سرویس: گروه شهرستانی
کد خبر: 50948
|
08:53 - 1399/12/02
نسخه چاپی

ایلام بیدار گزارش می دهد؛

اقتصاد مقاومتی ومهارت آموزی راه غلبه بر معضل بیکاری

اقتصاد مقاومتی ومهارت آموزی راه غلبه بر معضل بیکاری
آموزش های مهارت بنیان و اقتصاد مقاومتی می تواند به حل معضل بیکاری کمک شایانی بکند.

به گزارشايلام بيدار، وقتی از بیکاری سخن می گوییم به جوانانی می رسیم که که راه زیادی برای رفتن دارند ومشکلاتی که پیش روی آن هاست که گاهی وقتی این دردها درمان نشود تبدیل به آسیب می شود وپدیده ای به نام آسیب های اجتماعی از دل مشکلات سربرمی آورد وبا پدیده ای مانند اعتیاد ، خودکشی و... خود را نشان می دهند.

به راستی که امروزه بیکاری ریشه ی بسیاری از مشکلات جوانان است وچه بخواهیم یا آمار دهیم این مشکل ریشه ای هنوز با قدرت در سر جای خود قرار دارد.

یکی از مسائلی که بیکاری را در پی دارد نداشتن مهارت است که بیشتر مناطق کشور با آن دست وپنجه نرم می کنند واگر درست اجرا شود قطعا مشکل بیکاری حل خواهد شد.

به گفته فتاحی   فرماندار چرداول بیشترین میزان بیکاری شهرستان  در روستاهاست بنابراین می توان زمینه های اشتغال در روستاها را تقویت کرد وتولید را به سطح شهرها کشاند.

متاسفانه فرهنگ اقتصاد مقاومتی ، کارآفرینی ومهارت آموزی هنوز جای خود را در جامعه پیدا نکرده وگرنه امروز جامعه ای پویا داشتیم.

آموزش مهارتی راهگشای مبارزه با بیکاری است

"علی فریادی" کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار  گفت: آموزش های مهارتی برای روستائیان امروزه می تواند معضل اعتیاد را حل کند.

وی افزود:این آموزش‌ها که بر اساس نیازمندی‌های آموزشی در مناطق مختلف و در پنج خوشه کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر، خدمات و فناوری راهبردی برگزار گردیده است که نیازمناطق مختلف را می تواند حل کند.

فریادی  تصریح کرد:مهارت آموزی می تواند سایر صنعت ها را در استان ایلام فعال کند واز این طریق می توان شغل ایجاد کرد.

اگر بخواهیم بیکاری را درمان کنیم هم سرمایه اش را داریم وهم زمینه را که می توان با مهارت آموزی وارائه فرهنگ کارآفرینی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی به نتایج خوبی دست یافت

امروز با وجود گسترش ویروس کرونا می توان از بستر اینترنت برای گسترش اقتصاد مقاومتی و مهارت آموزی استفاده کرد وبا برنامه ریزی منسجم وحمایت مالی بازار کار را توسعه داد.

در واقع می توان با سرمایه گذاری روی استعداد جوانان به نتایج مطلوب دست یافت و منتظر توافق با بیگانگان نماند.

فرهنگ مهارت آموزی کم رنگ شده است

شهریارمرشدی مدیرفنی وحرفه ای چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ مهارت در جامعه گسترش یابد.

وی افزود: آموزش های مورد نیاز منطقه و استان ایلام با دستگاهها و کارشناسان مجرب فراهم است ولی با توجه به روند شیوع ویروس کرونا مهارت آموزی کم رنگ شده است.

مرشدی در ادامه گفت: می توان از بستر های آنلاین ورسانه ها برای گسترش فرهنگ مهارت آموزی در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی استفاده کرد و اینترنت را  برای رشد فرزندان آینده به کار برد.

مدیرفنی وحرفه ای چرداول خاطرنشان کرد: راه مبارزه با بیکاری ؛ استفاده از اقتصاد مقاومتی و فرهنگ مهارت آموزی است امری که نیازمند حمایت همه جانبه است.

جوانان نیازمند حمایت هستند

حجت الاسلام احمد امرایی امام جمعه چرداول در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: جوانان امروز برای دست یابی به آینده بهتر دچار مشکل هستند که در این صورت باید به فکر آن ها بود.

وی افزود: رشد بیکاری باعث شیوع آسیب های اجتماعی می شود امری که امروز به شکل گرایش جوانان به مواد مخدر، رواج ازدواج های نامتعارف ، رشد طلاق، کاهش ازدواج و... می بینیم.

امام جمعه چرداول تصریح کرد: قطعا حمایت از جوانان می تواند نتایج بهتری برای کشور داشته باشد و دراین صورت است باید همه مسئولین در راستای گسترش اقتصاد مقاومتی گام بردارند و از بیگانگان انتظار حمایت نداشته باشند.

زمان آن رسیده تا همانند دوران دفاع مقدس تجربه بزرگان در کنار استعداد جوانان ناممکن های را ممکن سازد وقله های پیشرفت وترقی طی شود.

 

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد