سرویس: استان ایلام
کد خبر: 51024
|
12:43 - 1399/12/04
نسخه چاپی

نماینده مقام معظم رهبری در استان ایلام:

نیازمند ترویج اصول و مبانی دینی هستیم

نیازمند ترویج اصول و مبانی دینی هستیم
امام جمعه ایلام گفت: نیازمند ترویج اصول و مبانی دینی در کشور هستیم، بنابراین برای تحقق این امر باید خروجی هر تحقیق در این راستا بصورت کاربردی ارائه شود.

به گزارشايلام بيدار، حجت الاسلام و المسلمین "اله نور کریمی تبار"، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام امروز؛ چهارم اسفند ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: نگاه غربی ها به دین یک نگاه کاملا فردی است اما در جامعه اسلامی دین در متن زندگی اجتماعی انسان ها وجود دارد.

وی یادآور شد: نگاه جامعه غربی به دین متفاوت با جامعه اسلامی و ایرانی است، بطوریکه در دین اسلام سرنوشت افراد برای کل جامعه بسیار مهم و تعیین کننده است.

امام جمعه ایلام ادامه داد: نگرش دین اسلام به افراد این است که همه جامعه سرنشین یک کشتی هستند، بنابراین سرنوشت یک نفر بر سرنوشت کل جامعه تأثیرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار تاکید کرد: مهم ترین نظارت اجتماعی در کشور و استان ایلام در حال حاضر امر به معروف و نهی از منکر است و باید در این راستا بیشتر فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه پدیده بی تفاوتی در هر جامعه منجر به عقب مانده شدن آن جامعه از پیشرفت می‌شود، افزود: پدیده بی تفاوتی مردم نسبت به یکدیگر، مردم نسبت به حکومت و حکومت نسبت به مردم بسیار خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اضافه کرد: نیازمند ترویج اصول و مبانی دینی در کشور هستیم، بنابراین برای تحقق این امر باید خروجی هر تحقیق در این راستا بصورت کاربردی ارائه شود.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار اظهار داشت: نهادهای اجتماعی متولی ترویج امور دینی و استفاده کاربردی از نتایج تحقیقات برای رفع مشکلات و معضلات اجتماعی در استان هستند.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود نگاه نقادانه را باعث تحول و پیشرفت هر حوزه دانست و گفت: نقد، ارایه نظریات متفاوت و کاربردی کردن نتایج پژوهش ها در خصوص رفع آسیب های اجتماعی باید در دستور کار قرار گیرد.

سرپرست استانداری ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه جمعیت جوان ایلام ۲ درصد بالاتر از میانگین کشوری است، تاکید کرد: ۲۷ درصد از مجموع جمعیت استان را جوانان تشکیل می دهند که این میزان در کشور ۲۵ درصد است.

 

انتهای پیام/س

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

تازه ترین مطالب