سرویس: جهاد و مقاومت
کد خبر: 50887
|
08:47 - 1399/11/30
نسخه چاپی

حیرت فرمانده نظامی پاکستان از اراده پولادین غواصان ایرانی

حیرت فرمانده نظامی پاکستان از اراده پولادین غواصان ایرانی
رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان شناخت بسیار دقیقی بر اروندرود داشت؛ اما برای او سوال بود که نیرو‌های غواصی که از این رودخانه عبور کردند، چند سال دوره غواصی دیده بودند؟

به گزارشايلام بيدار، حضرت امام خمینی (ره) با نهضت الهی خود، سایه استکبار و استعمار را از سر ملت ایران دور کرد و سپس با فرماندهی عقلانی و مدبرانه خود، بزرگ فرمانده هشت سال  دفاع مقدس شناخته شد.

یکی از ابعاد فرماندهی امام خمینی (ره) در دفاع مقدس این است که دریافتند که جنگ را فقط ملت ایران می‌تواند حل کند و «همچنان که ملت ایران انقلاب را به پیروزی رساند، جنگ را هم ملت ایران باید به پیروزی برساند» (1)؛ بنابراین با تدبیر خود، اقشار مختلف ملت خصوصاً نسل جوان را به میدان آوردند که بدون شک می‌توان یکی از رموز موفقیت ملت ایران در ایستادگی و مقاومت هشت‌ساله در برابر رژیمی که از سوی ابرقدرت‌های شرق و غرب پشتیبانی مالی و تسلیحاتی می‌شد را نقش بسیار حساس و شگفت‌انگیز رهبری و فرماندهی امام خمینی (ره) دانست.

حیرت فرمانده نظامی پاکستان از اراده پولادین غواصان ایرانی در عملیات «والفجر ۸»

حجت‌الاسلام «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، با بیان خاطره‌ای از حضور یکی از فرماندهان نظامی ارتش پاکستان در ایران و حضور وی در منطقه عملیاتی «والفجر هشت»، به تبیین یکی از ابعاد نقش مدیریت امام خمینی (ره) در دفاع مقدس پرداخته و گفته است:

«بعد از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل متحد، در نمایندگی ولی فقیه نیروی زمینی سپاه بودم که یک‌بار فرمانده وقت نیروی زمینی ارتش پاکستان که از کارشناسان ناتو هم بود، مهمان نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. وی درخواست داده بود که می‌خواهد از یکی از مناطق جنگی را بازدید داشته باشد که بنابر نظر وی، از منطقه عملیاتی «والفجر هشت» (فاو) بازدید کرد.

نکته قابل توجه این بود که وی شناخت بسیار دقیقی بر آب اروندرود داشت و نوع جزر و مد و سرعت این رودخانه در هر زمانی را به‌خوبی می‌دانست؛ حتی می‌گفت شبی که شما عملیات انجام دادید، سرعت این آب ۵۰ کیلومتر در ساعت بود؛ اما یک موضوع برای او سوال بود که نیرو‌های غواصی که از این رودخانه عبور کردند، چند سال دوره غواصی دیده بودند؟

حیرت فرمانده نظامی پاکستان از اراده پولادین غواصان ایرانی در عملیات «والفجر ۸»

وقتی برای وی توضیح دادند که این غواص‌ها نیرو‌های جوان حزب‌اللهی بودند که دوره آموزشی آن‌ها شش‌ماه تا یک‌سال بوده است، ابتدا یک حالتی به خود گرفت که انگار ما داریم او را دور می‌زنیم؛ بنابراین با یک عصبانیتی گفت که «چرا این‌جوری می‌گویید؟ مگر می‌شود؟» بعد از آن به او توضیح دادند که این جوانان با چه عشقی به میدان می‌آمدند، مدتی متحیرانه به آب اروند خیره شده بود و بعداً در صحبت‌های خود گفت که «شما معجزه انجام دادید». این یک بخش کوچکی از مدیریت حضرت امام خمینی (ره) در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که نسل جوان را این‌گونه به میدان آورد.»

انتهای پیام/ 113

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد