ندارند

"زهرا عربی" از تولید کنندگان مدهای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت:با وجود اینکه خواهان گسترش مدهای اسلامی در جامعه هستیم اما در تولید دچار مشکل شده ایم و متاسفانه حمایت کافی هم وجود ندارد.

وی افزود: متاسفانه تولید کنندگان امروز حال وروز خوبی ندارند و قیمت تمام شده لباسی که متناسب با فرهنگ اسلامی دوخته شده باشد در مقایسه با مدهای غربی گران تر است واز سویی دیگر رغبت جوانان به استفاده از آن ها کم شده است.

عربی در ادامه گفت: باید مشوق هایی برای استفاده از لباسی که متناسب با فرهنگ ایرانی واسلامی دوخته شده باشد وجود داشته باشد و جوانان به سمت استفاده از لباس های مناسب تشویق شوند ولی آن چه در جامعه مشاهده می شود مخالف با این نظریه است.

این تولید کننده مدهای اسلامی بیان داشت: برای تولید لباس هایی که متناسب با فرهنگ اسلامی باشد نیاز به حمایت داریم ولی در عمل بازار از مدهای غربی پر شده است.

مردم از مدهای غربی استقبال می کنند

صادق میرزابیگی از فروشندگان لباس در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: مدهای غربی چون از طرح ها ورنگ های مختلف هستند مورد استقبال عموم مردم قرار گرفته اند.

وی افزود: تنوع مدهای غربی زیاد ولی مدهای اسلامی تنوع کمتری دارند وهمین مسئله جوانان را به سمت لباس های نامتعارف کشانده است.

میرزابیگی در ادامه گفت: البته باید از رسانه وشبکه های اجتماعی غافل نشد واینکه تبلیغات مدهای غربی امروز زیاد شده است به طوری که از روش های مختلفی برای جذب جوانان استفاده می شود.

دشمن برای به دام انداختن جوانان برنامه ریزی کرده است

حجت الاسلام احمد امرایی امام جمعه چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: دشمن برای به دام انداختن جوانان برنامه ریزی کرده وآن را با روش های مختلف انجام می دهد.

وی افزود: امروز در جامعه مدهای اسلامی کم شده وبرنامه خاصی برای مقابله با آن وجود ندارد واین در حالی است که دشمن بودجه های میلیاردی صرف این مسئله می کند.

امرایی در ادامه گفت: امروز باید به فکر جوانان بود تا آن ها را مسجد بازندارند وبه سمت آسیب های اجتماعی وفساد بکشانند که در این صورت در آینده دچار مشکل خواهیم شد و شاهد نسلی هستیم که آلوده به فساد شده اند.

امام جمعه چرداول تصریح کرد: هیچ بودجه ای از سوی دولتمردان برای فرهنگ سازی در جامعه وجود ندارد واین مسئله کار را برای نهادهای فرهنگی سخت کرده است.

آری اگر برای حمایت از تولید کنندگان داخلی تدبیری حاصل نشود قطعا شاهد رواج بیشتر مدهای غیراسلامی و بروز دنباله دار آسیب ها خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب